Ik heb meer inputs nodig voor synths

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05-2021
Hey,

Ik ben momenteel in bezit van een audio interface (presonus audiobox) met enkel 2 inputs. Dat is voor nu geen probleem, want ik record enkel 2 mono synths. Nu is het zo dat ik mijn collectie wil uitbreiden en vandaar dat ik deze topic geopend.

Wat mijn doel is is om een setup te hebben waar ik per definitie geen pc voor nodig heb, maar waar ik natuurlijk wel wat kunnen opnemen via ableton als ik wat leuks heb gemaakt. Waar ik aan zit denken is om een mixer te kopen die ik aansluit aan mijn audio interface. Ik ben er van bewust dat multi track recording er dan niet in zit. Maar wat ik me af vroeg is of dit uberhaupt wel mogelijk is? Ik heb online eens even gekeken en ik zie een ontzettend groot aanbod aan mixertjes. Waar ik naar opzoek ben is iets met minimaal 5/6+ kanalen inc. 2 stereo kanalen. Wat ik me ook afvroeg is of ik een mono synth ook kan aansluiten op een stereo input?

https://www.bax-shop.nl/a...x-1202-pa-en-studio-mixer

Dit is er een die me wel interessant leek met 8 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
CoenT schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:09:
Waar ik naar opzoek ben is iets met minimaal 5/6+ kanalen inc. 2 stereo kanalen. Wat ik me ook afvroeg is of ik een mono synth ook kan aansluiten op een stereo input?
Vaak hebben miixers enkele stereo- en enkele mono kanalen. Mono aansluiten op een stereokanaal kan wel maar dan zit het geluid altijd helemaal rechts of helemaal links in de mix. Een mono kanaal heeft doorgaans een pan knop zodat je het geluid in je stereomix kunt plaatsen.
Een effect send / return per kanaal kan handig zijn als je b.v. een effectpedaaltje op een kale synth / gitaar / mic wilt gebruiken. Aansluiting voor hoofdtelefoon is ook wel handig. Zelf heb ik een (heel) oude MX802A van Behringer.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Aha, ik weet wel dat soms bijvoorbeeld een stereo synth wel als mono gebruikt kan worden door enkel de linker output te gebruiken, maar ik heb geen idee of dat ook zo andersom werkt. Effect send/return is me nog een beetje onduidelijk, want ik kan toch ook gewoon het geluid van een synth door pedaaltje laten gaan en dan gewoon gelijk door naar kanaal? Wat wel even belangrijk is is of het uberhaupt kan dat ik een mixer aansluit op een audio interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
CoenT schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:41:
Aha, ik weet wel dat soms bijvoorbeeld een stereo synth wel als mono gebruikt kan worden door enkel de linker output te gebruiken, maar ik heb geen idee of dat ook zo andersom werkt. Effect send/return is me nog een beetje onduidelijk, want ik kan toch ook gewoon het geluid van een synth door pedaaltje laten gaan en dan gewoon gelijk door naar kanaal? Wat wel even belangrijk is is of het uberhaupt kan dat ik een mixer aansluit op een audio interface
I be damned, bij de MX802 werkt dat ook gewoon, net getest. De stereo kanalen hebben een mono/L plug en een R plug. Gebruik je de mono/L plug dan is de balans knop als het ware een pan knop. My my 8)7

Ik heb een mixer tape in/out (tulp) en die zit op de audio ingang vd pc. Ik zal dadelijk de line-out vd mixer op de usb audio interface (focusrite) aansluiten. Hold my beer...

Check, geen probleem, zowel line-in als front-inputs werken, zonder oversturing.

[ Voor 4% gewijzigd door mekkieboek op 04-06-2019 20:02 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Top. Bedankt voor het checken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32
mekkieboek schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:54:
[...]

I be damned, bij de MX802 werkt dat ook gewoon, net getest. De stereo kanalen hebben een mono/L plug en een R plug. Gebruik je de mono/L plug dan is de balans knop als het ware een pan knop. My my 8)7
Vaak (altijd?) wordt intern het rechterkanaal doorverbonden aan het linkerkanaal als je niets in het rechterkanaal plugt. Als je een 'stereo' signaal hebt dat aan beide kanten gelijk is, is er geen verschil tussen pan en balans 😉

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1