Stelling: Seti@Home i.p.v. RC5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Met RC5 zie ik eigenlijk de laatste tijd nooit meer dat een ander team 1e is, terwijl DPC met Seti@Home nog ver achter ligt op de eerste. Zou het nou niet eens leuk zijn om allemaal Seti }:O's te gaan draaien en dan daarmee eerste te worden (ik weet het: nog een lange weg te gaan maar dat boeit niet).

Natuurlijk zijn er al een aardig aantal threads voorbij gekomen, die met een slotje eindigden, maar aangezien Seti@Home nu ook DPC is probeer ik het toch maar ff opnieuw :).

P.S. Dit geldt natuurlijk ook voor de andere DPC projecten maar Seti is wereldwijd denk ik het bekendst (wellicht op RC5 na) dus daarom Seti en niet een andere :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
Zoals gezegt er zijn ZAT andere projecten waar het zelfde geld. Voordat er en-masse naar een ander project wordt overgestapt moet er een project (rc5) gewoon _klaar_ zijn, af, finished, uitgezeten, gewonnen. #1 staan is leuk, #1 blijven is moeilijker dan je denkt, zeker als we het over maanden en maanden hebben.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
  • Laatst online: 06-09 20:06
Da's idd wel zo maar het lijkt dat er zo weinig competitie is voor RC5.

Maargoed, allemaal maar naat Seti als RC5 klaar is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
iedereen mag zelf kiezen he :) OGR-25 is trouwens ook nog niet af, hoewel dat niet lang meer zal duren.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd al een aantal malen besproken geloof ik jah :P

Maaruhh, gaat d.net dan geen vervolgproject starten (RC-6)? :P waar jullie je 'titel' dan gaan verdedigen?

En jullie blijven toch de Dutch Power }:O ? Is d.net dan niet de 'thuisbasis' voor jullie projecten? Straks hebben jullie helemaal niets meer met het koetje te maken! :)

Voor de rest: Zoals B. Stevens het al een keer zei: Voorahl zo doorgean DPC! Ik ben benieuwd naar jullie ECCp-109 MF van vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 12:09 schreef Rickman het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie ECCp-109 MF van vandaag!
Vernietigend... crushing.. walk-over >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op vrijdag 27 juli 2001 12:00 schreef Dutchman! het volgende:
Zoals gezegt er zijn ZAT andere projecten waar het zelfde geld. Voordat er en-masse naar een ander project wordt overgestapt moet er een project (rc5) gewoon _klaar_ zijn, af, finished, uitgezeten, gewonnen. #1 staan is leuk, #1 blijven is moeilijker dan je denkt, zeker als we het over maanden en maanden hebben.
Precies. Natuurlijk hebben al die projecten hun charme, maar pas op het moment dat het winnende RC5 blokje wordt ingeleverd is het afgelopen. Een project als SETI is in principe oneindig lang: er zal altijd weer meer data zijn om te analyseren. Een van de leuke dingen van RC5 en mijn favoriet OGR25 is dat je weet dat er een einde aan zal komen.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:58 schreef Krankenstein het volgende:

P.S. Dit geldt natuurlijk ook voor de andere DPC projecten maar Seti is wereldwijd denk ik het bekendst (wellicht op RC5 na) dus daarom Seti en niet een andere :).
Ik denk dat je dan juist een ander project dan Seti moet nemen, die hebben namelijk de extra rekenkracht veel harder nodig dan Seti@Home..

Ik heb er al enkele keren op gewezen, maar vergeet niet dat projecten zoals bijv. Folding@Home & Genome@home veel harder nieuwe gebruikers nodig hebben dan Seti...

Plus natuurlijk dat het doel errug goed is *D

Hoet het allemaal precies zit met ECCP (qua aantal benodigde gebruikers) zit weet ik verder niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou zeggen: laat iedereen gewoon zelf kiezen wat-ie wil, en laten we hopen (maar niet dwingen) dat ze zichzelf verspreiden over (met name) ECCp, UD/Think, Genome@Home en Seti@Home. Dit omdat daar meer behoefte aan groei qua DPC-ers is dan bij RC5 en OGR.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iedereen heeft zo zijn/haar eigen interesses en redenen om een bepaald project te doen. Veel RC5'ers, waaronder ikzelf, zullen bijv. geen SeTi willen doen omdat ze OF niet in Aliens geloven OF niet in de methodiek om ze op te sporen.
Hetzelfde geldt voor alle andere projecten.
Je kunt beter een project uibreiden met nieuwe gebruikers, dan bestaande gebruikers bij projecten weg te halen imho.

#1 worden is simpel, #1 blijven is lastiger, en dat zien we nu wel... maar 90K meer dan TA in RC5, we kunnen dus eigenlijk niemand missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

maar 90K meer dan TA
Uhm... ik tel een verschil van 520.000 blocks, dus dat we niemand kunnen missen is natuurlijk grote onzin en komt neer op overdreven protectionisme en eenkennigheid. Je kan wel iedere dag meer dan 5 miljoen blocks hebben, maar da's onzinnig als je daily 2-5 ton meer hebt, dan gaat het ook goed.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 13:34 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Hoeft het allemaal precies zit met ECCP (qua aantal benodigde gebruikers) zit weet ik verder niet...
We redden ons aardig met 95 man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 13:57 schreef DSmarty het volgende:

#1 worden is simpel, #1 blijven is lastiger, en dat zien we nu wel... maar 90K meer dan TA in RC5, we kunnen dus eigenlijk niemand missen.
Nou het overall verschil is een dikke 200 miljoen, dus die nummer 1 positie komt zelfs bij een flink verschil in het nadeel van DPC voorlopig niet in gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 14-09 12:59
Kijk je moet kiezen in een project waar jij zin in hebt. (en waar je het nut van inziet).

Vorige jaar was het alleen maar RC5 wat de klok sloeg. Toen OGR kwam was het taboe. OezieWoezie, Wildhagen en Stappel zijn toen toch OGR gaan doen en moet je kijken hoe het nu gaat. In oktober ben ik zelf begonnen met United Devices (toen nog in beta-fase) en kijk nu eens wat een mensen mee doen.

Alles is mogelijk en mag tegenwoordig. Dus kies een project en doe lekker mee.

(waar is OezieWoezie eigenlijk gebleven?? er komen nog dagelijks gnodes van hem binnen)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

(waar is OezieWoezie eigenlijk gebleven?? er komen nog dagelijks gnodes van hem binnen)
Hier op GoT zie ik hem ook niet zo veel meer, op de chat (#dpc @ irc.sorcery.net) is-tie vaak te vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1