Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WnC1WgK/apple-tvos-a-star-is-born-060319-big-jpg-large-Klein.jpg

Vandaag heeft Apple een preview gegeven van tvOS 13, het besturingssysteem waarmee Apple TV 4K het eenvoudigste en meest persoonlijke device wordt om tv-series, films, muziek, foto’s, games en apps op het grote scherm in huis te bekijken. Met tvOS 13 wordt Apple TV 4K uitgebreid met een indrukwekkend nieuw beginscherm, ondersteuning voor meerdere gebruikers zodat iedereen zijn eigen series, films, muziek en aanbevelingen kan bekijken, ondersteuning voor Apple Arcade, uitgebreide ondersteuning voor gamecontrollers en nieuwe, onder water gefilmde screensavers in 4K HDR.

“tvOS is de drijvende kracht achter Apple TV 4K en zet nog steeds de standaard als het gaat om home entertainment”, aldus Greg Joswiak, Vice President Product Marketing van Apple. “Iedereen in huis kan met tvOS 13 optimaal genieten van entertainment, dankzij persoonlijke features voor tv-series, films, foto’s en muziek, uitgebreide ondersteuning voor games en prachtige nieuwe screensavers.”

Features van tvOS 13

• Nieuw beginscherm. Apple TV 4K wordt nog aantrekkelijker dankzij een nieuw beginscherm waarop je alles kunt ontdekken. Apps kunnen schermvullende voorvertoningen van video’s weergeven op het beginscherm, zodat de gebruiker snel nieuwe series, films, muziek en games kan bekijken.

• Ondersteuning voor meerdere gebruikers. Met het nieuwe bedieningspaneel van Apple TV kun je gemakkelijk wisselen tussen verschillende gebruikers, zodat iedereen in huis zijn eigen aanbod te zien krijgt. Gebruikers zien onder ‘Volgende’ hun persoonlijke content, en ontvangen aanbevelingen voor series en films op basis van hun smaak. Met het nieuwe bedieningspaneel hebben gebruikers ook snelle toegang tot belangrijke features in Apple TV, zoals de slaapstand van het systeem en audioroutering.

• Apple Music. Apple Music op tvOS 13 maakt gebruik van ondersteuning voor meerdere gebruikers, zodat iedereen in huis gemakkelijk zijn eigen afspeellijsten en aanbevelingen kan afspelen. In het nieuwe bedieningspaneel hebben gebruikers snel toegang tot het nummer dat wordt afgespeeld. Bovendien kunnen gebruikers nu de songteksten van hun favoriete nummers meelezen, want die lopen synchroon mee op het scherm.

• Apple Arcade. Dit najaar is Apple Arcade beschikbaar op Apple TV 4K. Zes gezinsleden hebben met één abonnement onbeperkt toegang tot meer dan 100 nieuwe, exclusieve games, zonder reclame of extra aankopen. Vaak is er ondersteuning voor gamecontrollers. Klanten kunnen Apple Arcade-games spelen op iPhone, iPad, iPod touch, Mac en Apple TV.

• Xbox- en PlayStation-controllers. tvOS biedt nu ondersteuning voor de beste en populairste controllers ter wereld: Xbox One S en PlayStation DualShock 4. Daarmee wordt het voor gamers nog gemakkelijker om Apple Arcade te gebruiken en games uit de App Store te spelen.1

• Nieuwe screensavers. Apple breidt de fantastische verzameling 4K HDR-screensavers op Apple TV 4K verder uit en neemt de kijker nu mee naar de diepzee. Deze indrukwekkende video’s met betoverende beelden uit oceanen van over de hele wereld zijn gemaakt in samenwerking met de Natural History Unit van de BBC, het team achter ‘Blue Planet’.

tvOS 13 heeft een vernieuwde Apple TV-app, waarin van verschillende manieren om series en films te zoeken en bekijken gecombineerd worden in één enkele app. In de Apple TV-app vind je Apple TV- kanalen, persoonlijke aanbevelingen en meer dan 100.000 films en series uit iTunes die je kunt bekijken, kopen of huren, inclusief de grootste verzameling 4K HDR-materiaal. Vanaf dit najaar is Apple TV+ – de streamingdienst met originele producties van Apple – beschikbaar in de Apple TV-app. De Apple TV-app is ook beschikbaar op andere Apple devices en een aantal platforms van andere aanbieders.

[ Voor 57% gewijzigd door robcoenen op 03-06-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Weet iemand of de nieuwe TVos screensavers al ergens op het web te vinden zijn?

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uffje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:56:
Weet iemand of de nieuwe TVos screensavers al ergens op het web te vinden zijn?
De nieuwste nog niet volgens mij, maar mischien komen die nog en kun je onderstaande gebruiken?:

Windows versie:
https://github.com/cDima/Aerial

Mac versie:
https://github.com/JohnCoates/Aerial

Linkjes naar de videos (.mov):
http://a1.phobos.apple.co...urces/videos/entries.json

en nog meer links:
https://dingdangnao.com/aerials/

[ Voor 5% gewijzigd door efan op 09-06-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

ido schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:35:
[...]

De nieuwste nog niet volgens mij, maar mischien komen die nog en kun je onderstaande gebruiken?:

Windows versie:
https://github.com/cDima/Aerial

Mac versie:
https://github.com/JohnCoates/Aerial

Linkjes naar de videos (.mov):
http://a1.phobos.apple.co...urces/videos/entries.json

en nog meer links:
https://dingdangnao.com/aerials/
Thanks, ik heb nu twee van screensavers van het ISS, maar onderwater vind ik nog net weer iets mooier.

Ik heb ze met een ander programmaatje. Daar moet ik ze eerst downloaden en dan toevoegen. Des al niet te min, bedankt!

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Ziet er interessant uit! Ook interessant om te zien waar Apple heen wilt met de Apple TV. In eerste instantie enkel een media apparaat maar nu lijkt games ook een zeer interessante hoek te zijn. (Apple Arcade en de ondersteuning voor Xbox en PlayStation controllers) Nu is de Apple TV 4K behoorlijk krachtig met de A10X chip maar ik verwacht toch dat we later dit jaar een nieuwe Apple TV krijgen met de A12 of A13 chip. En ook minimaal 64GB opslag. Dan pas kan het een interessante “game-console” worden met Apple Arcade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er waren weinig vernieuwingen maar de multi users vind ik wel echt fijn.

Is er al iemand die de beta draait? Met homepods? Ik merkte gister dat als je een video afspeelt, die in iCloud Photo Library staat, default via hdmi audio out afspeelt. Ondanks dat de default audio op HomePods staat (die het net in Netflix nog deed). Ik hoop dat Apple dit heeft gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Ik zie dat de nieuwe screensavers nu ook in de beta aanwezig zijn.

Betekent dit dat ze nu ook online ergens te downloaden/vinden zijn? :*)

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunyamin
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-05 22:07
*zucht* wanneer gaan ze nou daadwerkelijk Dolby TH / DTS HD ondersteunen? :(
Het blijft nog steeds zuur dat ik een 3th party app moet gebruiken om Dolby / DTS te decoden.

[ Voor 3% gewijzigd door Bunyamin op 27-06-2019 14:03 ]

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Beta 11 is inmiddels te downloaden.
Hoe bevalt iedereen deze beta? :) We naderen nu langzaam maar zeker de final versie.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
robcoenen schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:33:
Beta 11 is inmiddels te downloaden.
Hoe bevalt iedereen deze beta? :) We naderen nu langzaam maar zeker de final versie.
Geen klachten hier. Ik zit al sinds tvOS 12 op de betas en moet nog meemaken dat ik rare dingen tegenkom. Vooralsnog is alles zeer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is er bekend wanneer tvOS 13 uitgerold wordt?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Ik kan met de laatste versie van tvos 13 de touchpad niet meer gebruiken om een film/serie/video te pauzeren. In zowel infus/disney+/netflix kan ik alleen nog met de menu toets terug, maar niet meer pauzeren. Kon in de voorgaande beta nog wel. En natuurlijk nog wel met de pauze toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-06 06:53
Nog geen arcade met de GM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Iemand al screensavers :) (en eventueel de locatie) Ik zie hier nog niks.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:05
Inmiddels draaien alleen heb ik nu bij AirPlay ook HomeKit.

Voltooi woningconfiguratie maar met mijn iPhone 5s is het laden van HomeKit waardeloos.

Enig idee hoe ik dag 1 weg krijg ?
Pagina: 1