[Caiway] geo-locatie IP-adres is niet juist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonsJerry
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05-2021
Goedenavond.

Sinds dit jaar neem ik internet af bij Caiway. Nu ben ik erachter gekomen dat het IP-adres niet mijn woonplaats (Almelo) lokaliseert, maar Naaldwijk of Maasland...

Als ik mijn IP-adres opzoek in Google zeggen verschillende websites ook dat de locatie Maasland (Zuid-Holland) is.

Dit is erg vervelend want ik werk veel in Google Analytics. Ik heb meerdere pogingen gedaan om mijn IP-uit te sluiten bij de websites die ik beheer. Dit wil ik doen om te voorkomen dat mijn data niet verstoord wordt met het verkeer vanuit mijn eigen IP.

Echter lukt het filteren van mijn IP niet omdat Google Analytics continu aangeeft dat ik surf vanuit Naaldwijk. (Hoofdkantoor van Caiway?)

Ik heb in april al contact gehad met een servicemedewerker van Caiway via Twitter. Zijn antwoord was:
Dat is een IP adres uit een nieuwe reeks. Naar verwachting duurt het nog een aantal maanden voordat die correcte informatie weergeeft. ^DB
We zijn nu een aantal maandjes verder en de data in Google Analytics wordt nog steeds verstoord door mijn eigen verkeer/IP-adres. Het is op één of andere manier onmogelijk om mijn IP-adres uit te sluiten.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem? Is er een oplossing die ik kan uitvoeren om het probleem te verhelpen?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Welke oplossing zoek je? Ben je dan op zoek naar een manier om je eigen adres uit te sluiten, of dat de juiste locatie weergegeven wordt op basis van je IP-adres?

Dit laatste gaat bijna nooit goed. Mijn eigen WAN-adres zou uit een dorp 10 kilometer verderop komen, oftewel, klopt niet. Ik zie vanwege mijn werk veel IP-adressen voorbij komen en (van de consumenten-verbindingen) klopt bijna 99% niet qua locatie.

Bij zakelijke verbindingen (datacenter, grote ondernemingen met blokken adressen) gaat het vaak beter. Mijn verbinding van het werk wordt op precies die locatie weergegeven als waar we zitten. Ook onze servers worden redelijk accuraat weergegeven.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap je ergernis maar tegelijkertijd ook niet je inzicht.

Linksom (kijk naar allerlei artikelen over BREIN en andere digitale opsporing): het argument is altijd dat een IP-adres niet bij een gebruiker / huis / adres hoort. En dat is ook logisch want een ISP heeft een berg met IP's uit te delen aan alle klanten; dan moeten ze (sub-)ranges gaan reserveren per wijk / woonplaats. Zonde geld als er niet meer abonnees in die woonplaats een aansluiting afnemen.

Rechtsom: als je naar "Azure" gaat, is het portal bijvoorbeeld admin.azure.com maar omdat Microsoft graag overal te bereiken is, is het zomaar mogelijk dat je maandag verbindt met 5.4.8.219 en dinsdag met 219.51.6.81. Een soort omgekeerde aktie van wat jij graag op jouw adres wil hebben.

Heeft Caiway geen mogelijkheid (geen idee, ik ken ze niet) om een zakelijk abonnement af te nemen waarbij wel je IP-adres vaster / duidelijker is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ken google analytics niet, maar ik zie niet in hoe het filteren van 'intern' verkeer gelinkt is aan de fysieke locatie van jouw ip. Je kan toch een ip filter toevoegen, of ben ik mis?

https://support.google.com/analytics/answer/1034840?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonsJerry
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05-2021
kluyze schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:49:
Ik ken google analytics niet, maar ik zie niet in hoe het filteren van 'intern' verkeer gelinkt is aan de locatie van jouw ip. Je kan toch een ip filter toevoegen, of ben ik mis?

https://support.google.com/analytics/answer/1034840?hl=en
Ik heb 4 verschillende IP-adressen (o.a. ook het IPv4-adres die mijn iMac aangeeft) uitgesloten in Google Analytics in de hoop dat ik mijzelf niet meer zie in de Real-Time viewer van Google Analytics.

Het probleem is dat ik vaak pagina's van websites aanpas. Telkens als ik dan navigeer op de websites ziet Google dit als een PageView. Dit wil ik dus uitsluiten omdat ik mijn data niet wil verstoren met mijn eigen verkeer.

Heeft dit te maken omdat ik een particulier abonnement heb bij Caiway? Het leek me gewoon vrij simpel. https://nld.privateinternetaccess.com/pages/whats-my-ip/ geeft IP-adres X aan en dit IP-adres filter ik in Google Analytics.

Het werkt alleen niet. Sorry ik ben een leek in netwerk toestanden. Vandaar dat ik hier hulp kwam zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Eigenlijk alle ISP's in Nederland geven semi-statische adressen uit. Het kan dus zomaar zijn dat je maanden (of zelfs jaren) hetzelfde IP toegewezen krijgt, maar dat kan ook dagelijks/wekelijks verschillen. Statische adressen is volgens mij ook niet iets wat aan consumenten aangeboden wordt (misschien bij wat kleinere ISP's als extra dienst).

Ook zijn het IP-blokken die ingekocht worden en per blok 1 uniforme locatie en adres hebben. Vaak inderdaad een van de grotere kantoren, factuurlocatie, of eventueel een adres van een datacenter of uplinklocatie van de ISP zelf. Dat gaan ze niet per IP wijzigen aangezien ze dat én niet kunnen bij blok-adressen en ze eigenlijk dynamisch uitgegeven worden aan klanten (zoals jij).

Je IP kan dus steeds anders zijn, dat veranderende IP wil je blokken in Google Analytics om je statistieken zuiver te houden. Ik weet niet of Google Analytics een api heeft waar je tegenaan kunt scripten, anders zou je kunnen proberen om met een combinatie van dig (linux) of met een dynamic dns-provider als DynDNS of DuckDNS automatisch je eigen adres uit te laten sluiten.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Oplossing?
Neem een goedkope VPS, zet hier OpenVPN op, routeer de IP's van websites waar je mee bezig bent via de VPN, klaar is kees, altijd hetzelfde IP adres.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

SimonsJerry schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:54:
[...]

Ik heb 4 verschillende IP-adressen (o.a. ook het IPv4-adres die mijn iMac aangeeft) uitgesloten in Google Analytics in de hoop dat ik mijzelf niet meer zie in de Real-Time viewer van Google Analytics.

Het probleem is dat ik vaak pagina's van websites aanpas. Telkens als ik dan navigeer op de websites ziet Google dit als een PageView. Dit wil ik dus uitsluiten omdat ik mijn data niet wil verstoren met mijn eigen verkeer.

Heeft dit te maken omdat ik een particulier abonnement heb bij Caiway? Het leek me gewoon vrij simpel. https://nld.privateinternetaccess.com/pages/whats-my-ip/ geeft IP-adres X aan en dit IP-adres filter ik in Google Analytics.

Het werkt alleen niet. Sorry ik ben een leek in netwerk toestanden. Vandaar dat ik hier hulp kwam zoeken!
Ik snap dat je je eigen pageviews wilt excluden van je analitics. Bij weinig pageviews kan dat inderdaad de data een beetje om zeep helpen :)

Maar dat heeft 0,0 te maken met de geografische locatie van je IP adres. Deze informatie komt uit de geolocatie database en die loopt inderdaad altijd achter. IP reeksen worden nog wel eens verkocht uit minder actieve landen naar bijvoorbeeld NL. Eerdat de locatie database is bijgewerkt kan echt lang duren. Tot die tijd lijkt het voor sommige NLers dat ze met een IP uit bijvoorbeeld Zimbabwe surfen :)

Misschien kan je uitleggen hoe je de IP adressen hebt uitgesloten bij GA? Dan kan iemand je daar misschien bij helpen.

Interne IP adressen (bijvoorbeeld 192.168.1.100) is waarschijnlijk niet nodig om uit te sluiten. Daar kan GA waarschijnlijk niets mee. Maar ik ben geen GA expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SimonsJerry ik heb even je titel gewijzigd, zodat het wat duidelijker is.
Pagina: 1