Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik zoek een?
Ter vervanging van mijn pricewatch: Onkyo TX-SR508 Zwart welke nu mijn Boston Acoustics A25/A252/ASW250 set aanstuurt.

Helaas lijkt de automatische detectie van de LFE/sub niet meer te werken, ik hoop eigenlijk dat dit aan de receiver ligt en niet aan de sub, aangezien ik al langer plannen had om mijn receiver te vervangen. (Als ik van mijn sub de stekker aan receiver kant eruit haal springt hij direct aan, als ik hem op autodetect zet. Als ik hem op ON zet werkt de sub wel gewoon prima, maar door constante brom wordt het me iets teveel)

Wat is je budget?
€ 300-400,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name mijn 5.1 set aan te sturen die geluid weergeeft vanaf mijn TV via ARC of optical/toslink. Daarnaast zou het fijn zijn om spotify connect te gebruiken

-- EDIT
Zie 3e post.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van Onkyo naar Onkyo; heb je toevallig al gekeken / geluisterd of een 676E of 686 iets voor je is?

Alternatief; een mooie Denon 1500 of 2400?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Hier voldoet nagenoeg elke receiver. Kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen. Als je daarna nog vragen hebt kun je die uiteraard hier stellen. Topic is wel erg karig nu.

Geeft de sub ook een brom wanneer die aan staat en niet aan de receiver is gekoppeld? (dus wel kabel in de sub laten). Zo ja, dan gaat een andere receiver die brom niet oplossen. Probeer evt eens met een tulp naar jack kabeltje op je telefoon/tablet om te zien of de autodetect dan wel werkt.

[ Voor 46% gewijzigd door LA-384 op 03-06-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Mooi hoe zo'n topic je aan het werk kan zetten.. Ondertussen wat meer tests gedaan:

- De sub geeft rare geluiden met mijn telefoon in de buurt, maar naar aan uit zetten niet meer
- Zonder kabel geeft de sub ook een brom
- Als ik de sub aanraak veranderd de toon van de sub
- Sub is dus niet geaard overigens (2 polige stekker), heb ook ander stopcontact geprobeerd
- Als ik volume van mijn Onkyo met een bass-test filmpje of iets even naar 40-45 pleur dan gaat de sub wel aan, hij blijft dan ook aan, en lijkt nu

Denk nu steeds meer dat het aan mijn sub ligt en niet zozeer aan mijn receiver. Misschien het topic dan maar omkatten naar een ik zoek een sub topic..

----

Receivers welke op mijn "lijstje" staan:
Onkyo TX-NR676
Denon 1500H
Yamaha `RX-V483

Volgens mij ook allemaal redelijke reviews, en allemaal ondersteunen ze wat ik wil. Van Onkyo naar Onkyo lijkt me wel fijn, daarnaast heeft dit beestje sinds 2011 al geholpen. Andere optie zou nog een Pioneer VSX-932 zijn..
LA-384 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:11:
Hier voldoet nagenoeg elke receiver. Kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen. Als je daarna nog vragen hebt kun je die uiteraard hier stellen. Topic is wel erg karig nu.

Geeft de sub ook een brom wanneer die aan staat en niet aan de receiver is gekoppeld? (dus wel kabel in de sub laten). Zo ja, dan gaat een andere receiver die brom niet oplossen. Probeer evt eens met een tulp naar jack kabeltje op je telefoon/tablet om te zien of de autodetect dan wel werkt.
Subs heb ik geen idee van eigenlijk, jij wel zie ik :-) Met kabel eruit (dus aan receiver kant) wordt de brom alleen maar erger. Alsof ik een gitaarversterker aan heb staan met kabel erin en dan geen gitaar eraan met gain op max ofzo..

Dus dan maar op zoek naar nieuwe sub?

[ Voor 49% gewijzigd door Scr33x0r op 04-06-2019 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mocht het aan je sub liggen en niet aan je receiver, dan wordt het inderdaad een leuke sub uitkiezen. Mocht je toch nog verder zoeken naar een receiver, dan heb je met jouw wensen heel erg veel keus. Pak er dan dit lijstje nog even bij om te zien of je de goede uitkiest:
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden.
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator