Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d5r3pnT/apple-watchos6-cornflower-screen-060319-big-jpg-large-Klein.jpg
Apple heeft vandaag een voorproefje laten zien van watchOS 6, dat gebruikers van Apple Watch meer grip geeft op hun eigen gezondheid en conditie. Er zijn ook dynamische nieuwe wijzerplaten en de App Store is nu rechtstreeks beschikbaar op Apple Watch.

“Apple Watch is nauwelijks meer weg te denken uit het dagelijks leven van onze klanten. Hun Watch helpt ze contact te houden, op de hoogte te blijven, gezonder te leven en meer te bewegen”, zegt Jeff Williams, COO van Apple. “Met watchOS 6 introduceren we krachtige en persoonlijke nieuwe tools waarmee gebruikers meer grip krijgen op hun eigen gezondheid en conditie.”

Gezondheid en fitness
Met de nieuwe Cycle Tracking-app kunnen vrouwen belangrijke informatie over hun menstruatiecyclus vastleggen. Zo zien ze wanneer ze de volgende menstruatie kunnen verwachten en wanneer ze op hun vruchtbaarst zijn. In een dagelijks logboek kan snel informatie worden toegevoegd over de menstruatiecyclus, zoals de huidige menstruatie, mate van bloedverlies, symptomen, resultaten van ovulatietests en alles wat verder van belang is voor de vruchtbaarheid. De nieuwe Cycle Tracking-feature is ook beschikbaar in de Gezondheid-app op iPhone met iOS 13.

De gezondheid van het gehoor is belangrijk voor de kwaliteit van leven. Uit onderzoek is gebleken dat met een achteruitgang van het gehoor ook de cognitieve functies verslechteren. Apple Watch bevindt zich op de pols op een optimale plek om omgevingsgeluid te meten en de Noise-app geeft gebruikers nu inzicht in het geluidsniveau bij bijvoorbeeld concerten en sportevenementen. Zo weten ze wanneer ze risico lopen op gehoorbeschadiging. De decibelmeter van de app reageert direct zodra het geluidsniveau verandert. Apple Watch kan een melding weergeven als het geluidsniveau boven de 90 decibel uitkomt. Er kan al gehoorschade optreden als iemand binnen een week tijd gedurende vier uur aan deze hoeveelheid geluid wordt blootgesteld, aldus de Wereldgezondheidsorganisatie.

Klanten doen elke dag weer hun best om hun Activiteit-ringen te sluiten. Het nieuwe tabblad Trends in de Activitieit-app op iPhone geeft gebruikers nu een beeld van hun vorderingen op de langere termijn. Het tabblad laat in één oogopslag zien hoe de belangrijkste cijfers zich ontwikkelen, bijvoorbeeld voor het aantal actieve calorieën, trainingsminuten, wandeltempo enzovoort. Als gebruikers de afgelopen 90 dagen minder hebben bewogen in vergelijking met de laatste 365 dagen, krijgen ze van de Activiteit-app extra coaching om de trend te keren.

App Store en apps
Met watchOS 6 is de App Store voor het eerst nu ook direct op Apple Watch beschikbaar. Gebruikers kunnen dus gemakkelijk direct op hun pols apps van andere aanbieders installeren, apps zoeken met behulp van Siri, de dicteerfunctie of Scribble, en app-productpagina’s bekijken die speciaal zijn ontworpen voor het Watch-display. Ontwikkelaars kunnen apps maken die zelfstandig werken op Apple Watch zonder dat er een iOS-app bij nodig is.

Overige updates in watchOS 6

• watchOS 6 bevat dynamische nieuwe wijzerplaten en aanpassingsmogelijkheden voor meer personalisatie en toegang tot favoriete apps, contactgegevens en informatie. Nieuw zijn onder meer de wijzerplaten Modular Compact, Solar Dial, California, Gradient en Numerals.

• Voor ontwikkelaars is er nu ook een audio-API voor het streamen van muziek, radio en podcasts, en een API die extra runtime beschikbaar maakt voor op sessies gebaseerde taken, zoals fysiotherapie en meditatie. Core ML maakt nu gebruik van de Apple Neural Engine van Apple Watch Series 4, zodat input op het device sneller wordt verwerkt.

• De populaire Dictafoon-app is nu beschikbaar op Apple Watch.

• Audioboeken die in Apple Books zijn aangeschaft, kunnen nu rechtstreeks vanuit de nieuwe Audiobooks-app op Apple Watch worden beluisterd.

• De nieuwe Rekenmachine-app werkt direct op de pols, heel handig om bijvoorbeeld snel een fooi te berekenen of de rekening te splitsen.

• Bij Siri-zoekopdrachten kunnen de webpaginaresultaten volledig op Apple Watch worden weergegeven.

• Apple GymKit is nu ook compatibel met de producten van Octane Fitness, TRUE Fitness en Woodway, zodat Apple Watch nu samenwerkt met nog meer cardio-apparatuur in fitnesscentra overal ter wereld.

[ Voor 79% gewijzigd door robcoenen op 03-06-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:30
MacOS en iOS kunnen installeren. Echter deze nog niet, blijft zeggen dat update server niet beschikbaar is.

Profiel opnieuw geinstalleerd en het lukt :) Let dus op dat je iOS 13 moet hebben om te kunnen updaten. Dus handig om beta profiel na installatie van iOS 13 te installeren.

[ Voor 45% gewijzigd door Xmoo op 03-06-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16

Toppe

Oké ✅

WatchOS6 geinstalleerd maar hij lijkt geen verbinding te hebben met m'n iPhone, ontgrendelen werkt bijvoorbeeld al niet.. Meer mensen last van?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Toppe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:13:
WatchOS6 geinstalleerd maar hij lijkt geen verbinding te hebben met m'n iPhone, ontgrendelen werkt bijvoorbeeld al niet.. Meer mensen last van?
Geeft je watch ook aan dat 'ie geen verbinding heeft (rood icoontje van een telefoon met streep erdoor)? Of denkt WatchOS dat alles oké is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Krulliebol schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:11:
[...]

Geeft je watch ook aan dat 'ie geen verbinding heeft (rood icoontje van een telefoon met streep erdoor)? Of denkt WatchOS dat alles oké is?
In eerste instantie lijkt het alsof alles oké was, gek genoeg kwam nu alles in één keer door.

Wel even mijn doel bijgewerkt zodat ik vandaag alsnog alles haal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:30
Ik kan nergens de decibel meter vinden. Wellicht niet voor Series 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoniq schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:05:
Ik kan nergens de decibel meter vinden. Wellicht niet voor Series 2...
Op internet staat alleen series 4 ivm de nieuwe microfoon.
Hoe zijn de nieuwe watchfaces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
En natuurlijk ook op de series 5! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
Iemand een iedee waar Taptic Chimes verstopt zit??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, ook WatchOS beta2 wordt vanavond verwacht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49
Is er trouwens nog wat verbetering in de music app? Ik heb een watch4 met LTE (woon in het buitenland) en vind het zo jammer dat je alleen maar offline muziek kunt luisteren. Je kunt helemaal niet over LTE streamen (en ook niet over wifi als je telefoon er niet is geloof ik). Beetje teleurgesteld in de muziekmogelijkheden in watchOS5 in elk geval

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Menesis schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:36:
Is er trouwens nog wat verbetering in de music app? Ik heb een watch4 met LTE (woon in het buitenland) en vind het zo jammer dat je alleen maar offline muziek kunt luisteren. Je kunt helemaal niet over LTE streamen (en ook niet over wifi als je telefoon er niet is geloof ik). Beetje teleurgesteld in de muziekmogelijkheden in watchOS5 in elk geval
Je kan wel over LTE streamen op je Apple Watch als je een LTE model hebt + een dataplan. Wel alleen Apple Music. Spotify kon dit niet vanwege missende toegang tot API's. Die toegang zit in WatchOS 6 wel, dus even afwachten of Spotify dit gaat toevoegen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49
Sluuz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Je kan wel over LTE streamen op je Apple Watch als je een LTE model hebt + een dataplan. Wel alleen Apple Music. Spotify kon dit niet vanwege missende toegang tot API's. Die toegang zit in WatchOS 6 wel, dus even afwachten of Spotify dit gaat toevoegen.
Oh ja ik zie nu dat het werkt 8) Op de eenofandere manier was ik in de veronderstelling dat het niet werkte.. Thanks

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ik heb met de laatste update een grotere battery usage ervaren jullie dat ook?
Waar ik normaliter 60% eind van de avond had, heb ik nu 20/30%.
Kwa gebruik naar mijn mening gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Xmoo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:21:
Nee, geen probleem. Wellicht een keer uit/aan doen....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xmoo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:21:
Hier ook wel minder idd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Donstil schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:11:
[...]

Hier ook wel minder idd.
Met de Beta van gisteren lijkt het opgelost. Sinds 9uur vanochtend pas 6% eraf.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:26

NSG

Je weet niks!

De GM van watchOS6 is uit, zou hem graag willen installeren (draai nu nog 5.3.1). Maar nou zie ik in de Release Notes
You must update your watch to watchOS 6 beta 2 or later before updating to iOS 13 beta 7 or later, otherwise your watch will no longer be able to connect to your phone. (52854192).
Op mijn iPhone heb ik 13.1 Beta 3 draaien. Begrijp ik het nu goed, dat dit niet gaat werken? Zoals ik het lees zou je zelfs als je nog iOS12 draait, eerst je Watch moeten updaten, alvorens je iOS13 installeert op je iPhone :S

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
NSG schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:37:
De GM van watchOS6 is uit, zou hem graag willen installeren (draai nu nog 5.3.1). Maar nou zie ik in de Release Notes

[...]

Op mijn iPhone heb ik 13.1 Beta 3 draaien. Begrijp ik het nu goed, dat dit niet gaat werken? Zoals ik het lees zou je zelfs als je nog iOS12 draait, eerst je Watch moeten updaten, alvorens je iOS13 installeert op je iPhone :S
Ik denk dat ze op de Reddit voor WatchOS beta's deze vraag wel kunnen beantwoorden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NSG schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:37:

[...]

13.1 beta 3 is “ iOS 13 beta 7 or later”, dat gaat gewoon werken. Daar hebben we geen reddit voor nodig natuurlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:32
robcoenen schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:57:
[...]

Ik denk dat ze op de Reddit voor WatchOS beta's deze vraag wel kunnen beantwoorden. ;)
Wat een onzin om Reddit hiervoor als hulp neer te zetten |:(
Gaan we zo ook nog Gonny om raad vragen? :)

Zullen best wat mensen dit weten hier neem ik aan?
Anders gewoon wachten tot alles van Ios 13 GM klaar staan?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• NSG

NSG

Je weet niks!

Donstil schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:11:
[...]

13.1 beta 3 is “ iOS 13 beta 7 or later”, dat gaat gewoon werken. Daar hebben we geen reddit voor nodig natuurlijk :)
Het zou kunnen dat mijn begrijpend lezen mij in de steek laat, maar er staat toch:
--update your watch to watchOS 6 beta 2 or later (GM valt daar dus onder)
--before
--updating to iOS 13 beta 7 or later (iOS 13GM en 13.1 beta 3 vallen daar dus ook onder)

Ik lees dit als, je iPhone moet iOS13 beta 6 of *eerder draaien om zonder problemen je AW te kunnen updaten.

[ Voor 0% gewijzigd door NSG op 12-09-2019 19:46 . Reden: Later = eerder ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
watchOS 6 GM loopt prima. Mooie nieuwe Watch faces ook. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

NSG schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:47:
[...]

Het zou kunnen dat mijn begrijpend lezen mij in de steek laat, maar er staat toch:
--update your watch to watchOS 6 beta 2 or later (GM valt daar dus onder)
--before
--updating to iOS 13 beta 7 or later (iOS 13GM en 13.1 beta 3 vallen daar dus ook onder)

Ik lees dit als, je iPhone moet iOS13 beta 6 of later draaien om zonder problemen je AW te kunnen updaten.
Maar je iPhone is al zover dus die info kan je schrappen.

Alleen dat van de watch vind ik vreemd. Dat zou betekenen dat iedereen die eerst naar iOS 13 gaat zijn watch niet meer kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Update: heb nu watchOS6 draaien :)

Had in eerste instantie geen verbinding tussen mijn AW en iPhone, maar na reboot werkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fatih06
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb door de thread heen gelezen. Ik zie vele positieve reacties, maar zie nergens staan wie welke series gebruikt. Dus hierbij mijn vraag.

Hoe draait de WatchOS6 op een series 3? ik twijfel of ik wel over moet gaan naar de WatchOS6 op mijn series 3. Ik heb twijfels over performance dropping en lag. Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
En de nieuwe beta is uit....

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar007
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:03
Fatih06 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:26:
Ik heb door de thread heen gelezen. Ik zie vele positieve reacties, maar zie nergens staan wie welke series gebruikt. Dus hierbij mijn vraag.

Hoe draait de WatchOS6 op een series 3? ik twijfel of ik wel over moet gaan naar de WatchOS6 op mijn series 3. Ik heb twijfels over performance dropping en lag. Iemand die hier iets meer over kan vertellen?
OS6 werk bij mij prima op m'n series 3. Batt duur nu ruim 2 dagen en nog 20% over.

Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:32
Downloading b2 :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

<3 Meridian <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Sinds os6 werkt de draagdectectie precies niet meer, bij mijn watch.
Is dus nu random door de dag terwijl ik hem aan heb, gewoon gelocked :)

Iemand zicht of dit al gefixt is in een beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

zwasie schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:37:
Sinds os6 werkt de draagdectectie precies niet meer, bij mijn watch.
Is dus nu random door de dag terwijl ik hem aan heb, gewoon gelocked :)

Iemand zicht of dit al gefixt is in een beta ?
Heb er twee keer last van gehad:
- De eerste keer stond draaddetectie uit
- Tweede keer opgelost door uit te zetten en weer aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Is het een optie om beta uit de titel te halen en gewoon door te gaan als watchOS 6?
Pagina: 1

Let op:
watchOS bèta's zijn beschikbaar voor mensen met een Apple Developers account, of voor deelnemers aan het beta software program. Hoe je aan de bèta's komt buiten deze officiële kanalen moet je zelf weten, maar het vragen hier om, of het bieden van hulp hiermee is niet toegestaan. Zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright.