Tip gezocht voor ebike 750/1000w

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views

• erikkallenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2022
Voor woon-werk verkeer (22km heen, 22km terug) ben ik op zoek naar een snelle speed pedelec.

Hierbij kom ik nieuw snel uit op een fiets die 3000,- of meer kost.

Ik wil graag zelf een fiets in elkaar (laten) zetten voor 1500,-. Is dit mogelijk?

Ik heb zelf nog geen fiets.

Ik ben dus op zoek naar een:

-geschikte fiets
-Geschikte motor + accu. Twijfel tussen bafang 750w en bafang 1000w --> https://www.ebikesets.nl/...lDwWURnZfpSQaAh45EALw_wcB

Vragen:

1. Welke fiets is hier het meest geschikt voor. Iemand toevallig ook een link naar betaalbare fiets die goed samengaat met deze motor?
2. Is dit haalbaar binnen 1500,-?
3. Geeft de 750w genoeg power om gemakkelijk 45/uur te halen?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waarom geen tweedehands e-bike?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:40

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hoe ben je van plan om je eigenbouw te laten goedkeuren als speed pedelec?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• erikkallenberg
blitzkrieg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:46:
Ik fiets op een (saai) breed fietspad waar ik bijna nooit iemand tegen kom. Is 1 lang recht stuk. Hopen dus dat ik oom agent niet tegen kom

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:37
erikkallenberg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:49:
[...]

Ik fiets op een (saai) breed fietspad waar ik bijna nooit iemand tegen kom. Is 1 lang recht stuk. Hopen dus dat ik oom agent niet tegen kom
En hopen dat je wiel niet krom trekt als je met > 40+ over een hobbel heen knalt...
En hopen dat niemand je aanrijdt...
En hopen dat je tegen niemand aanrijdt...

Pfff, wat schelen al die lastige regels toch een hoop...

• erikkallenberg
Gebanned schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:07:
[...]

En hopen dat je wiel niet krom trekt als je met > 40+ over een hobbel heen knalt...
En hopen dat niemand je aanrijdt...
En hopen dat je tegen niemand aanrijdt...

Pfff, wat schelen al die lastige regels toch een hoop...
Wat zit er een nare ondertoon in je reactie.. Ondanks dat zal je er vast wel verstand van hebben, anders zit je hier niet. Indien je dus nog tips hebt om me te helpen bij mijn vragen hoor ik het graag :)

• erikkallenberg
-Via marktplaats heb ik geen garantie

-Bij een fietsenwinkel kan ik een fiets die gemakkelijk 45km/uur haalt niet vinden voor minder dan 2000,-

Vandaar mijn vragen
1. Welke fiets is hier het meest geschikt voor. Iemand toevallig ook een link naar betaalbare fiets die goed samengaat met deze motor?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

erikkallenberg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:44:
[...]

-Bij een fietsenwinkel kan ik een fiets die gemakkelijk 45km/uur haalt niet vinden voor minder dan 2000,-

Vandaar mijn vragen
Even over een andere boeg dan: waarom geen brommertje? :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Als je zelf een motor op een fiets schroeft heb je ook geen garantie.

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 12:50
erikkallenberg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:40:
[...]

[...]

Wat zit er een nare ondertoon in je reactie.. Ondanks dat zal je er vast wel verstand van hebben, anders zit je hier niet. Indien je dus nog tips hebt om me te helpen bij mijn vragen hoor ik het graag :)
Volgens mij staat zijn reactie vol van de tips en adviezen.

1) Zorg ervoor dat je fiets dus structureel stevig genoeg gaat zijn gezien je nogal wat krachten op je fiets gooit als je 40 gaat.
2/3) Verzeker jezelf en koop dus een gekeurd model 2de hands of waar dan ook.

En als we kijken naar je bevindingen kunnen we stellen dat je aan die eisen niet zal voldoen waarbij je dus bewust de keuze maakt om onverzekerd rond te rijden en je kan verwachten dat niet iedereen je hiermee graag zal helpen al dan niet hun ongenoegen zullen uiten ;)

• erikkallenberg
-Cn- schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:47:
[...]

Volgens mij staat zijn reactie vol van de tips en adviezen.

1) Zorg ervoor dat je fiets dus structureel stevig genoeg gaat zijn gezien je nogal wat krachten op je fiets gooit als je 40 gaat.
2/3) Verzeker jezelf en koop dus een gekeurd model 2de hands of waar dan ook.

En als we kijken naar je bevindingen kunnen we stellen dat je aan die eisen niet zal voldoen waarbij je dus bewust de keuze maakt om onverzekerd rond te rijden en je kan verwachten dat niet iedereen je hiermee graag zal helpen al dan niet hun ongenoegen zullen uiten ;)
Dat is vanwege de prijs. Als het met kenteken mogelijk is binnen de 1500,- ga ik daarvoor. Tweedehands is wel een optie, maar er zijn zoveel verschillende fietsen, motoren en accu's dat ik niet meer weet wat nou een degelijke tweedehands fiets is, die voldoet aan wat ik wil. (makkelijk 45km/u halen).

Heel simpel gezegd wil ik gewoon voor +-1500,- naar mijn werk kunnen fietsen in een half uurtje met een beetje een degelijke fiets. Het hoeft er niet fantastich uit te zien, als het maar functioneel is.

En mijn vraag is dus, of dit mogelijk is binnen dat budget, en zoja hoe dan?

[ Voor 3% gewijzigd door erikkallenberg op 04-06-2019 15:53 ]

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:37
erikkallenberg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:40:
[...]

[...]

[...]

Vandaar mijn vragen
Jammer, dat het alleen de ondertoon was; ik had gehoopt duidelijker te zijn. Maar als je niet weet wat je aan frame en fiets nodig hebt; begin er dan niet aan. Het interesseert me geen reet als jij je tanden straks kwijt bent omdat je voorwiel bij 40 km/uur het tempo niet meer aan kan; maar ik zou het wel betreuren als er straks iemand in het ziekenhuis beland na een aanrijding met een onverzekerd knutselobject.

En oh ja, als geen garantie een te groot financieel risico is; kijk dan nog eens even wat je kwijt bent als je onverzekerd iemand een rolstoel in ramt.

[ Voor 5% gewijzigd door Gebanned op 04-06-2019 15:55 ]

• erikkallenberg
Gebanned schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:53:
[...]

[...]

Jammer, dat het alleen de ondertoon was; ik had gehoopt duidelijker te zijn. Maar als je niet weet wat je aan frame en fiets nodig hebt; begin er dan niet aan. Het interesseert me geen reet als jij je tanden straks kwijt bent omdat je voorwiel bij 40 km/uur het tempo niet meer aan kan; maar ik zou het wel betreuren als er straks iemand in het ziekenhuis beland na een aanrijding met een onverzekerd knutselobject.
"Het interesseert me geen reet als jij je tanden straks kwijt bent omdat je voorwiel bij 40 km/uur het tempo niet meer aan kan;"

okay....

'Ik zou je aanraden om een fiets te nemen met een sterk frame en voorwiel.'
'Wanneer je niet verzekerd bent, en je rijdt iemand aan, realiseer je dan dat je dit niet op je geweten wilt hebben'.
'Ook kan dit je gigantisch veel geld kosten aan onkosten voor de persoon die je in het ziekenhuis rijdt'.

'Voor dit bedrag kan je een mooie ebike kopen, met verzekering en kenteken'. Wellicht kan je dit ook overwegen'.

Ik was meer op zoek naar dit soort reacties...

Dit is normalere taal dan 'Het interesseert me geen reet als jij je tanden straks kwijt bent omdat je voorwiel bij 40 km/uur het tempo niet meer aan kan'

Nogmaals ik wil een degelijke fiets voor ongeveer 1500,-. Die uiteraard veilig is. Al dan niet met of zonder kenteken. Mijn vraag is of dit mogelijk is. Indien niet, zou ik dit graag op een normale manier willen horen.

[ Voor 38% gewijzigd door erikkallenberg op 04-06-2019 16:03 ]

• erikkallenberg
-

[ Voor 106% gewijzigd door erikkallenberg op 04-06-2019 16:03 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Moet je per se een fiets hebben? Voor dat geld kun je ook een elektrische scooter halen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:36

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

[...]

Erik, ik heb zelf een speed pedelec.
Vergis je niet, hoe hard 45km/h is. Ik heb me daar wel in vergist. Ik deed al aan racefietsen, en dacht echt wel dat ik wist wat hard rijden was, maar op een high speed ebike is dat echt anders.

De eerste week heb ik 1 aanrijding gehad (lichte) en 2 bijna ongelukken. En dat met een goedgekeurde fiets, met 10 keer betere en sterkere remmen dan mijn racefiets....

Nu even terug naar jouw vraag.
De link in je startpost zegt zelf

Motoren tot 250Watt met trapondersteuning tot 25km/h zijn wettelijk toegestaan op de openbare weg.

Oftwel, zoals meerdere mensen je vertelden, je bent illegaal bezig als 750W koopt en monteert.
Nu ben ik niet roomser dan de paus, maar zoals gebanned al minder subtiel heeft gezegd, realiseer je goed wat de consequenties zijn voor jou of voor een ander als je onverzekerd bij een ongeluk betrokken raakt.

Nu de kern van het verhaal.

Ik denk niet dat het je lukt voor 1500.
Ik raad je zelf knutselen af voor structureel >25km/h

Mijn advies, ga een keer een testrit maken op een speed pedelec, en dan snap je hopelijk (en helaas voor je budget) waarom die fietsen nog zo duur zijn/.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• erikkallenberg
Sparhawk schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:09:
[...]

Erik, ik heb zelf een speed pedelec.
Vergis je niet, hoe hard 45km/h is. Ik heb me daar wel in vergist. Ik deed al aan racefietsen, en dacht echt wel dat ik wist wat hard rijden was, maar op een high speed ebike is dat echt anders.

De eerste week heb ik 1 aanrijding gehad (lichte) en 2 bijna ongelukken. En dat met een goedgekeurde fiets, met 10 keer betere en sterkere remmen dan mijn racefiets....

Nu even terug naar jouw vraag.
De link in je startpost zegt zelf

Motoren tot 250Watt met trapondersteuning tot 25km/h zijn wettelijk toegestaan op de openbare weg.

Oftwel, zoals meerdere mensen je vertelden, je bent illegaal bezig als 750W koopt en monteert.
Nu ben ik niet roomser dan de paus, maar zoals gebanned al minder subtiel heeft gezegd, realiseer je goed wat de consequenties zijn voor jou of voor een ander als je onverzekerd bij een ongeluk betrokken raakt.

Nu de kern van het verhaal.

Ik denk niet dat het je lukt voor 1500.
Ik raad je zelf knutselen af voor structureel >25km/h

Mijn advies, ga een keer een testrit maken op een speed pedelec, en dan snap je hopelijk (en helaas voor je budget) waarom die fietsen nog zo duur zijn/.
Bedankt voor je reactie.
Voor de goede orde, ik was absoluut niet van plan zelf te knutselen. Het risico dat de fiets uit elkaar valt en ik iemand daardoor tot last ben wil ik niet lopen met dat tempo. Ik had het willen laten doen door een vakman, die het ontbreken van kenteken door de vingers wilde zien

Ook hoef ik niet continu 40+ te rijden. Alleen op het rechte stuk van 15km, waar ik nooit iemand tegen kom.

Naar aanleiding van de reacties ga ik misschien toch voor een fiets met kenteken (vind het taalgebruik van 1 persoon alleen echt verre van normaal). Ik had er eentje gezien voor 2300,-.

Mocht iemand nog een tweedehands fiets met kenteken weten die makkelijk 35+ kan rijden weten voor <2000 hoor ik het graag!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:36

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

erikkallenberg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:21:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Voor de goede orde, ik was absoluut niet van plan zelf te knutselen. Het risico dat de fiets uit elkaar valt en ik iemand daardoor tot last ben wil ik niet lopen met dat tempo. Ik had het willen laten doen door een vakman, die het ontbreken van kenteken door de vingers wilde zien

Ook hoef ik niet continu 40+ te rijden. Alleen op het rechte stuk van 15km, waar ik nooit iemand tegen kom.
Haha, grapjas, als je weet dat je fiets harder kan, ga je het echt wel doen hoor..... Ik mag binnen de bebouwde kom 30 op het fietspad, maar dat rijd ik ook niet altijd......Meestal trap ik harder door
Naar aanleiding van de reacties ga ik misschien toch voor een fiets met kenteken (vind het taalgebruik van 1 persoon alleen echt verre van normaal). Ik had er eentje gezien voor 2300,-.

Mocht iemand nog een tweedehands fiets met kenteken weten die makkelijk 35+ kan rijden weten voor <2000 hoor ik het graag!
Nav je opmerking over taalgebruik, als je onderstaande reacties achter elkaar leest, dan kan je de indruk krijgen dat het jou geen hol interesseert... ik denk dat daarom de reactie's wat minder vriendelijk waren
blitzkrieg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:46:
erikkallenberg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:49:
[...]
Oprechte tip, ik zou eerst eens een paar proefritten gaan maken, dan weet je denk ik veel beter wat je zoekt. Daarna kijken of je het budgettechnisch rond krijgt.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit topic gaat lichtelijk de verkeerde kant op en de vraagstelling kan prima beantwoord worden via de tips het Het grote elektrische fietsen topic - deel 2 topic.
Dit topic gaat daarom dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2019 16:40 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.