Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervers
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-09 16:53
Goedenavond,

Aanstaande zomer ga ik 3 weken naar Amerika. Ik ben toe aan een nieuwe smartphone en wil daarom een smartphone met een goede camera. Ik lees veel over de Huawei P30, alleen vindt ik het een groot nadeel dat de telefoon over een monoluidspreker beschikt.

Ik wil ook graag de Sony WH-1000MX3 koptelefoon. Deze krijg je er bij de Xperia 1 automatisch bij, alleen met de eventuele aanschaf van de S10 en een losse Koptelefoon kom ik rondt het zelfde bedrag uit. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie advies / ervaringen. :)

Ik zoek een?
Samsung Galaxy S10 of Sony Xperia 1

Wat is je budget?
€950 max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's te maken in Amerika a.s. september en de standaard apps zoals Social Media, WhatsApp etc.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Voor wat betreft je Amerika reis zou ik persoonlijk investeren in een (systeem) camera + statief + (online) cursus .
Dan kun je je eisen vwb camera op je telefoon lager leggen.

Wil je een mooi fotoboek maken dan schiet een telefoon tekort.

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 04-06-2019 18:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervers
Bedankt voor je tip
Een systeemcamera maakt inderdaad mooiere foto's, maar aangezien de telefooncamera's tegenwoordig ook mooie foto's maakt, investeer ik liever wat meer in een telefoon dan beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Mijn Samsung Galaxy Note 8 had in de VS beter bereik dan de iPhone van mijn vrouw, Sony heb ik geen ervaring mee in de VS.
Qua camera's scoort Samsung ook steevast beter dan Sony, maar de Sony die jij wil is erg nieuw, dus ik weet niet hoe die scoort in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Persoonlijk zou ik gaan voor de Galaxy S10. Sony-telefoons zijn altijd erg goed (ik heb er zelf ook een) maar ze worden hun prijs pas waard na een lange tijd, omdat ze erg snel in prijs dalen. Eind dit jaar zal een Xperia 1 waarschijnlijk nog maar €450 à €500 kosten, of misschien nog minder. Tegen die tijd kan ik de Xperia aanraden, maar nu echt nog niet. De camera van de S10 is echt beter en het is overall ook een goede telefoon.

Kijk ook eens naar de ranglijst van DxOMark, waar je de beste telefooncamera's nog eens op een rijtje hebt. De Huawei P30 Pro komt hier (naar mijn mening terecht) als beste uit de test. Let erop: de "Galaxy S10 5G" die op de tweede plaats staat, is niet de S10 die je hier in Europa koopt, maar een speciale editie. Ik zou ook eens kijken naar de OnePlus 7 Pro en de Huawei P30 (Pro of niet-Pro, maakt niet echt uit als het om camera draait). Vooral de OP7 Pro is een veel belangrijkere concurrent dan de Xperia 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervers
Bedankt voor het advies! Ik denk dat ik voor de S10 ga en de Wh 1000mx3 los Koop! Huawei vindt ik een risico op dit moment. De OP7 zal ik nog nakijk maar ga het liefst voor een wat "betrouwbaarder" merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
sandervers schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:54:
Bedankt voor het advies! Ik denk dat ik voor de S10 ga en de Wh 1000mx3 los Koop! Huawei vindt ik een risico op dit moment. De OP7 zal ik nog nakijk maar ga het liefst voor een wat "betrouwbaarder" merk
De S10 lijkt me een goede keuze. Huawei zou ik ook niet kopen, zeker als je er bijna aan €700 uitgeeft. OnePlus is echt een betrouwbaar merk en maakt al jaren ontzettend goede telefoons. Ik zou de 7 Pro echt overwegen. Hij is sneller dan de S10, heeft een betere camera, betere accuduur en ontvangt snellere Android-updates. De S10 heeft echter een mooier scherm en is goedkoper, ik kan ze je allebei aanbevelen en het komt een beetje op persoonlijke voorkeur neer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dehset
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik zou toch niet een overhaaste beslissing nemen. De Xperia 1 review van o.a. GSMArena is net uit: https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1-review-1941.php

Ik heb de Xperia 1 momenteel al meer dan een week in gebruik en ik moet zeggen het toestel bevalt me zeer goed vooral op het gebied van beeldkwaliteit, geluid en camera. Daarbuiten ben ik ook zeer positief verrast over de accuprestatie omdat het op papier net niet groot genoeg lijkt voor een 4K scherm. Desondanks houdt hij het bij normaal gebruik MAKKELIJK een dag vol. Wat veel mensen vergeten is dat het een OLED paneel betreft en dat samen met de Snapdragon 855, en Sony's slimme batterijsoftware maakt hem toch erg zuinig.
Pagina: 1