Router met coax aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1149953

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek een kleine router die ik kan aansluiten op een coax poort zonder daarvoor een converter van 60 euro te hoeven kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een poort in de muur welke lijkt op een coax met bnc aansluiting

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Converters maar dat is behoorlijk prijzig

Beste antwoord (via Anoniem: 1149953 op 04-06-2019 21:09)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 17:36
Anoniem: 1149953 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:06:
--> en zegt dat ik een utp aansluiting op mijn kamer heb. Nou ik denk dat we allemaal kunnen zeggen dat dat, onjuist is.
Dat is in ieder geval voor ons iets te kort door de bocht , wij weten niet hoe de rest van de kamer er uit ziet :P Ik ben het wel met je eens dat er geen "UTP" (8p8c) aansluiting op het plaatje dat je gepost hebt staat :)

Ik zou nog eens goed kijken of er niet achter een kast of zo nog een aansluiting zit, of dat er ergens een kabel ligt? Vraag anders eventueel ook aan je medestudenten of ze hun installatie kunnen laten zien zodat je weet wat je kunt verwachten :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens een foto van die aansluiting? Klinkt als een oud coaxnetwerk namelijk. Das technisch gezien idd een aansluiting voor een coax kabel, maar die wil je echt niet voor netwerk gebruiken. Was vroeger standaard, maar dan praten we halverwege jaren 90 ofzo. Kwam niet hoger dan 16 Mbit. Zelfs je telefoon is sneller.
Die "converters" waar jij op doelt zijn vermoedelijk MoCa, en das idd een manier om ethernet over (bestaande) coax te sturen. Werkt goed en kun je willekeurig welke router op aansluiten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/1ksEj3Db_dwq7E1fbaGJj9CNG-GNZd0SE/view?usp=sharing

hoop dat ie werkt.

Maar dit wordt dus of heel duur (met die MoCa) of heel langzaam... kan ik dan niet beter een andere router kopen? ik heb nu de Netgear AC1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
mij lijkt dat eerder op een standaard tv doos met satelliet aansluiting erbij
daar past een f-connector op ...(die op zijn beurt naar de moca kan)

als je die neit gebruikt zou je kunnen overwegen de coax kabel eruit te trekken en een goede utp in de plaats te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waar zit dat ding? Want dit ziet er niet uit als een Ziggo AOP. :)

In principe levert Ziggo je modem en die kán in bridge mode, daar achter installeer je dan zelf een router. (Die werkt gewoon met ethernet overigens, niet met coax.)

https://www.ziggo.nl/klan...r-instellen/#eigen_router
The Eagle schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:01:
Doe eens een foto van die aansluiting? Klinkt als een oud coaxnetwerk namelijk. Das technisch gezien idd een aansluiting voor een coax kabel, maar die wil je echt niet voor netwerk gebruiken. Was vroeger standaard, maar dan praten we halverwege jaren 90 ofzo. Kwam niet hoger dan 16 Mbit. Zelfs je telefoon is sneller.
Die "converters" waar jij op doelt zijn vermoedelijk MoCa, en das idd een manier om ethernet over (bestaande) coax te sturen. Werkt goed en kun je willekeurig welke router op aansluiten.
Ze zeggen overigens dat 16MBit Token Ring, sneller kon zijn dan 100MBit Ethernet. Wel iets van vroeger, Token Ring word volgens mij nu niet of nauwelijks meer gebruikt, maar 100MBit is ook voor een mobiele telefoon nog best een respectabele snelheid.

[ Voor 57% gewijzigd door unezra op 03-06-2019 21:09 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zit in een kamer van een studentencomplex. Ik heb geen modem en ik kan er ook niks uittrekken ben ik bang. Het enige wat ik heb is die zeer aparte gaatjes in de muur.

Zijn er geen routers die direct op die data poort kunnen worden aangesloten? of op zn minst met een verloopstuk ertussen?

Of is mijn enige optie toch echt om zo'n keiduur moca kastje ertussen te gooien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
Waarom wil je op dit ding een modem aansluiten? Waarom niet op het Ziggo AOP (waar de groene kabel je meterkast of woonkamer binnenkomt) of op de KPN ISRA / telefoonlijn (eveneens ins je meterkast of woonkamer)?

Wat voor signaal staat er op, van welk bedrijf? En is dit de plek waar het je huis binnenkomt?

Wat zei de verhuurder toen je vroeg hoe je dit aan moet sluiten?

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 03-06-2019 21:13 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Anoniem: 1149953 Hoe is je internet nu geregeld?

In een studentenwoning is het niet ongebruikelijk dat er één centraal modem staat met daarachter een router en dat het hele studentenhuis 1 groot netwerk inclusief WiFi is.

Met wat geluk is iedere kamer voorzien van ethernet, met wat pech heb je alleen WiFi. (Aan de andere kant, WiFi kan dusdanig snel zijn dat de vraag is of ethernet wel nodig is.)

Die coax aansluiting moet je in ieder geval vergeten, daar ga je niets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 10:25

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

En als aanvulling: hoe ziet het eruit bij andere kamers & bewoners? Wat hebben die gedaan of laten doen om die aansluiting te gebruiken?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anoniem: 1149953 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:12:
Ik zit in een kamer van een studentencomplex. Ik heb geen modem en ik kan er ook niks uittrekken ben ik bang. Het enige wat ik heb is die zeer aparte gaatjes in de muur.
Draai de kap er eens af. Lopt er uberhaupt (nog) wel een kabel naar die "data" poort, en zo ja war komt die dan ergens uit?
Zijn er geen routers die direct op die data poort kunnen worden aangesloten? of op zn minst met een verloopstuk ertussen?
Nee. Kun jij een 230v stekker op een waterkraan aansluiten en dan verwachten dat er water uit je snoer komt? Dat is ongeveer waar je naar vraagt namelijk ;)
Of is mijn enige optie toch echt om zo'n keiduur moca kastje ertussen te gooien..
Kijk eerst maar eens of er uberhaupt intern een kabel aan hangt en waar die uitkomt. En dan hoe je eea verbindt met je huidige internet.
Je zegt studentenhuis; als ik dit zo zie lijkt het een oud kantoorpand. Hoe hebben je andere huisgenoten internet geregeld? Kun je daar evt op meeliften? Iemand zou toch meer info moeten hebben?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je zal toch echt contact op moeten nemen met je verhuurder voor meer informatie over je internetaansluiting. Zit er uberhaupt wel internet bij je huur inbegrepen? Hoe hebben je buren hun internetaansluiting geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@The Eagle ik weet dat er een verschil zit tussen digitaal en analoog signaal, ik hoopte dat er toch misschien iets bestond voor mij. hopen mag toch?

Mijn verhuurder heeft inmiddels geantwoord met dit standaard bericht:

Beste bewo(o)n(st)er,

1. Storingen internet altijd persoonlijk per kamer aan- maar ook af te melden.
2. Bij melden van de storing ook te melden dat de kamer betreden mag worden om de utp-aansluiting te kunnen controleren.
3. Tevens aangeven van dag en tijd wanneer de bewoner zo nodig wel aanwezig is.

=> Eén utp-aansluiting in een kamer kan niet het gehele systeem ontregelen.

Ten aanzien van internet de volgende opmerkingen.

Utp-kabel.
In je kamer zit onze vaste utp-aansluiting.

Instelling => DHCP => op Automatisch te zetten.

Router voor gebruik van draadloos internet:
Voor draadloos internet dien je zelf een router of accespoint aan te schaffen. Het functioneren van je router is je eigen verantwoordelijkheid.

Let op: Deze eigen router aansluiten vanuit onze utp-aansluiting op de WAN-poort van jouw router (zoals op de router is aangegeven) dus niet op poort 1,2,3 of 4!!!

Draadloos is een hulp voor de telefoon of tablet, het serieuze gebruik van internet is het beste via een utp-kabel. Als je daar jouw computer of laptop op aansluit met kabel heb je de maximale bandbreedte.

Bandbreedte:
Iedere bewoner heeft een eigen aansluiting met daarop je eigen bandbreedte. Die kun je gebruiken naar wens. De internet bandbreedte is berekend op 10 mb, dit zijn de gegevens van Ziggo. Wij garanderen het niet wij nemen deze gegevens over van Ziggo!

Storing DNS: (internet pagina kan niet geopend worden.)

--> en zegt dat ik een utp aansluiting op mijn kamer heb. Nou ik denk dat we allemaal kunnen zeggen dat dat, onjuist is. Maar het schijnt dus wel de standaard te zijn om een utp aansluiting te hebben. Misschien is mijn kamer niet meegekomen met de update? of heb ik iets over het hoofd gezien. Ik wacht nog op antwoord.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Paul
--> en zegt dat ik een utp aansluiting op mijn kamer heb. Nou ik denk dat we allemaal kunnen zeggen dat dat, onjuist is.
Dat is in ieder geval voor ons iets te kort door de bocht , wij weten niet hoe de rest van de kamer er uit ziet :P Ik ben het wel met je eens dat er geen "UTP" (8p8c) aansluiting op het plaatje dat je gepost hebt staat :)

Ik zou nog eens goed kijken of er niet achter een kast of zo nog een aansluiting zit, of dat er ergens een kabel ligt? Vraag anders eventueel ook aan je medestudenten of ze hun installatie kunnen laten zien zodat je weet wat je kunt verwachten :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

--> en zegt dat ik een utp aansluiting op mijn kamer heb. Nou ik denk dat we allemaal kunnen zeggen dat dat, onjuist is. Maar het schijnt dus wel de standaard te zijn om een utp aansluiting te hebben. Misschien is mijn kamer niet meegekomen met de update? of heb ik iets over het hoofd gezien. Ik wacht nog op antwoord.
Ik gok zo dat die aansluiting er wél is, maar jij 'm nog niet hebt gevonden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd. Ga eens al je aansluitingen af, hoog en laag, achter kasten, in een evt meterkast, whatever. Die dingen willen wel eens op de raarste plekken zitten. Al zou ik hem verwachten in de buurt van de aansluiting die je ons al hebt laten zien ;)

Zit ie er echt niet, laat dan je verhuurder langs komen om hem te laten tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik snap alleen niet zo goed waarom ze adviseren een router aan te schaffen als je WiFi wil. Een switch met los AP lijkt me veel logischer voor WiFi, anders krijg je NAT-over-NAT.

Hun router zal al NAT toen en het grootste nadeel is dat je daarmee een netwerk deelt met je huisgenoten. (Kortom, tenzij je de boel fatsoenlijk beveiligd, zij bij jouw bestanden en apparaten kunnen.)

Het klinkt een beetje of ze niet helemaal ingespeeld zijn op tech-savvy studenten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen, mijn kortzichtigheid is onovertroffen.
Ik heb het kastje gevonden. Een klein oud uitziend doosje naast het stopcontact onder aan de muur waarvan ik niet verder dacht dan dat het 'iets van elektriciteit' was. onderaan dat doosje, compleet uit het zicht, zit dan toch de geniepige utp aansluiting. Met een zeer bevredigende 'klik' is mijn router nu up and running.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp, dit is de eerste keer dat ik tweakers inschakel en ik ben erg te spreken over de community die klaarstaat om elkaar te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

unezra schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:06:

Het klinkt een beetje of ze niet helemaal ingespeeld zijn op tech-savvy studenten.
tech savy weet hoe het moet.

dit is juis makkelijk voor iedereen die het niet begrijpt
het kan ook zomaar zijn dar er een zakeljke verbinding ligt met meerdere publieke ip adressen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:06:
Ik snap alleen niet zo goed waarom ze adviseren een router aan te schaffen als je WiFi wil. Een switch met los AP lijkt me veel logischer voor WiFi, anders krijg je NAT-over-NAT.

Hun router zal al NAT toen en het grootste nadeel is dat je daarmee een netwerk deelt met je huisgenoten. (Kortom, tenzij je de boel fatsoenlijk beveiligd, zij bij jouw bestanden en apparaten kunnen.)

Daarom adviseren ze ook op een lan poort aan te sluiten. Daarmee is het effectief een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:11:
[...]
Daarom adviseren ze ook op een lan poort aan te sluiten. Daarmee is het effectief een switch.
Ze adviseren juist de WAN poort, niet een van de LAN poorten. :)
Dat is logisch, want standaard staat DHCP aan op zo'n ding en dat levert ehm, interessante situaties op.

Met inprikken op de WAN poort heb je dat niet, maar dan heb je NAT-over-NAT.
Fish schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:10:
[...]
tech savy weet hoe het moet.

dit is juis makkelijk voor iedereen die het niet begrijpt
het kan ook zomaar zijn dar er een zakeljke verbinding ligt met meerdere publieke ip adressen.
Dus?

Die zakelijke verbinding zit in de regel ook één router achter en daar achter een switch. Het is Ziggo, dus het aantal bruikbare IP adressen is 5, ik vermoed dat het hier gaat om meer kamers. Daarbij is dat alleen bij MKB+ en heeft de std. Ziggo Zakelijk aansluiting gewoon 1 IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:15:
[...]

Dat is logisch, want standaard staat DHCP aan op zo'n ding en dat levert ehm, interessante situaties op.

Oepsie... Zag 1,2,3 of 4 staan, dus dacht dat ze de kan poorten aanraadde.
DHCP moet idd wel uit natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

unezra schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:15:
[...]

[...]

Dus?

Die zakelijke verbinding zit in de regel ook één router achter en daar achter een switch. Het is Ziggo, dus het aantal bruikbare IP adressen is 5, ik vermoed dat het hier gaat om meer kamers. Daarbij is dat alleen bij MKB+ en heeft de std. Ziggo Zakelijk aansluiting gewoon 1 IP.
dus ?

kan het niet dan ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Token ring network B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Overlast vanmeerdere DHCP servers, bij elkaars printers, TV's, NAS etc kunnen terwijl men dat vaak niet wil...

Ik zie meer problemen met het hele studentenhuis in één switched netwerk plaatsen dan met dubbel NAT. Met CGNAT / DS Lite heb je ook NAT-over-NAT (voor IPv4; één keer bij de provider en één keer in je Ziggo modem) en daar worden alle nieuwe Ziggo klanten standaard mee uitgerust. Niet zo gek veel mis mee.

Ja, als je diensten extern benaderbaar wil hebben dan heb je pech, maar het gros van de gebruikers doet dat toch niet.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Fish schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:24:
[...]
dus ?

kan het niet dan ?
Met Ziggo zakelijk werkt het net even wat anders dan jij denkt, denk ik. :)
(Ik heb zo'n aansluiting thuis, in de MKB+ variant dus met /29 subnet en native IPv6 /whateverachterlijkgroot_iederstofvlokjeinhuisheeftzijneigensubnet. Even nagekeken, het is een /64, dus 18.446.744.073.709.551.616 adressen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

unezra schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:33:
[...]

Met Ziggo zakelijk werkt het net even wat anders dan jij denkt, denk ik. :)
(Ik heb zo'n aansluiting thuis, in de MKB+ variant dus met /29 subnet en native IPv6 /whateverachterlijkgroot_iederstofvlokjeinhuisheeftzijneigensubnet. Even nagekeken, het is een /64, dus 18.446.744.073.709.551.616 adressen.)
ipv6 daargelaten.

kan het niet dan?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Fish schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:40:
[...]
ipv6 daargelaten.

kan het niet dan?
Het kan, maar omdat je maar 5 IPv4 adressen hebt zou je effectief maar 5 kamers kunnen voorzien van een eigen IP met router. Natuurlijk is dat technisch in te regelen, maar ik gok zomaar dat én veel studentenhuizen meer dan 5 kamers hebben én de gemiddelde huisbaas niet die extra kosten gaat maken plus ingewikkelde configuratie.

Waarom zouden ze ook. 1 router, NAT en de rest zoeken de studenten zelf maar uit. Veel goedkoper. (MKB+ is duurder dan gewoon Ziggo Zakelijk. Dat laatste is net zo duur als een particuliere aansluiting, enkel mag deze zakelijk, dus voor een studentenhuis, gebruikt worden én zijn de prijzen ex. BTW. Al zou het zomaar kunnen dat de gemiddelde huisbaas ook daar schijt aan heeft en doodleuk een niet-zakelijke Ziggo verbinding neer kwakt in een studentenhuis.)
Paul schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:29:
Overlast vanmeerdere DHCP servers, bij elkaars printers, TV's, NAS etc kunnen terwijl men dat vaak niet wil...

Ik zie meer problemen met het hele studentenhuis in één switched netwerk plaatsen dan met dubbel NAT. Met CGNAT / DS Lite heb je ook NAT-over-NAT (voor IPv4; één keer bij de provider en één keer in je Ziggo modem) en daar worden alle nieuwe Ziggo klanten standaard mee uitgerust. Niet zo gek veel mis mee.

Ja, als je diensten extern benaderbaar wil hebben dan heb je pech, maar het gros van de gebruikers doet dat toch niet.
Zeker. Met externe diensten is het harig maar NAT levert wel een stuk extra veiligheid op. In dat geval is dan wel weer apart dat ze niet een eigen router *eisen*. Aan de andere kant, huisbaas zal ook denken "YOLO" en er vooral niet te veel tijd aan kwijt willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry hier komt de leek nog een keer, Ik weet niet of het uit maakt maar dit is een complex met 100 woningen. ik denk dat er sowieso sprake is van meerdere netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 1149953 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:48:
Sorry hier komt de leek nog een keer, Ik weet niet of het uit maakt maar dit is een complex met 100 woningen. ik denk dat er sowieso sprake is van meerdere netwerken
Dat hoeft niet.

Ziggo Zakelijk topt volgens hun website op 600/50 (MBit/s), dus als het idd Ziggo is, kan dat prima 100 woningen aan.

Zou mij niets verbazen als dit een std. Ziggo Zakelijk is met als je geluk hebt Pro, dus een betere SLA.
https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
unezra schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:48:
In dat geval is dan wel weer apart dat ze niet een eigen router *eisen*. Aan de andere kant, huisbaas zal ook denken "YOLO" en er vooral niet te veel tijd aan kwijt willen zijn.
Ik denk vooral dat laatste. Ze hebben het ook over "je pc of laptop", niet "je PC, laptop, printer, TV, playstation en Synology". De DHCP scope zal groot genoeg zijn (en de lease kort genoeg) dat ze niet direct in de knoei komen als iemand er een switch op aansluit ipv een router, maar ik vermoed dat de gemiddelde student sowieso liever Wifi heeft voor smartphone en tablet, en dat er in 95 van de 100 studentenkamers toch wel een router staat.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Paul schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:00:
[...]
Ik denk vooral dat laatste. Ze hebben het ook over "je pc of laptop", niet "je PC, laptop, printer, TV, playstation en Synology". De DHCP scope zal groot genoeg zijn (en de lease kort genoeg) dat ze niet direct in de knoei komen als iemand er een switch op aansluit ipv een router, maar ik vermoed dat de gemiddelde student sowieso liever Wifi heeft voor smartphone en tablet, en dat er in 95 van de 100 studentenkamers toch wel een router staat.
Juh.
/22 IPv4, lease-time van 4 uur, kom je denk ik verdomd ver mee. :)

Ik hoop vooral voor die studenten dat ze Pro hebben. Niet vanwege die extra externe IP adressen, maar vanwege de betere SLA. Met 100 kamers moet dat ruim uit kunnen. (Heel ruim, want zelfs die snelste Pro kost maar €132,- per maand ex. BTW inclusief TV. Blijft een cheapskate oplossing voor een huisbaas dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Aangezien ze een router niet vereisen zou ik het raar vinden als ze een publiek IP uitdelen; anno 2019 is het niet bijster verantwoord 'leken' zonder firewall / NAT (poor mans firewall :P ) het internet op te sturen. Het stukje "De internet bandbreedte is berekend op 10 mb, dit zijn de gegevens van Ziggo. Wij garanderen het niet wij nemen deze gegevens over van Ziggo!" doet me vermoeden dat het een managed dienst van Ziggo is (Ik vermoed dat @unezra het wel weet, maar Ziggo kan VEEL meer dan dat er op de website staat) dus dan zal er wel het een en ander geregeld zijn :)

Tenzij er ergens een ConnectBox in een hoekje staat en ze simpelweg het aantal kamers gedeeld hebben door de bandbreedte, maal een overboeking? Met 5 man kom je daar wel mee weg maar met 100 kamers heb je dan veel te veel kans op gezeur; teveel dat mis kan gaan.

Hoe bedoel je "cheapskate"? Ik zie geen bedragen genoemd maar 10 MBit/s internet op je studentenkamer is niet verkeerd. 4K netflix ga je misschien niet redden, maar je betaalt er over het algemeen ook niks of erg weinig voor, en het is prima voor Full HD video, of om aan je scriptie te werken :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

unezra schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:53:
[...]

Dat hoeft niet.

Ziggo Zakelijk topt volgens hun website op 600/50 (MBit/s), dus als het idd Ziggo is, kan dat prima 100 woningen aan.

Zou mij niets verbazen als dit een std. Ziggo Zakelijk is met als je geluk hebt Pro, dus een betere SLA.
https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/
ach ze hebben ook glas hoor e.g. https://zakelijkglasvezel.nl/pccheck/

lees dit eens door btw https://media.cloud.ziggo...df/ziggo-business-sla.pdf
Lijnsnelheden van 128 Kb/s tot 10 Gb/s. ok geen standaard internet maar beduiden hogere snelheden

het is maar je je ervoor over hebt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Paul Daar heb je een punt, het kan inderdaad prima een managed dienst van Ziggo zijn. :)

En inderdaad weet ik dat ze dat kunnen, ik had in dit geval vooral niet bedacht dat er wel eens een huisbaas zou kunnen zijn die daar wél de bedragen voor over heeft die er mee gemoeid zijn. Ik ging vooral uit van een creatieve interpretatie van de huisbaas, niet dat er daadwerkelijk 10MBit/s beschikbaar zou zijn voor iedere woning. Wat ik dan weer, anno 2019, laag vind. Ik weet dat ze heel lang geleden op de UT al hogere bandbreedtes aanboden per kamer.

Aan de andere kant, 600MBit down, 100 kamers. 6MBit per kamer is met overbooking ook gewoon 10MBit. Dat scenario lijkt mij, misschien ten onrechte, niet eens heel onrealistisch.

Met die 10MBit kom je een heel eind, dat is ook waarom ik het realistisch noem, maar als mijn scenario klopt is het wel een cheapskate oplossing van €1,32 per kamer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

unezra schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:24:
@Paul Daar heb je een punt, het kan inderdaad prima een managed dienst van Ziggo zijn. :)

En inderdaad weet ik dat ze dat kunnen, ik had in dit geval vooral niet bedacht dat er wel eens een huisbaas zou kunnen zijn die daar wél de bedragen voor over heeft die er mee gemoeid zijn. ...
en dan doe je bij mij zo moeilijk

Iperf

Pagina: 1