Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchuco
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2019
Mijn vraag
Heeft mijn Sony Bravia KDL26P3000 een ingebouwde DVB-C zodat ik een digitaal signaal kan ontvangen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony Bravia KDL26P3000 verbonden met een coaxkabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het analoge signaal komt te vervallen en tijdens de 'Digitale Automatische Afstemming' vind mijn Bravia geen enkele 'service'. Ik vermoed dus dat ik een extra kastje zal moeten regelen of een nieuwe televisie. Klopt dit of kijk ik niet goed genoeg en hoef ik mijn Bravia nog niet van de hand te doen?

Beste antwoord (via Tchuco op 04-06-2019 14:03)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:14
Je kunt een decoder van Marktplaats halen, bijvoorbeeld een Humax iRHD-5000C of Samsung H380R. Heel duur hoeft dat niet te zijn. Alleen, als je niet betaalt voor Ziggo, bestaat altijd de kans dat je wordt afgesloten. Meestal doen ze dat alleen als ze toevallig in de straatkast moeten zijn, alleen met de geplande upgrade naar DOCSIS 3.1 is de kans wel heel groot dat dat binnenkort een keer gebeurt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je TV is meer dan 10 jaar oud en bij de specs op Tweakers wordt er geen woord over gerept. Heb je de handleiding gecontroleerd?

Maar Ziggo dus? Die hebben daar een uitgebreide wizard voor opgesteld! Zie:
https://www.ziggo.nl/klan...radio/digitale-tv/kijken/, die doorlinkt naar https://www.ziggo.nl/klan...tale-tv/kijken/instellen/.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Alleen DVB-T. Als je inderdaad bij Ziggo zit kun je gratis een iRHD-5500C huren, dat zou je bericht over moeten hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tchuco
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2019
@Room42 de handleiding heb ik al tijden niet meer, uiteraard omdat mijn TV zo oud is.
Die Wizard heb ik helemaal afgelopen, en daaruit kwam: "uw TV heeft mogelijk geen DVB-C aansluiting". Vandaar dat ik dat even bevestigd wilde hebben.

@hcQd ik zit nu nog bij Telfort met internet, maar heb volgens mij het gratis analoge signaal van Ziggo gekregen. Ik ben daar (nog) geen klant. Maar dat zou dus wel moeten als ik überhaupt de 'open' zender wil gaan ontvangen. Ik krijg dan niet echt veel keus ben ik bang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tchuco schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:47:
@Room42 de handleiding heb ik al tijden niet meer, uiteraard omdat mijn TV zo oud is.
Die Wizard heb ik helemaal afgelopen, en daaruit kwam: "uw TV heeft mogelijk geen DVB-C aansluiting". Vandaar dat ik dat even bevestigd wilde hebben.

@hcQd ik zit nu nog bij Telfort met internet, maar heb volgens mij het gratis analoge signaal van Ziggo gekregen. Ik ben daar (nog) geen klant. Maar dat zou dus wel moeten als ik überhaupt de 'open' zender wil gaan ontvangen. Ik krijg dan niet echt veel keus ben ik bang..
https://www.sony.nl/elect...dl-26p3000/specifications (Digital Terrestrial Tuner (MPEG-2) dus inmiddels ook niet meer geschikt voor Digitenne)

En dat signaal is niet gratis, het is alleen niet afgesloten bij jou. Normale abo daarvoor is iets van €19 per maand ... (€18,70 dus https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 04-06-2019 12:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Je kunt een decoder van Marktplaats halen, bijvoorbeeld een Humax iRHD-5000C of Samsung H380R. Heel duur hoeft dat niet te zijn. Alleen, als je niet betaalt voor Ziggo, bestaat altijd de kans dat je wordt afgesloten. Meestal doen ze dat alleen als ze toevallig in de straatkast moeten zijn, alleen met de geplande upgrade naar DOCSIS 3.1 is de kans wel heel groot dat dat binnenkort een keer gebeurt.
Pagina: 1