Kerem22 “gestolen iPad”

Pagina: 1
Acties:
  • 2.939 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:50
Hallo,
Een tijd geleden heb ik een iPad pro overgenomen van deze tweaker. Meerdere maken gekocht, altijd dik in orde. Ook heeft kerem meer dan 80 reciews. iPad werkte goed, maar na een wipe bleek de iPad in Device enrollment te zitten. Compleet onbruikbaar, en volgens KLM waarschijnlijk gestolen.

Kerem22 heeft zijn profiel verwijderd, of is misschien door Tweakers verwijderd (?) en ik hoopte dat Tweakers mij misschien meer informatie kon verstrekken.

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 03-06-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit was zijn profiel: [Verwijderde gebruiker], zo te zien inderdaad geanonimiseerd. Of dit op zijn verzoek is gedaan of als maatregel kan ik niet zien.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Room42 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:25:
Dit was zijn profiel: [Verwijderde gebruiker], zo te zien inderdaad geanonimiseerd. Of dit op zijn verzoek is gedaan of als maatregel kan ik niet zien.
Opvallende historie. 2 iPad pros via week gewonnen, 1 gekregen en 1 gekocht die hij niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Contact gehad met KLM. Deze lijken niet erg geïnteresseerd het apparaat terug te krijgen. Maar unlisten uit hun MDM doen ze ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Deze user heeft volgens mij een nieuw account hier, maar 100% weet ik het niet zeker. Als ik de nieuwe ad's vergelijk met zijn oude ad's komen dezelfde woordkeuzes naar voren.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RWK__ schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:14:
Deze user heeft volgens mij een nieuw account hier, maar 100% weet ik het niet zeker. Als ik de nieuwe ad's vergelijk met zijn oude ad's komen dezelfde woordkeuzes naar voren.
Ik sluit niet uit dat iemand het al gespot heeft maar zou je just in case even een TR daarvoor kunnen maken met de info die je hebt? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
NMe schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:47:
[...]

Ik sluit niet uit dat iemand het al gespot heeft maar zou je just in case even een TR daarvoor kunnen maken met de info die je hebt? :)
Yes, zal ik even doen!

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
Room42 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:25:
Ik ben inderdaad benieuwd of dit een maatregel was, of dat de betreffende Tweaker bewijs anonimiseerde voordat het terug kan leiden naar hem.

edit:

Kerem heeft gereageerd nadat ik 0,01 cent heb overgemaakt naar zijn rekening (met terugbelverzoek). Ik kan de ipad naar hem terugsturen en krijg mijn geld terug. Er lijkt dan ook niet meteen sprake te zijn van kwaad spel. Wel misschien beter navragen bij zijn inkoopkanalen..

[ Voor 24% gewijzigd door WouterL op 04-06-2019 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

WouterL schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:05:
[...]

Ik ben inderdaad benieuwd of dit een maatregel was, of dat de betreffende Tweaker bewijs anonimiseerde voordat het terug kan leiden naar hem.

edit:

Kerem heeft gereageerd nadat ik 0,01 cent heb overgemaakt naar zijn rekening (met terugbelverzoek). Ik kan de ipad naar hem terugsturen en krijg mijn geld terug. Er lijkt dan ook niet meteen sprake te zijn van kwaad spel. Wel misschien beter navragen bij zijn inkoopkanalen..
Ik wil niet paranoïde klinken, maar ik neem aan dat je goede afspraken met hem hebt gemaakt over de betaling of op zn minst wat dingen schriftelijk hebt afgesproken voordat je de ipad naar hem stuurt? Straks heeft hij je geld én het enige bewijsstuk dat de ipad gestolen is en probeer dan nog maar eens je geld terug te krijgen.

N.B. betobe is inmiddels paranoïde geworden van alle online oplichters die hij inmiddels is tegengekomen..

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
BeToBe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:20:
[...]

Ik wil niet paranoïde klinken, maar ik neem aan dat je goede afspraken met hem hebt gemaakt over de betaling of op zn minst wat dingen schriftelijk hebt afgesproken voordat je de ipad naar hem stuurt? Straks heeft hij je geld én het enige bewijsstuk dat de ipad gestolen is en probeer dan nog maar eens je geld terug te krijgen.

N.B. betobe is inmiddels paranoïde geworden van alle online oplichters die hij inmiddels is tegengekomen..
Hij heeft het geld al teruggestort. Ik ben natuurlijk niet op mijn achterhoofd gevallen :X
Ik heb tijdens mijn contact met deze tweaker eigenlijk ook nooit het idee gehad dat hij de boel probeert te flessen. Ik denk niet dat hij die ipads daadwerkelijk van werk heeft gewonnen, en waarschijnlijk wat dubieuze inkoopkanalen heeft, maar volgens mij is het geen kwaaie jongen.

[ Voor 17% gewijzigd door WouterL op 04-06-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Misschien geen kwaaie jongen, waarschijnlijk slechts een heler. (ik zeg het maar even)
Vervelend dat het zo gelopen is. Ik ben in elk geval blij dat het opgelost lijkt. :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
*knip*

Laten we er hier geen heksenjacht van maken a.u.b.

[ Voor 72% gewijzigd door Orion84 op 04-06-2019 13:58 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik doe deze op slot voor het een heksenjacht wordt. Zeker omdat het alsnog opgelost lijkt te zijn.

Ik tag de V&A crewleden @Microkid en @InFamous nog even voor de zekerheid, dat ze dit nog even checken of het nog actie behoeft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@WouterL Dit soort vragen kan je beter even via de mail of DM naar ons sturen. Ik ga er even in duiken in elk geval.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.