Tafelmodel vriezer op tafelmodel koelkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-07 14:41
Ik heb een zowel een tafelmodel koelkast als vriezer. Nu lees ik overal dat een koelkast prima op de vriezer kan.

Alleen heb is de koelkast breder dan de vriezer. Zou de vriezer ook gewoon zonder problemen op de koelkast kunnen staan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op basis waarvan denk je dat andere dit nu kunnen beslissen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-07 14:41
Ervaring? Kennis? Ik heb geen idee hoe die dingen in elkaar zitten; als je doelt op extra informatie qua merken e.d.

Het zijn Exquisit modellen, geen idee verder wat de types zijn. Als dit echt belangrijk is, kan ik daar wel achter komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wkrooshof schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:51:
Ervaring? Kennis? Ik heb geen idee hoe die dingen in elkaar zitten; als je doelt op extra informatie qua merken e.d.

Het zijn Exquisit modellen, geen idee verder wat de types zijn. Als dit echt belangrijk is, kan ik daar wel achter komen.
Meer informatie is onmisbaar hier, als je koelkast 4 meter breed is en topzwaar zou ik 'm niet op een vrieskist van een halve meter breed zetten nee.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:16

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

En qua gebruik zal je voorkeur toch eerder bij de koelkast bovenop liggen. Je pakt vaker iets uit de koelkast dan uit de vriezer. Scheelt weer onnodig bukken.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Wat zou het probleem moeten zijn? zolang die dingen stabiel en waterpas staan met aan de achterkant wat ruimte voor ventilatie is alles goed.

Als je er iets van een plank tussen doet kan de koelkast ook boven, misschien iets praktischer.

[ Voor 62% gewijzigd door -36- op 05-06-2019 00:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 21:27
Ik werk bij Liebherr en wij raden altijd af om tafelmodel koelkasten en vriezers op elkaar te plaatsen.

De warmte die het onderste apparaat afgeeft zal het bovenste apparaat gaan voorverwarmen, dit kan problemen met de koeltemperatuur geven en condens/vocht in het apparaat veroorzaken.
Daarnaast kan er een "koudebrug" optreden tussen beide apparaten. De koude oppervlaktes gaan dan condenseren met waterdruppels tot gevolg. Dit kan uiteindelijk schadelijk zijn voor het materiaal van de behuizing of elektronica.
Bovendien weegt een volle koelkast of vriezer met inhoud al snel een kilo of 60. Het bovenblad van het onderste apparaat is hier niet altijd geschikt voor. Zeker niet als de elektronica in het bovenblad zit bijvoorbeeld.

Alle drie de bovenstaande problemen KUNNEN optreden, soms gaat het goed. Met name de condensproblemen hangen bijvoorbeeld af van de temperatuur en luchtvochtigheid van de ruimte waar de apparaten staan. Om de problemen helemaal uit te sluiten zou je de apparaten met behulp van een stevige plank o.i.d. kunnen scheiden. Hou er wel rekening mee dat er tussen het onderste apparaat en de plank minimaal een cm of 4 ruimte moet zijn om de warme lucht af te voeren.
Pagina: 1