Resolutie externe monitor vs macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik ben in het bezit van een Apple macbook pro (model 2015)
Nu heb ik recentelijk een externe monitor (27 inch 4k van Philips, 60 hrz) gekregen.

Als ik de monitor aansluit op mijn macbook en ik kies voor de resolutie 3850 x 2160 dan worden de letters wel heel erg klein.

Om de resolutie van de macbook te gebruiken (2560 x 1600) zou ik hem een stalling moeten gebruiken van 150%.

Hier zit hem dan ook het probleem.
Als ik kies voor uitgebreid werkblad dan kan ik alleen bij de geschaalde optie kiezen voor 1920 x 1080 op
30 hrz, of nog lager.

Ook als ik kies voor dupliceren dan kom ik niet uit op een resolutie van 3560 x 1600.

Is er iemand die mij kan vertellen of dit überhaupt wel kan, en zo ja welke stappen ik moet nemen.

Groet,
Richard

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Je gebruikt waarschijnlijk een (oude) HDMI kabel, op 2015 macbook pro's support hdmi geen 4k op 60hz. Om 4k schermen werkend te krijgen op 60hz moet je een Displayport kabel gebruiken, dus in jou geval een mini-displayport naar displayport (in je monitor) bijvoorbeeld: deze. Voor meer informatie zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT206587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

dank je voor je reactie.
Ik ben inderdaad vergeten te melden dat ik een displaykabel gebruik van displayport in mijn scherm naar mini display in mijn macbook.

De kabel is van het merk clictronic en circa vier jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Probeer eens met SwitchResX je resolutie in te stellen. Ze hebben een gratis trial. Je kunt hiermee goed de resolutie per monitor apart bepalen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SirLenncelot
Thanx, inmiddels het gratis programma "display menu" geïnstalleerd. ik kan nu een resolutie van 2560 x 1440 weergeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik zelf RDM (gratis) hier voor: https://github.com/avibrazil/RDM

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 05-06-2019 20:52 ]

Pagina: 1