Toon posts:

Een goeie videokaart onder de 100 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Is er een goede videokaart onder de 100 euro die ik met AMD A10 6700 processor kan gebruiken

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb al een 550 rx gevonden en dat is het

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:54
Veel te weinig eigen inzet...

Wat is het doel van de videokaart?
Wat denk jij dat je kunt verwachten van een nieuwe videokaart van onder de 100 euro?
Waarom denk jij dat je een bepaalde videokaart niet met je APU kunt gebruiken?
Welke PCIe sloten heeft je mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met een goeie video kaart onder de 100 euro spellen spelen ofzo iets want die mijne die ik nu heb is best wel traag
Ik verwacht niet te veel maar ik denk welk dat ik met een bepaalde videokaart fortnite kan spelen
Ik heb al op internet gezocht en daar zag ik veel mensen met videokaarten en mijn processor die ik heb de videokaart vervangen om beter te kunnen spelen
Ik weet niet echt wat je bedoelt met PCle ik ben niet zo goed met pcs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Laatst online: 20:41
Om te weten welke videokaart geschikt zou zijn voor je computer hebben we nog wat meer informatie nodig.

Heb je een zogeheten prebuild (een pc die je kant en klaar in de winkel koopt. Bv een medion of HP of zo)?
En zo ja welke?

Of heb je een zelfbouw pc?
En zo ja welke onderdelen zitten hier in.

Erg belangrijk zijn hierbij de voeding (deze bepaald hoeveel stroom de videokaart max mag verbruiken) en de (behuizing vanwege de afmetingen).

Wanneer je dit allemaal niet weet dan zou je ook nog de zijkant van de pc er af kunnen halen. Wat fotos van de binnenkant kunnen maken en deze in je topic plaatsen.

Eenlijstje met alle onderdelen behalve de voeding kun je heel makkelijk maken door het programma speccy te draaien : downloads: Speccy 1.33 build 740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Medion AKOYA E4090D (MD 8310) uit de aldi 4 of 5 jaar geleden ik zit nu de voeding te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:13
Maar maar... al gooi je er een videokaart van 500 in.... ga je moderne spellen niet lekker kunnen spelen met die processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
@zetje01 Je zult er idd geen mega gaempc van kunnen maken maar een videokaartje zal wel degelijk een heel groot verschil maken. Fortnite is geen zware game dus zal best wel met speelbare fps draaien.

@Verwijderd Heeft je pc nu nog steeds 4GB geheugen of is dat ondertussen verhoogd naar 8GB?

zit er misschien een sticker op de voeding waarop meer info staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 15:06

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik zou iets van een 2e hands GTX750Ti, of een Radeon RX460 aanraden, gebruiken weinig stroom, en voor een oude A8 nog best een aardige match

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-10 15:14
Met een dergelijke PC is het maar de vraag of de PSU een videokaart aan kan en of er wel ruimte in de kast is om een videokaart te plaatsen, dat zou je moeten opzoeken/opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Medion heeft er (stock) vrijwel altijd een FSP Fortron voeding inzitten. Vaak wel aan de krappe kant qua wattage. Geen hoogvlieger, maar ook geen 'plof voeding'.

Probleem echter met die bakken is soms een vendor-lock (whitelist), maar ook vaak gebrek aan UEFI support die modernere videokaarten vaak nodig zijn (moderne videokaarten willen soms niet meer werken met Legacy BIOS), gezien de leeftijd van die Medion vrees ik dat je daar mee in de problemen komt.

Vaak zit je nog 'safe' met een kaart uit de GeForce 700 serie of ouder, of Radeon 200 serie (al willen die soms al een UEFI only BIOS hebben) of ouder.

High-end kaarten (als je een oudere 2e hands wil oppikken) passen vaak qua lengte niet in de kast. Mid/low range kaarten (zoals een Geforce 750Ti, of iets als een Radeon 270/260) moeten vaak nog wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 16:54
Een 1050 moet ook nog wel passen, die heeft een TDP van maar 75 watt dus dan heb je dat probleem met de voeding (waarschijnlijk) niet. Tweedehands wel te vinden voor rond de €100. Zit je nog wel met het punt wat @Nemesizz aankaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Ik vind dit ivm mogelijke vendor lock er dan wel weer hoopvol uitzien...

https://forums.tomshardwa...ing-while-gaming.3033561/

De genoemde evga is wel een kort kaartje, maar daar zijn er meer van 😊

Geheugen moet wel eggies naar 8GB als dat nog niet gebeurd is.

[ Voor 32% gewijzigd door Baloes op 04-06-2019 17:48 ]

Pagina: 1