Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hp 14 of Lenovo 14 E voor voortgezet onderwijs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Na de zomer gaat mijn zoon naar het voortgezet onderwijs. Daar werken ze met Chromebooks . Hij zal hem ook alleen voor school gebruiken. Nu hebben we keuze uit verschillende modellen. 2 van 11 inch, maar dit lijkt me te klein. De anderen zijn 14 inch. De keuze is dan tussen HP 14 of Lenovo 14 E. De Hp heeft 32 gn ssd en de lenovo 64 gb ssd. Intern geh. Is bij hp 4gb en lenovo 8 gb. Processor bij hp is Intel celeron en bij lenovo AMD A4. En tenslotte heeft de lenovo touch screen en de hp niet.
Klinkt alsof we beter voor lenovo kunnen gaan, maar is dit merk wel wat ??

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:22
Ik zou geen van beide nemen ;(

HP heeft (waarschijnlijk, weet de exacte modellen niet) een betere CPU. Maar Lenovo heeft meer opslag en meer RAM. Met 4GB RAM is eigenlijk niet te werken dus ik zou de Lenovo met 8GB RAM pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door iCore op 03-06-2019 19:09 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom geen van beide?

• iCore
1. 11Inch, brrr
2. De CPU's
3. de ''SSD'' (Wat ook gewoon eMMC kan zijn) grootte
4. Gezien specs waarschijnlijk super goedkope laptops, waarvan waarschijnlijk de rest van de laptop ook niet goed gaat zijn

Maar dit is allemaal persoonlijk.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
iCore schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:20:
[...]

1. 11Inch, brrr
2. De CPU's
3. de ''SSD'' (Wat ook gewoon eMMC kan zijn) grootte
4. Gezien specs waarschijnlijk super goedkope laptops, waarvan waarschijnlijk de rest van de laptop ook niet goed gaat zijn

Maar dit is allemaal persoonlijk.
Heb jij de topic start wel gelezen? En weet jij wel wat chromebooks zijn? Gaat om 14 inch exemplaren waarvoor je met 4gb prima uit de voeten kan. Als je het extra geld wilt uitgeven dan is de lenovo denk ik een zeer uitstekende keuze.

@Verwijderd heb je wellicht de exacte modellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verona27 op 03-06-2019 19:25 ]

• iCore
Verona27 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:23:
[...]

Heb jij de topic start wel gelezen? En weet jij wel wat chromebooks zijn? Gaat om 14 inch exemplaren waarvoor je met 4gb prima uit de voeten kan. Als je het extra geld wilt uitgeven dan is de lenovo denk ik een zeer uitstekende keuze.
Uiteraard heb ik de TS gelezen, over dat 14 inch had ik overheen gelzen. En uiteraard weet ik wat chromebooks zijn, hallo ik ben geen idioot 8)7 En ik kan zelf (ook met ChromeOS) met 4GB RAM echt niet overweg, en in 2019! zou ik dat ook niemand meer aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
Verona27 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:23:
[...]

@Verwijderd heb je wellicht de exacte modellen?
https://www.campusshop.nl...1mh/80054056/product/3048

HP Chromebook 14 G5 - 3GJ73EA

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 20:20 ]

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-11 22:12
11 inch is nog wel te doen voor op school zelf, maar ik kan dat alleen aanraden als er thuis op een grotere monitor gewerkt kan worden. Een touch screen is leuk, maar eigenlijk alleen handig als het scherm om te draaien is (vind ik). Verder heeft de Lenovo een grotere accu, dus zou die waarschijnlijk langer mee kunnen gaan, maar dit is lastig te zeggen aangezien het volledig andere specificaties heeft als de HP (Volgens Campusshop wel beide 10 uur theoretisch). De Lenovo is ook iets lichter, ook iets om mee te nemen.

Beide laptops zijn voorzien van eMMC opslag wat niet echt fantastisch is, maar met 32 of 64gb zal je al snel veel op de cloud moeten doen.

Uiterlijk is ook wel belangrijk bij de keuze van een laptop, dus misschien uw zoon even naar beide laten kijken en laten zeggen welke hij mooier vind en de keuze daarop baseren?

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kijk even hoe de laptops typen. Persoonlijk heb ik voorkeur voor de Lenovo toetsenborden (ervaring met een T-480 en een EliteBook G5 850). Er zit best wel veel verschil tussen hoe een laptop typed (helaas).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle adviezen en het meedenken. Ik ga de lenovo 14E bestellen.

• kdekker
  • Niet online
Op www.notebookcheck.com (Duitstalig) staan ook goede reviews. Op tweakers heeft zowel een review van een Thinkpad E als L gestaan. Zie de review van de laatste: reviews: Lenovo ThinkPad L580 - Bijbetalen voor degelijkheid. Conclusie is: De Thinkpad L is wat de E had moeten zijn...

• Verona27
kdekker schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:32:
Op www.notebookcheck.com (Duitstalig) staan ook goede reviews. Op tweakers heeft zowel een review van een Thinkpad E als L gestaan. Zie de review van de laatste: reviews: Lenovo ThinkPad L580 - Bijbetalen voor degelijkheid. Conclusie is: De Thinkpad L is wat de E had moeten zijn...
Hoe is dit relevant? De TS wil een chromebook kopen.. Niet een business laptop van 1000 euro.
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:11:
Bedankt voor alle adviezen en het meedenken. Ik ga de lenovo 14E bestellen.
Prima keuze!

• kdekker
  • Niet online
Verona27 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:40:
[...]

Hoe is dit relevant? De TS wil een chromebook kopen.. Niet een business laptop van 1000 euro.

[...]

Prima keuze!
In de vorige reactie stond: Lenovo E. Dat is geen Chromebook.
En als reactie op Lenovo E schrijf ik: lees de review van beide. Tussen een E en een L zit goed 100 euro. Dat verschil is wellicht klein genoeg om de verschillen serieus te overwegen...

• Verona27
kdekker schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:02:
[...]

In de vorige reactie stond: Lenovo E. Dat is geen Chromebook.
En als reactie op Lenovo E schrijf ik: lees de review van beide. Tussen een E en een L zit goed 100 euro. Dat verschil is wellicht klein genoeg om de verschillen serieus te overwegen...
De Levono 14e is wel een chromebook.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Kids hier hebben voor school beide 'nog' een 11-12" en ze redden zich er goed mee. 4GB op Chromebook is zat. opslag is er amper, gaat allemaal naar cloud. Ik weet niet wat het budget is, maar dit is momenteel vaak aangeschaft pricewatch: HP Chromebook x360 14-da0300nd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• kdekker
  • Niet online
Er is ook een Thinkpad E (https://psref.lenovo.com/...hinkPad_E485?M=20KU001H**). Dat is geen chromebook, maar wel (bijna) dezelfde naam. Dat veroorzaakte mijn vergissing.
Pagina: 1