Beste internetprovider Belgie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Nefes
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-09-2020
Beste Tweakersleden,

Ik ben sinds kort verhuisd naar België Ravels/Weelde. Ik wil nu internet aansluiten maar twijfel tussen een onbeperkt abonnement van Proximus en Telenet.

Hebben jullie misschien ervaring met deze providers. Het gaat alleen om het internet en geen kabel TV. Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben zelf klant bij Proximus en eigenlijk altijd al geweest (ook bij mijn ouders). Telenet heb ik nooit rechtstreeks ervaring mee gehad.

Ze ontlopen elkaar niet veel. Mijn gevoel geeft nog steeds dat Proximus wat minder slecht is kwa after sales. Ik heb wel vaker geruchten gehoord dat Telenet wat moeilijk is daarin, met bv. verhalen dat een verkeerde factuur moeilijk terug te draaien is. Al zullen deze verhalen ook over Proximus te vinden zijn. Maar de keren dat ik problemen had, zijn ze redelijk goed en snel opgepakt door Proximus.

Per definitie heeft Telenet een betere infra, Telenet is coax en heeft daarom hogere snelheden. Proximus begint bij te benen met VDSL (~100/15Mbps) en heeft een aantal projecten/wijken die al op glas aangesloten zitten (passief, max 400/50Mbps). Maar over algemeen is Telenet beter.

Zover ik weet heeft Proximus de betere 'FUP' waarbij je volgens mij bij Telenet een hardere limiet hebt. Proximus heeft ook een limiet, maar bij de hogere abonnementen kan je gratis volume 'bijkopen'. Zover ik weet heeft Telenet nog een hardere limiet.

Proximus heeft volgens mij geen onbeperkt internet als je enkel internet neemt. Ik dacht dat je dan al snel naar een pack moet kijken, geen idee of je dan toekomt met enkel internet + telephonie of mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Nefes
Hallo Kluyze,

Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad voor beide providers alleen negatieve reacties. Hoogstwaarschijnlijk reageren mensen alleen als ze een negatieve ervaringen hebben.

Telenet heeft de Fiber 200 / €54 euro - onbepertk - 200mbps download en 20mbps upload. In de voorwaarden staat wel dat de prijs met 20 procent kan stijgen, wanneer staat helaas niet aangegeven.

Proximus- Maxi pakker - 50 euro- 100mbps download en 15 upload. En andere onnodige extras. Zoals je ook aangaf met extra volume mogelijkheden.

Voor de beide geldt: als je ong.. 750 gb verbruikt wordt de snelheid verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Nefes
P.S. Ik woon in een appartement met zowel Telenet als Proximus gebruikers. Kan dat wat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 15:29
Nee, dat maakt niet uit. De infra zal het wel aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• area32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 16:19
Je kan ook eens kijken naar EDPnet: https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
Deze ISP biedt zijn diensten aan op het netwerk van Proximus.

Ik ben al jaren klant naar volle tevredenheid.

[ Voor 20% gewijzigd door area32 op 06-06-2019 11:58 ]

http://area32.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
A.Nefes schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:08:
P.S. Ik woon in een appartement met zowel Telenet als Proximus gebruikers. Kan dat wat uitmaken?
Volgens mij maakt dat niet zoveel meer uit. Vroeger was coax daar wat gevoeliger voor omdat je in een ring topology zat en dat maakte dat je merkte dat je buren aan het downloaden waren. Maar volgens mij is dat niet meer van deze tijd en zal je weinig merken van buren ed. Maar nogmaals ik heb geen directe ervaring met Telenet, dus ik kan mis zijn. xDSL heeft daar altijd al wat minder last van gehad, daar is het eerder hoe ver je van de centrale zit.

Op de site van Proximus kan je je adres ingeven en dan geven ze aan wat voor snelheden je zou moeten kunnen halen.
https://www.proximus.be/n...net-connectie.html#/input
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is met nieuwe klanten. Vroeger had je daar namelijk een optie voor, maar die zie ik zo snel niet meer.

Hier zie je trouwens dat extra volume (per 150GB) bij een duurder pack maar ook bij enkel internet (Maxi) gratis is.
https://www.proximus.be/n...ementen/extra-volume.html

Er zijn recent prijs stijgingen aangekondigd door Telenet.
nieuws: Telenet verhoogt per 4 augustus prijzen van abonnementen met 1,87 pro...
Niet die 20% maar ik vermoed dat dat meer is om hun in te dekken dat het kan, maar dat het mogelijk nooit zo veel zal zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door kluyze op 06-06-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Nefes
Hallo Allen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk toch dat ik voor Proximus ga. Misschien ook even een gesprekje mer de buren. Ik heb Telenet proberen te bellen maar ze vragen direct een klantennummer die ik dus niet heb :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Je zou ook even naar een proximus en/of telenet center kunnen gaan en daar eens met iemand proberen te spreken. Ik moest naar zo een shop ivm een aanbieding die ik kreeg op proximus fiber. Ik vond de mensen van Proximus wel aangename mensen en zeer behulpzaam.

Ik zie dat in Turnhout een Proximus en Telenet shop vlak bij elkaar liggen.
Pagina: 1