Welke wasmachine en wasdroger kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 07:24
Onze Miele heeft het 15 jaar uitgehouden, wast nog prima (hoewel wit niet altijd meer wit is) maar soms centrifugeert hij niet goed meer en komt de was er nog nat uit.
We zijn een gezin bestaand uit 5 personen.
Inmiddels is door de bomen het bos niet meer te zien. Zoveel keuzes.
We willen gewoon jarenlang wassen zonder veel poespas aan knoppen, functies etc.
Minimaal 1400 toeren,, schijnt dat 1600 maar een fraktie droger is.
Wel energie zuinig. Gezien het gezin is 8 kg wel het minimum.
Bij de wasdroger denken we aan een warmtepompdroger, we hebben nu een Bosch condensdroger. Deze is nu 6 jaar oud, maar met de verhuizing en vrbouwing is er veel stof in de lagers gekomen. Hij piept als een gek :?
Alle info is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21
Let bij de droger op of je de condensor eruit kunt halen om schoon te maken; zelf niet goed op gelet en bij onze huidige kan dat dus niet. De fabrikant raad aan deze via een klepje met een stofzuiger schoon te maken, maar dat werkt dus voor geen meter... Ding eruit en onder de douche werkt een heel stuk beter.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MarcoHoornHeb je de koolborstels al vervangen, of wil je er geen geld meer aan uitgeven ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Paul bedankt voor de tip.
Hackus, we willen er eigenlijk geen geld meer aan uitgeven. Het handvat heb ik al eens provisorisch vastgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:00
Wij hebben een beko warmtepomp droger en die bevalt prima.
Hiervoor een siemens droger, en die is ons niet goed bevallen.
Self cleaining klinkt mooi, maar in ons geval was het waardeloos :)

Wasmachine is een Siemens met Idos, en daar is mijn vrouw heel erg blij mee, al hebben ze nu bij beko ook wasmachine die zelf wasmiddel toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@MarcoHoorn heb je een budget wat je wilt uitgeven aan de machines? Dat maakt het zoekgebied wat kleiner.

Ik verplaats het topic overigens naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dat forum bedoeld is voor de aankoopadvies topics :).
WG -> CEA

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wasdroger:
- Beko DR 8534 GXO
- Bosch WTW84563NL

Komen beiden goed uit de Consumentenbond test, plek 8 en 9, maar zijn wel onder de 700 euro. Miele staat bovenaan met drie machines maar zijn 1000+ euro.

Wasmachine:
- AEG L8FEOKOMIX
- Siemens WM14T463NL
- Bosch WAT28650NL

Ook allen goede prijs/kwaliteit verhouding als je de Consumentenbond mag geloven.

Anders een abonnementje afsluiten voor een maand zodat je alle resultaten kan bekijken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
We geven liever iets meer uit en een goed apparaat hebbende. Bij de Miele was bij ons destijds na 2 jaar de printplaat kapot gegaan. Zou 400 euro gaan kosten maar uiteindelijk voor 200 laten maken.
Dank voor het verplaatsen ik had niet gezien dat er een aankoopadviestopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 06:11

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je hebt al je eisen in de posts staan, moeten niet al teveel opties over blijven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MarcoHoorn schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:30:
Paul bedankt voor de tip.
Hackus, we willen er eigenlijk geen geld meer aan uitgeven. Het handvat heb ik al eens provisorisch vastgezet.
Oké, als je de was vaak ophangt kun je uit met 1400tpm. mocht 1600 niet veel duurder zijn, zou ik die kiezen.
bespaart je sowieso droogtijd. Verder mis ik een budget voor elk product

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Budget wasmachine 6 a 700 en droger 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:37
Tsja, Miele wil wel korting geven als je een nieuwe Miele koopt.
Bel de reparatieafdeling op met de gegevens en de klachten van je oude machine en kijk of ze een aanbod willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
15 jaar vind ik niet erg lang.

Je bent niet geinteresseerd om die Miele te repareren? Op internet zijn dit soort symptonen wel te vinden en Miele is gebouwd voor de reparateur (alles is goed toegankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Even een update:
vandaag gingen we ons orienteren bij de lokale elektronicazaak in Aalsmeer.
Al pratende over de wasmachine lijkt het erop dat de koolborstel op zijn. Kan heel goed na 15 jaar wassen, en onze gezinssamenstelling. Eerdaags ff de machine openmaken en kijken of het zo is.
We hebben er gelijk maar een AEG warmtepompdroger gekocht uit de 8000 serie.
iedereen dank voor de hulp en informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Weer even een update: van de wasmachine had ik de koolborstels vervangen maar het probleem van niet goed centrifugeren bleef. Bleek dat de ontluchtingsslang van de pomp potdicht zat. Er kwam echt een hoop zooi uit. Flink doorgespoeld en weer schoon gemonteerd. Alles werkt weer naar behoren.
En de droger scheelt 20 a 30 Kwh per maand.
Pagina: 1