Geen inspiratie
64MB-32MB=32MB dus het verschil is 32 MBOp vrijdag 27 juli 2001 11:41 schreef martijn12345 het volgende:
Maar hoe groot is nu het verschil tussen 32 en 64 mb ?
Alle proemn in n drek
1. Koop geen powercolor !!Op vrijdag 27 juli 2001 11:41 schreef martijn12345 het volgende:
Ik wil een nieuwe videokaart kopen en kom na een tijdje zoeken waarschijnlijk uit op een powercolor Geforce 2 GTS Pro met 32 of 64 mb 5 ns DDR geheugen.
Maar hoe groot is nu het verschil tussen 32 en 64 mb ? wanneer merk je dat, en heb je het nodig ?
PS weet iemand hoe de TV-OUT van dat ding is ?
2. Het is geen Pro, geheugen en core zijn hetzelfde geclocked als een normale GTS.
3. 64 mb maakt alleen uit in de hogere resoluties
Koop liever de Leadtek Winfast GeForce II Pro
hehe ja dat wilde ik ook zeggen.Op vrijdag 27 juli 2001 11:55 schreef Bierkameel het volgende:
[..]
64MB-32MB=32MB dus het verschil is 32 MB
Maar waar wil je hem voor gaan gebruiken ?
Niels
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Ik heb het nagekeken. De Powercolor heeft 5 ns geheugen en de leadtek winfast 5,5 ns geheugen.....Op vrijdag 27 juli 2001 11:55 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
[..]
1. Koop geen powercolor !!
2. Het is geen Pro, geheugen en core zijn hetzelfde geclocked als een normale GTS.
3. 64 mb maakt alleen uit in de hogere resoluties
Koop liever de Leadtek Winfast GeForce II Pro
Geen inspiratie
(Bij EuroPC weg)
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
dus..
al dat geklaag over dat powercolor zo slecht is, heb dat ding nu een maandje of 2 de pro welteverstaan, en heb der geen enkel probleem mee gehad, t beeld is net zo goed als me ouwe kaart asusv6800 deluxe, dusssee..
l8r
Verwijderd
Hij draait prima op 1280x1024x32. Overgeclocked tot 235x400. Wordt amper warm.
Maarre, het geheugen is volgens mij wel 5,5 ns.
En ik ben tot nu toe nog geen spellen tegengekomen die gebruik maken van die 'extra' 32 mb.
Maar met een beetje geluk heb ik een deal rond voor een Radeon 64 mb DDR vivo.
Geen inspiratie
en anders werd het een nieuwe videokaart. En dan was GTS PRO een kaart die mooi binnen mijn buget viel, en toch zeer goed presteerde.
Ik zit namelijk met 2 problemen met mijn MX:
- Hij kan niet goed tegen een hoge AGP-bus die ik graag wil omdat ik mijn FSB zo hoog mogelijk wil.
- Ik heb heel veel problemen de met drivers onder windowsXP. Loopt steeds vast op de nv4_disp.dll file, welke essentiele is voor de videokaart.
Omdat zowel de MX als de GTS PRO Nvidia kaarten zijn ben ik een beetje huiverig ervoor, en dat geeft mede de doorslag dat over 1 minuut het geld voor de Radeon overmaak.
Dus topic can be closed. bedankt voor de hulp toch nog
Geen inspiratie
Maar bij gistron is het verschil geloof ik 25 piek en dan zou ik het dus WEL doen!
Verder zit er op dat powercolor ding (die bij gistron te koop is) WEL een echte "Pro chip". Verder is het geheugen niet hetzelfde als op een "echte" pro, maar het draait wel standaard op 366 mhz ipv 333.
Overclocken gaat tot 400 mhz overigens.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Lekker kaartje ! minimaal clock 200/400
http://www.tweakers.net/pricewatch/12607
Verwijderd
Hmmmm. Dan heeft Leadtec een grote fout op zijn Homepage staanOp vrijdag 27 juli 2001 15:18 schreef Copyman het volgende:
Dat heb je dan 10x fout! Mijn winfast heeft nl. ook 5ns. geheugen en loopt op 200/400.
(Bij EuroPC weg)
Mijne heeft wel 5ns geheugen...
Verwijderd
Ik hoorde de naam POWERCOLOR vallen... hou er rekening mee, en kijk de tests maar, dit zijn 1 van de slechtste kaarten die er zijn.
Snelle en kwalitatief goede kaarten:
ELSA
GAinward
Waarbij Gainward in alle testen tot de snelste kaarten hoort bij welk type GForce kaart dan ook. Beeldkwaliteit presteert hij bij de testen die ik heb gezien als hoogste, ELSA OOK!
Mazzelaar, de mijne heeft dus 5.5ns geheugenOp vrijdag 27 juli 2001 15:18 schreef Copyman het volgende:
Dat heb je dan 10x fout! Mijn winfast heeft nl. ook 5ns. geheugen en loopt op 200/400.
(Bij EuroPC weg)
en loopt dus op 366
en komt ook bij EuroPC vandaan
Verwijderd
En dat haal je echt makkelijk met die kaart
Verwijderd
Das vreemd....Op vrijdag 27 juli 2001 20:09 schreef You-Suk het volgende:
[..]
Mazzelaar, de mijne heeft dus 5.5ns geheugen
en loopt dus op 366
Dat zal niet lang duren.Op vrijdag 27 juli 2001 15:25 schreef ajay het volgende:
Ik heb een Powercolor 32 MB GTS.
Hij draait prima op 1280x1024x32. Overgeclocked tot 235x400. Wordt amper warm.
Maarre, het geheugen is volgens mij wel 5,5 ns.
En ik ben tot nu toe nog geen spellen tegengekomen die gebruik maken van die 'extra' 32 mb.
3DMark 2000 had ook al een gedeelte waar je 64MB nodig had. Dus je zult binnen kort wel wat kunnen verwachten.
Overgens ..de spellen die bij de Geforce 3 werden geleverd. (Leadthek Geforce 3 TD FULL RETAIL) vreten geheugen...ook werkgeheugen vreters
Zo bezien is 64 Mb zeker geen overbodige luxe..
Verwijderd
ff denken 64mb-32mb=32mb... das de helft maa das logisch tochOp vrijdag 27 juli 2001 11:41 schreef martijn12345 het volgende:
Maar hoe groot is nu het verschil tussen 32 en 64 mb ?
Dan heb jij nog de oudere versie van de Pro.Op vrijdag 27 juli 2001 20:09 schreef You-Suk het volgende:
[..]
Mazzelaar, de mijne heeft dus 5.5ns geheugen
en loopt dus op 366
nee hoorOp vrijdag 27 juli 2001 20:34 schreef SideSwipe het volgende:
[..]
Das vreemd....
want dat loopt hij bij jouw ook
heb op de site van leadtech gekeken en daar staat ok 366mhz
ik heb ff een mailtje gestuurd naar euro-pc (ik heb die leadtech in bestelling staan) en daar zeiden ze dat ik voor de specificaties op de leadtech site moest kijken. Dus een 366mhz.
Eigenwijs kereltje ben jij hoor... Ik heb hem hier zelf thuis. ER STAAT DUIDELIJK 5NS OP DE CHIPS, en bij oc-proggies staat ie standaard op: 200/400.Op zaterdag 28 juli 2001 14:57 schreef epsilon het volgende:
[..]
nee hoor
want dat loopt hij bij jouw ook
heb op de site van leadtech gekeken en daar staat ok 366mhz
ik heb ff een mailtje gestuurd naar euro-pc (ik heb die leadtech in bestelling staan) en daar zeiden ze dat ik voor de specificaties op de leadtech site moest kijken. Dus een 366mhz.
Wees blij dat je hem bij EuroPC hebt besteld, want jij bent nu ook een eigenaar van een Leadtek Pro met 5ns geheugen
Verwijderd
CardExpert heeft ook nog kaartjes met 4.8ns geheugen en is ook nog eens makkelijk over te klokken... Ik zou de Gainward Cardexpert Geforce 2 Pro 400 aanraden. Heeft 64Mb en is echt een bloedmooi kaartje !
Lijkt me sterk, zal eerder zijn dat je Radeon een SDR kaart is.
S3TC is ontwikkeld om aan 16MB geheugen genoeg te hebben dus 32 moet ook ruim voldoende zijn.
Verder is het specifiek voor de S3 Savage4 en die zijn er alleen in de smaken 16/32, beetje raar als je dan toch meer geheugen nodig zou hebben.
ik wacht op een mailtje dat hij geleverd kan gaan worden
euro-pc doet goeie bisnis
die verkopen erg veel (ik beveel ook iedereen europc aan, ik heb al voor 6000,- bestelt/aanbevolen dus das nie slecht he)
ik draai UT op 50fps op 1024x768x16Op zaterdag 28 juli 2001 15:16 schreef vassago het volgende:
"Ik heb UT gespeeld op een MX200 met 64 Mb, tbird 1333 en S3TC. Dat loopt vlekkeloos. Op mijn Radeon SDR 32 MB wil S3TC niet zonder haperingen lopen. My guess is dat S3TC toch meer dan 32 van je videogeheugen vreet,"
Lijkt me sterk, zal eerder zijn dat je Radeon een SDR kaart is.
S3TC is ontwikkeld om aan 16MB geheugen genoeg te hebben dus 32 moet ook ruim voldoende zijn.
Verder is het specifiek voor de S3 Savage4 en die zijn er alleen in de smaken 16/32, beetje raar als je dan toch meer geheugen nodig zou hebben.
met een gare TNT2 vanta (op iets minder dan een m64 TNT2 geclocked)
maar dat komt omdat UT vooral je processor gebruikt en veel geheugen. UT heeft een hele zware engine, wat performance op een snelsysteem erg snel laat toenemen. Het komt minder aan op de vidoecard (das bij Q3 wel, daar merk ik het verschil tussen een p3 450 met 64mb en een duron 900 met 256 mb bijna niet, alleen hoef je door dat geheugen minder te laden van je disk) Bij UT had ik erg veel winst
er is een original geforce2 pro (de versie met 5 ns RAM)
en er is de enhanced geforce2 pro (met 5.5 ns RAM)
het verschil is verder dat er een ander doosje omheen zit en bij de enhanced krijg je een extra tv-out kabeltje geloof ik.
vassago, de geforce2 mx200 heeft bij mijn weten ook SDRAM, net zoals die radeon, dus daar kan het ook niet aan liggen, het verschil moet dus wel degelijk aan die 32 MB extra RAM liggen.
zo duidelijk?
grtz,
Tekla