Rpi 3b niet te updaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hi,

Ik loop tegen iets vreemds aan, ik heb een raspberry 3b+ waar ik Retropie op heb draaien. Geen probleem mee gehad (elke update loopt gewoon goed), nu heb ik dezelfde installatie gedaan op verschillende andere SD kaartjes waar ik ook Retopie op had draaien maar deze geven allemaal een probleem bij updates zodra het kaartje groter is dan 64GB. Alle kaartjes kleiner of gelijk aan deze grootte dan geen probleem

Ik zie geen wifi signalen verschijnen en als ik hem via ethernet aansluit, update start dan hangt deze na enkele seconden. Wil ik dmv een FTP de RPI benaderen werkt dit perfect echter bij een upload of download van de RPI hangt hij ook.

Op Reddit las ik ergens dat het de powersupply was maar met 2 andere (IPad en telefoon lader) zelfde probleem dus ik loop nu vast. Verschillende merken SD kaartjes doen dus allemaal hetzelfde...

iemand bekend met dit probleem of is er een makkelijkere manier om toch te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Nou WIFI aan de praat gekregen en ook Ethernet geven via IfConfig netjes een IP adres maar zodra ik een FTP sessie of een GET commando uitvoer hangt de Rpi (Lockups). Inmiddels geprobeerd de clocksnelheid aan te verlagen zonder resultaat dus ik denk echt dat hij gewoon kapot is want eerder deed hij het nog op een 16GB sd maar inmiddels ook niet meer :-(

PS mijn powersuply werkt ook perfect bij iemand anders zijn Rpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Probeer het anders nog een keer met:
- een clean install
- geen overclocks
- sd kaartje van <32GB
- een goeie voeding (als het goed is, moet je trouwens in beeld kunnen zien als de voeding niet sterk genoeg is). voeding moet volgens mij minstens 1.5A@5V kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je een scherm aan de Pi hangen? Let dan eens op of je een bliksemschicht in beeld ziet verschijnen (voornamelijk bij het opstarten). Je Pi krijgt dan te weinig stroom.

Het zegt ook niks welke voeding je hebt gebruikt, als je niet ook de kabel vervangt. Want de kabel bepaald uiteindelijk hoeveel stroom het apparaat krijgt. Ik kan mijn telefoon aan een 2A lader hangen, als er een prut kwaliteit kabel aan hangt, duurt het uren voordat 'ie is opgeladen. Waarom heb je eigenlijk geen originele voeding voor je Pi genomen?

Weet je ook zeker dat de Pi grotere SD kaartjes aan kan? Wordt het vanaf dat formaat geen ander type?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Updaten doe je met software, niet met hardware. Pi's draaien Non-Windows Operated Systems, dus kan dit topic richting NOS.

Move PMG -> NOS

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Hero of Time schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:44:
Heb je een scherm aan de Pi hangen? Let dan eens op of je een bliksemschicht in beeld ziet verschijnen (voornamelijk bij het opstarten). Je Pi krijgt dan te weinig stroom.

Het zegt ook niks welke voeding je hebt gebruikt, als je niet ook de kabel vervangt. Want de kabel bepaald uiteindelijk hoeveel stroom het apparaat krijgt. Ik kan mijn telefoon aan een 2A lader hangen, als er een prut kwaliteit kabel aan hangt, duurt het uren voordat 'ie is opgeladen. Waarom heb je eigenlijk geen originele voeding voor je Pi genomen?

Weet je ook zeker dat de Pi grotere SD kaartjes aan kan? Wordt het vanaf dat formaat geen ander type?
Kabel (Samsung)en voeding (org geeft zelfde resultaat) zijn goed. Het is gewoon alleen een probleem bij kopiieren van files via wifi of ethernet. Kopieer ik op de SD vanaf de Linux prompt werkt het wel zonder problemen.

Andere Rpi van maatje gepakt en die heeft deze problemen niet als hij mijn sd, kabel en voeding gebruikt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Niet je main board of je SD reader beschadigd? Als je diverse SD kaartjes hebt geprobeerd & niks werkt, dan kan ik alleen maar aan e n hardware matig defect denken.
Pagina: 1