Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tijdens de verbouwing van m'n huis is de bestaande leiding voor de deurbeldraad gesneuveld (liep op een idiote plek door het wc-plafond, waar we doorheen moesten voor een 110mm rioolafvoer voor de badkamer).

In eerste instantie dacht ik: ik neem wel een draadloze deurbel. Maar ik kwam tot de conclusie dat zo'n hippe 'slimme' videodeurbel toch eigenlijk wel erg handig is. Dus ik heb een nieuwe leiding aangelegd.

Ik twijfel echter over het soort draad en aansluiting dat ik erdoor moet trekken. Ik zie twee mogelijkheden.

1. Ethernetkabel, met daarop een PoE videodeurbel. Nadeel: minder keuze in deurbellen, aangezien de meeste gebruik maken van WiFi.
2. Deurbelkabel (welke? Is thermostraatkabel van 0.8mm2 voldoende?) van 12 of 24V. Nadeel: ik heb in m'n groepenkast geen ruimte meer voor een trafo. Nou kan ik dit waarschijnlijk wel oplossen door er een trafo aan te solderen en die trafo dan gewoon in het stopcontact te doen. Mág dat überhaupt?

Wat zouden jullie aanraden? Ook gelet op de toekomst.

Verwijderd

Je kan gewoon een losse stekkervoeding van 12V of 24 V gebruiken geen probleem.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Trek gewoon allebei. Of pak een goede ethernetkabel en draai wat aders bij elkaar, zoveel vermogen gaat er niet richting zo'n deurbel.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:40:
In eerste instantie dacht ik: ik neem wel een draadloze deurbel. Maar ik kwam tot de conclusie dat zo'n hippe 'slimme' videodeurbel toch eigenlijk wel erg handig is.
De Ring 2 die ik heb is draadloos, met verwisselbare accu. Ik heb 2 accu's dus altijd een opgeladen accu. Je kunt hem ook aanschaffen met een zonnepaneeltje eromheen, hoef je geen accu's op te laden/ te verwisselen en ook geen draad te trekken.

• sOid
  • Niet online
dragon2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:15:
[...]

De Ring 2 die ik heb is draadloos, met verwisselbare accu. Ik heb 2 accu's dus altijd een opgeladen accu. Je kunt hem ook aanschaffen met een zonnepaneeltje eromheen, hoef je geen accu's op te laden/ te verwisselen en ook geen draad te trekken.
Jep, maar ik wil geen Ring. Om diverse redenen. Voornamelijk omdat ik niet wil betalen voor cloudopslag en de beelden op m'n Synology wil opslaan.
Erasmo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:11:
Trek gewoon allebei. Of pak een goede ethernetkabel en draai wat aders bij elkaar, zoveel vermogen gaat er niet richting zo'n deurbel.
Dat is nog helemaal niet in me opgekomen, maar inderdaad; waarom niet allebei trekken? :X

@Erasmo Enig idee hoeveel ampere een gemiddelde deurbel trekt? Kan niet zo snel iets over vinden. 1.5A?

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 04-06-2019 21:20 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zo'n deurbel zal op z'n hoogst 10W trekken voor een paar seconden als ie echt dingen aan het doen is.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• sOid
  • Niet online
Erasmo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:28:
Zo'n deurbel zal op z'n hoogst 10W trekken voor een paar seconden als ie echt dingen aan het doen is.
Echt waar joh? Zo weinig?

We leven in een wonderbaarlijke tijd :+
Pagina: 1