Paypal retourkosten verzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:39
Iemand ervaring of ook een bijkomende verzekering terugbetaald wordt bij de aanvraag van terugbetaling van retourkosten bij paypal (in mijn geval bij DPD €18 + €1 verzekering) ? Op hun Q&A-pagina lees ik het volgende:
Wat valt niet onder PayPal Retourkosten Vergoeding?
Kosten die verband houden met verlies, diefstal of beschadiging van
het object tijdens het retourneren.

Bedoelen ze dan:
1) Indien je geen bijkomende verzekering hebt genomen, wordt enkel de de vergoeding volgens de CMR-voorwaarden uitgekeerd door je koerier: €9/kg . Paypal vergoedt jou niets van schade, diefstal of beschadiging.Dus neem de verzekering en paypal betaalt ook die € 1

2) Een bijkomende verzekering wordt door paypal niet terugbetaald. Indien er iets misgaat tijdens het retourneren is het op eigen risico en wordt jou enkel die €9/kg terugbetaald conform de CMR-voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:48
Volgens mij was het zo dat je retourkosten tot 30 euro vergoed worden. Of daarbij nu extra kosten voor verzekerde verzending zit maakt niet uit. Alleen als het pakket gestolen wordt tijdens de retourzending vergoedt Paypal niets.

Ik zou dus gewoon de meest uitgebreide retour service nemen, zolang dit maar onder de 30 euro blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
" Kosten die verband houden met verlies, diefstal of beschadiging van
het object tijdens het retourneren. "

Letterlijk wat er staat; als het object op een of andere manier ( gedeeltelijk ) verloren gaat dan gaat paypal dat niet vergoeden.
Dus stel jij stuurt een horloge terug met een waarde van €100, maar deze komt nooit aan bij de ontvanger, dan vergoed Paypal niet de waarde van het horloge maar enkel de verzendkosten die je hebt betaald om hem op te sturen.
Een verzekerde verzendmethode is dus wel aan te raden zodat je eventuele schade tijdens het vervoer kunt verhalen op het vervoersbedrijf.
En deze extra kosten van de verzendmethode krijg je volgens mij ook vergoed, zolang de totale verzendkosten maar niet boven de €30 zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is een vraag waar Paypal zelf vast een heel goed antwoord op heeft. Via https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us kan je contact opnemen met Paypal.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.