@
The Eagle ik weet dat er een verschil zit tussen digitaal en analoog signaal, ik hoopte dat er toch misschien iets bestond voor mij. hopen mag toch?
Mijn verhuurder heeft inmiddels geantwoord met dit standaard bericht:
Beste bewo(o)n(st)er,
1. Storingen internet altijd persoonlijk per kamer aan- maar ook af te melden.
2. Bij melden van de storing ook te melden dat de kamer betreden mag worden om de utp-aansluiting te kunnen controleren.
3. Tevens aangeven van dag en tijd wanneer de bewoner zo nodig wel aanwezig is.
=> Eén utp-aansluiting in een kamer kan niet het gehele systeem ontregelen.
Ten aanzien van internet de volgende opmerkingen.
Utp-kabel.
In je kamer zit onze vaste utp-aansluiting.
Instelling => DHCP => op Automatisch te zetten.
Router voor gebruik van draadloos internet:
Voor draadloos internet dien je zelf een router of accespoint aan te schaffen. Het functioneren van je router is je eigen verantwoordelijkheid.
Let op: Deze eigen router aansluiten vanuit onze utp-aansluiting op de WAN-poort van jouw router (zoals op de router is aangegeven) dus niet op poort 1,2,3 of 4!!!
Draadloos is een hulp voor de telefoon of tablet, het serieuze gebruik van internet is het beste via een utp-kabel. Als je daar jouw computer of laptop op aansluit met kabel heb je de maximale bandbreedte.
Bandbreedte:
Iedere bewoner heeft een eigen aansluiting met daarop je eigen bandbreedte. Die kun je gebruiken naar wens. De internet bandbreedte is berekend op 10 mb, dit zijn de gegevens van Ziggo. Wij garanderen het niet wij nemen deze gegevens over van Ziggo!
Storing DNS: (internet pagina kan niet geopend worden.)
--> en zegt dat ik een utp aansluiting op mijn kamer heb. Nou ik denk dat we allemaal kunnen zeggen dat dat, onjuist is. Maar het schijnt dus wel de standaard te zijn om een utp aansluiting te hebben. Misschien is mijn kamer niet meegekomen met de update? of heb ik iets over het hoofd gezien. Ik wacht nog op antwoord.