Goedemorgen allen,
wat zoek ik:
Ik ben opzoek naar een leuk audio setje voor in mijn auto.
De bedoeling is om alle speakers te vervangen. De fabrieksspeakers zitten helaas nog in de auto en dit hoor je terugkomen in de geluidskwaliteit, daarnaast zijn ze toe aan vervangen want ze kraken bij een voor mij te laag volume. Het betreft een Fiat Punto Multijet uit 2010. https://www.autoweek.nl/a...13-multi-jet-16v-85-2010/
Waar moet het aan voldoen
Geluid moet harder kunnen zonder te kraken
Geluid moet voller klinken en niet zo plat als de standaard speakers
Ik wil meer bass in het geluid zodat ook de lage tonen wat liefde krijgen.
Goed om te weten
Ik heb een nieuwe radio besteld, en het gaat hier om een android 8.1 inbouw tablet. Met een verwachte output van 4 x 45 of 4x 50 watt. voor eventuele extra specificaties moet ik dit even navragen bij de shop.
Wat ik tot zo ver geleerd heb
Tot zo ver ik weet gaat het om 4 speakers van 16,5 cm in elke deur 1
Daarnaast zijn er 2(of 4) tweeters, ook aanwezig in de deuren. (ik heb oprecht geen idee wat ik hiermee moet doen, vervangen, loskoppelen of laten zitten)
Mijn verwachting te kopen
- 4 speakers
- 1 versterker
- 1 actieve underseat subwoofer
Wat ik zelf uitgezocht heb
Ik heb al wel rondgekeken en zie vooral heel veel hetzelfde. Wat ik tot zo ver op het oog heb is de GTO series van JBL. Wat aan de prijzige kant, maar dan ook naar verwachting goed (neem ik aan).
- Speakers : JBL GTO 629 (125 Watt RMS)
- Versterker: JBL GTR-104 4 kanaals versterker
- Subwoofer: JBL Bass Pro Active underseat subwoofer
Totale bedrag 768,-
Vragenrondje
- Laten we beginnen met de vraag, zou jij het anders doen? en zo ja, hoe dan?
- Als een speakers een RMS heeft van 125Watt is het dan ook de bedoeling dat de speaker 125 watt krijgt? wat gebeurt er als je er maar 50 of 75 watt levert?
- Zijn er 4 kanaals versterkers met een actieve subwoofer ingebouwd?(heet dit dan nog een monoblock)
- Is het verstandig om bij 1 merk te blijven, voor alle componenten?
- Iemand ervaring met JBL, en de toevallige componenten in dit lijstje besproken?
- De tweeters in de auto, is dat iets wat de moeite waard is om te vervangen? of is loskoppelen genoeg.
wat zoek ik:
Ik ben opzoek naar een leuk audio setje voor in mijn auto.
De bedoeling is om alle speakers te vervangen. De fabrieksspeakers zitten helaas nog in de auto en dit hoor je terugkomen in de geluidskwaliteit, daarnaast zijn ze toe aan vervangen want ze kraken bij een voor mij te laag volume. Het betreft een Fiat Punto Multijet uit 2010. https://www.autoweek.nl/a...13-multi-jet-16v-85-2010/
Waar moet het aan voldoen
Geluid moet harder kunnen zonder te kraken
Geluid moet voller klinken en niet zo plat als de standaard speakers
Ik wil meer bass in het geluid zodat ook de lage tonen wat liefde krijgen.
Goed om te weten
Ik heb een nieuwe radio besteld, en het gaat hier om een android 8.1 inbouw tablet. Met een verwachte output van 4 x 45 of 4x 50 watt. voor eventuele extra specificaties moet ik dit even navragen bij de shop.
Wat ik tot zo ver geleerd heb
Tot zo ver ik weet gaat het om 4 speakers van 16,5 cm in elke deur 1
Daarnaast zijn er 2(of 4) tweeters, ook aanwezig in de deuren. (ik heb oprecht geen idee wat ik hiermee moet doen, vervangen, loskoppelen of laten zitten)
Mijn verwachting te kopen
- 4 speakers
- 1 versterker
- 1 actieve underseat subwoofer
Wat ik zelf uitgezocht heb
Ik heb al wel rondgekeken en zie vooral heel veel hetzelfde. Wat ik tot zo ver op het oog heb is de GTO series van JBL. Wat aan de prijzige kant, maar dan ook naar verwachting goed (neem ik aan).
- Speakers : JBL GTO 629 (125 Watt RMS)
- Versterker: JBL GTR-104 4 kanaals versterker
- Subwoofer: JBL Bass Pro Active underseat subwoofer
Totale bedrag 768,-
Vragenrondje
- Laten we beginnen met de vraag, zou jij het anders doen? en zo ja, hoe dan?
- Als een speakers een RMS heeft van 125Watt is het dan ook de bedoeling dat de speaker 125 watt krijgt? wat gebeurt er als je er maar 50 of 75 watt levert?
- Zijn er 4 kanaals versterkers met een actieve subwoofer ingebouwd?(heet dit dan nog een monoblock)
- Is het verstandig om bij 1 merk te blijven, voor alle componenten?
- Iemand ervaring met JBL, en de toevallige componenten in dit lijstje besproken?
- De tweeters in de auto, is dat iets wat de moeite waard is om te vervangen? of is loskoppelen genoeg.