Ik zoek een?
Goedkope smartphone, met als belangrijkste eis dat ik de Google Assistant kan oproepen wanneer het scherm uit is (zonder eerst de aan/uit knop of home-button te hoeven aanraken).
Van de instelling die bepaald of dit mogelijk is, "Access with Voice Match" (Google > Search, Assistant & Voice > Google Assistant > Phone), blijken 2 varianten te zijn:
Access with Voice Match
Access your Assistant any time you say "OK Google" when your screen is on
of
Access with Voice Match
Access your Assistant any time you say "OK Google", even if your screen is off or you're using your favorite apps
Het is afhankelijk van het model telefoon welke van deze varianten aanwezig is.
Wat ik verder na heel wat gegoogle heb gevonden is dat deze feature ook wel "All-Ways Aware" wordt genoemd, en de telefoon hiervoor de Qualcomm Hexagon DSP architecture en de Google Awareness API moet bevatten. https://www.qualcomm.com/news/onq/2016/05/24/qualcomm-all-ways-aware-hub-helps-build-contextual-awareness-across-devices
Verdere eisen:
- Camera kwaliteit maakt me weinig uit. Enige eis is dat de tekst te lezen is bij een foto van een A4-tje of kassabon.
- Moet het qua snelheid aankunnen met google maps te navigeren.
- Accuduur: Moet een dag meegaan waarvan 2-3 uur podcasts via bluetooth earbuds.
Wensen:
- het liefst wel kleiner (en dikker) dan 150x74x8 mm
- telefoon moet niet te heet worden (vreemde eis misschien maar ooit een Wiko Sunny besteld die de temperatuur van het gelijknamige hemellichaam begon te benaderen. Snel uitgezet en teruggestuurd...)
- Nog enige tijd updates zou natuurlijk fijn zijn, maar is geen harde eis.
Wat is je budget?
Liefst onder de 200 euro. Iets erboven mag.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor het luisteren naar podcasts. Verder het gebruikelijke als bellen, whatsapp en heel soms navigatie. Niet veel bijzonders verder.
Wat heb je zelf al gevonden?
Via de Pricewatch kwam ik op onder andere:
Samsung Galaxy A40
Xiaomi Mi A2
Samsung Galaxy A7
Motorola Moto G6 Plus
Motorola One
Nokia 7.1
Motorola Moto Z3 Play
Xiaomi Mi A1
Nokia 5.1 Plus
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er telefoons binnen of iets buiten deze prijsklasse die de functionaliteit van het oproepen van Google Assistant wanneer het scherm uit is hebben?
En zo ja, welke?
Mocht dit echt niet haalbaar zijn, dan zou ik het van hoger geprijsde toestellen ook graag weten.
Alvast hartelijk dank als iemand wil helpen hiermee.
Goedkope smartphone, met als belangrijkste eis dat ik de Google Assistant kan oproepen wanneer het scherm uit is (zonder eerst de aan/uit knop of home-button te hoeven aanraken).
Van de instelling die bepaald of dit mogelijk is, "Access with Voice Match" (Google > Search, Assistant & Voice > Google Assistant > Phone), blijken 2 varianten te zijn:
Access with Voice Match
Access your Assistant any time you say "OK Google" when your screen is on
of
Access with Voice Match
Access your Assistant any time you say "OK Google", even if your screen is off or you're using your favorite apps
Het is afhankelijk van het model telefoon welke van deze varianten aanwezig is.
Wat ik verder na heel wat gegoogle heb gevonden is dat deze feature ook wel "All-Ways Aware" wordt genoemd, en de telefoon hiervoor de Qualcomm Hexagon DSP architecture en de Google Awareness API moet bevatten. https://www.qualcomm.com/news/onq/2016/05/24/qualcomm-all-ways-aware-hub-helps-build-contextual-awareness-across-devices
Verdere eisen:
- Camera kwaliteit maakt me weinig uit. Enige eis is dat de tekst te lezen is bij een foto van een A4-tje of kassabon.
- Moet het qua snelheid aankunnen met google maps te navigeren.
- Accuduur: Moet een dag meegaan waarvan 2-3 uur podcasts via bluetooth earbuds.
Wensen:
- het liefst wel kleiner (en dikker) dan 150x74x8 mm
- telefoon moet niet te heet worden (vreemde eis misschien maar ooit een Wiko Sunny besteld die de temperatuur van het gelijknamige hemellichaam begon te benaderen. Snel uitgezet en teruggestuurd...)
- Nog enige tijd updates zou natuurlijk fijn zijn, maar is geen harde eis.
Wat is je budget?
Liefst onder de 200 euro. Iets erboven mag.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor het luisteren naar podcasts. Verder het gebruikelijke als bellen, whatsapp en heel soms navigatie. Niet veel bijzonders verder.
Wat heb je zelf al gevonden?
Via de Pricewatch kwam ik op onder andere:
Samsung Galaxy A40
Xiaomi Mi A2
Samsung Galaxy A7
Motorola Moto G6 Plus
Motorola One
Nokia 7.1
Motorola Moto Z3 Play
Xiaomi Mi A1
Nokia 5.1 Plus
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er telefoons binnen of iets buiten deze prijsklasse die de functionaliteit van het oproepen van Google Assistant wanneer het scherm uit is hebben?
En zo ja, welke?
Mocht dit echt niet haalbaar zijn, dan zou ik het van hoger geprijsde toestellen ook graag weten.
Alvast hartelijk dank als iemand wil helpen hiermee.