Langdurige problemen Google Chrome en andere browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09-2023
Hallo,

Ik heb sedert april problemen bij het browsen op het internet met Google Chrome. Ik kan meestal gewoon de homepagina van een websitee raadplegen, maar vanaf dat ik verder klik krijg ik de melding "deze site is niet bereikbaar". Ook kan ik bijvoorbeeld op Google wel alle zoekresultaten weergegeven, maar wanneer ik naar de afbeeldingen ga krijg ik dezelfde foutmelding.
De foutcode die frequent verschijnt is: "ERR_SPDY_PROTOCOL_ERROR"
Dit zou blijkbaar een bekender probleem zijn van Google Chrome. Maar de oplossingen zoals heropstarten van de browser werkt niet bij mijn pc.

Tegelijkertijd heb ik geprobeerd op de Edge browser (ook al is die echt traag), en daar had ik ook enkele keren hetzelfde problemen. Daar werd geen foutcode gezegd, enkel "Site is momenteel niet bereikbaar".

Het meest absurde is, wanneer ik de laptop volledig afsluit en terug opstart, het probleem zicht NIET voordoet zolang ik de browser laat openstaan. Wanneer ik even naar een Word bestand ga, e-mail of eender welk ander programma, doet het probleem zich voor.
Enkel afsluiten van de volledige browser en terug openen helpt niet, de pc moet volledig afgesloten worden voor het werkt. En ja, ook slaapstand werkt niet.

Dit is momenteel echt hatelijk, aangezien ik aan mijn scriptie aan het schrijven ben. Ik heb sinds mei de oplossing gevonden door op mijn vaste pc te werken met een browser, en mijn laptop ernaast met Word open. maar ik dacht dit als tijdelijke oplossing te houden, en ik hoopte dat Google of Windows het wel zou oplossen. Het is ondertussen juni, en het is nog steeds niet opgelost. Daarmee dat ik hier even vraag of het een probleem van mijn laptop is.

Mijn pc heeft de laatste updates van Windows 10, Google Chrome en Edge zijn ook volledig geupdate.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!
Daan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Daar heb ik ook last van gehad, ja. Behoorlijk vervelend probleem, maar het is op te lossen. Volgens mij heb ik dit destijds gedaan door in chrome://flags het protocol uit te schakelen. Geloof ik, maar helemaal zeker weet ik het niet meer.

Een alternatieve oplossing is uiteraard naar Firefox gaan, daar heb ik de laatste maanden prima ervaringen mee die niet onderdoen voor Chrome.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoelpoot op 04-06-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Stoelpoot schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:34:
Volgens mij heb ik dit destijds gedaan door in chrome://flags het protocol uit te schakelen. Geloof ik,
En welk protocol bedoel je dan? Is die foutcode een protocol, want die vind ik niet op de flash website.
Sorry, ik ben echt een leek op dit gebied :)

Ik snap alleen niet, als ik niet de enige ben met dit probleem, waarom lost Google het dan niet op ?

Zou Firefox wel werken, aangezien Chrome en Edge het probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als ik google op je foutmelding, kom ik direct twee sites tegen die veel meer opties geven dan het opnieuw starten van je browser (of je PC):Beide bovengenoemde sites geven een aantal (mogelijke) oplossingen.... Leef je uit. Daarnaast ga ik mee met een eerdere poster: Firefox is best een heel fijne browser ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Jester-NL schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:36:Beide bovengenoemde sites geven een aantal (mogelijke) oplossingen.... Leef je uit. Daarnaast ga ik mee met een eerdere poster: Firefox is best een heel fijne browser ;)
Beide heb ik al geprobeerd en zojuist opnieuw. probleem blijft zich voordoen.... Ik kan geen enkele afbeelding bekijken of downloaden in Google. Enkel de gewone zoekresultaten. Als ik dan doorklik naar de afbeelding gaat die in foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb dit probleem ook gehad met Chrome, na veel frustraties ben ik overgestapt op Firefox en het werkt eigenlijk uitstekend!
Ik heb destijds van alles geprobeerd inclusief het herinstalleren en verwijderen van alle Chrome data maar vreemd genoeg bleef het probleem terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:33
Heb je niet last van iets als router achter router?

[ Voor 9% gewijzigd door zetje01 op 05-06-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
zetje01 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:33:
Heb je niet last van iets als router achter router?
Klopt, als ik de ethernet kabel verbindt, dan staat er een Sitecom switch tussen de modem van de provider en mijn ingang. Meestal ben ik de enige die erop aangesloten is, maar de switch staat er wel tussen om zo op 3 kamers een aansluiting te hebben.

Desalniettemin heb ik hetzelfde probleem op verschillende WiFi verbindingen, dus dat is volgens mij de oorzaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
sj0nsj44k schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:24:
Ik heb dit probleem ook gehad met Chrome, na veel frustraties ben ik overgestapt op Firefox en het werkt eigenlijk uitstekend!
Ik heb destijds van alles geprobeerd inclusief het herinstalleren en verwijderen van alle Chrome data maar vreemd genoeg bleef het probleem terug komen.
Bij mij exact hetzelfde. Enkel heb ik vanmorgen Firefox geïnstalleerd, en daar gebeurd juist hetzelfde. Deze zegt zonder foutcode op bepaalde pagina's "Site niet bereikbaar", terwijl de homepagine van de website wel kan weergegeven worden. Pas als er verder wordt geklikt op de site,geeft het problemen.
Microsoft Edge browser ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Misschien nog wat extra info: Ik geraak ook al weken niet meer ingelogd op mijn laptop op mijn e-mail van school (Google en Google Drive.
Deze blijft steeds hangen op "G-mail wordt geladen", maar verder als 3/4 laadbalk geraak ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
1 Update chrome browser
2 check antivirus/ firewall setting
3 run chrome cleanup tool
4 flush sockets
5 clear host cache and DNS cache
https://www.techsupportal...otocol_error-permanently/

Kijk ook even op ''andere kamers'' of daar hetzelfde probleem is.
Pagina: 1