Ik heb in Outlook per jaar email mappen gemaakt. Elke map is onderverdeeld in zeer veel submappen en mapjes. Als ik bepaalde e-mails zoek moet outlook de gegevens eerst ergens op de 'exchange' ophalen. Geeft niks. Maar nu wil ik alle mappen stuk voor stuk archiveren als .pst. Dan zou hij dus eerst alles moeten inladen maar dat doet hij niet. Hoe zou dat wel kunnen ?
Vraag
Alle reacties
Je omschrijving klinkt als: je gebruikt nu geen POP3 voor je mail en "dus" moet er veel data over de lijn voordat een zoek-aktie voltooid is.
Een PST is mogelijk een oplossing maar die moet je wel zelf maken en daarna mail van je bestaande mappen slepen naar de nieuwgemaakte PST.
Wat ook kan; je OST staat te klein ingesteld en daardoor begin je nu uit je "offline retentie" te lopen van je online mail-accounts. Elke zoekaktie moet dan eerst lokaal en daarna online gedaan worden. Je kan dus ook eens kijken of je een OST hebt en welke tijd/retentie daarop staat.
Ennuh, "Outlook" is tegenwoordig een verzamelnaam; heb je daadwerkelijk een lokale client op je PC? Zo ja, welke versie? Of gebruik je Outlook maar dan de online (web) versie?
Een PST is mogelijk een oplossing maar die moet je wel zelf maken en daarna mail van je bestaande mappen slepen naar de nieuwgemaakte PST.
Wat ook kan; je OST staat te klein ingesteld en daardoor begin je nu uit je "offline retentie" te lopen van je online mail-accounts. Elke zoekaktie moet dan eerst lokaal en daarna online gedaan worden. Je kan dus ook eens kijken of je een OST hebt en welke tijd/retentie daarop staat.
Ennuh, "Outlook" is tegenwoordig een verzamelnaam; heb je daadwerkelijk een lokale client op je PC? Zo ja, welke versie? Of gebruik je Outlook maar dan de online (web) versie?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zou je dit nog eens beter willen toelichten? Je wilt dus straks tientallen losse PST-bestanden hebben van alle losse mappen? Dat is verre van handig en daar gaat Outlook ook niet goed mee om. Dan kun je beter een of twee grotere PST's gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:58:
[...] Maar nu wil ik alle mappen stuk voor stuk archiveren als .pst. Dan zou hij dus eerst alles moeten inladen maar dat doet hij niet. Hoe zou dat wel kunnen ?
Sowieso zijn PST's trouwens kwetsbare dingetjes... Maak dus erg goede backups en controleer ze regelmatig! Dan kun je het beter op de (Exchange? *) server laten staan, aangenomen dat deze goed onderhouden en gebackuped wordt. Check dat anders bij je IT-leverancier, indien van toepassing.
* Maar, zoals @MAX3400 terecht vraagt: Geef wat meer informatie over de software en type server waar je het nou precies over hebt.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Eh....de laatste keer dat ik keek was Outlook geen Windows. Ik verplaats je topic even naar CSA.
Mailstore free. Werkt offline en is snel!