Multi-platform gaming headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een headset die werkt met zowel Switch, ps4 pro en xbox one x. Maar weet niet waar ik naar moet kijken.

Ik heb al gekeken, maar ik vind het lastig. Als je filtert op zowel ps4 als xbox one, komen vooral headsets naar boven die of op ps4 of op xbox one kan, of zo bedoeld is.

De headset moet of draadloos, of alleen draad naar controller zijn, dus geen USB.

Ook moet hij 2 over-ear oorkappen hebben.

En dan ook nog bij voorkeur beneden de 75 euro (er zit wel rek in dit budget, maar wil er niet teveel voor betalen)

Headset zal gebruikt worden voor co-op en online gamesessies, singleplayer en alles speel ik gewoon met de speakers aan. Hij moet dus comfortabel zijn voor een co-op sessie van 3 uur, maar zal niet dagelijks gebruikt worden.

Wat ik al gezien had:

pricewatch: Razer Electra V2 - 3,5"

pricewatch: Steelseries Arctis 3 (2019 Edition) Zwart

pricewatch: Corsair HS60 Surround Gaming Headset Zwart

pricewatch: Razer Kraken (2019) Zwart

Hier is wat ik nu lastig vind, de bovenste is het goedkoopst, de onderste het duurst. Nou vind ik het niet heel erg als hij wat meer kost als er echt verschil zit in kwaliteit en comfort.
Comfort is erg belangrijk. Ik wil niet pijn bij mijn oren krijgen omdat ik een headset op heb.
Headset moet over een bril, het is dus fijn als de oorschelpen ietswat ruim zijn.

Hopelijk kunnen jullie helpen de juiste keuze te maken, zodat ik niet na een week alweer een andere wil (ik heb er nu helemaal geen)

Beste antwoord (via JamuellAbke op 04-06-2019 14:34)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Beide Razers die je hebt gevonden ondersteunen alle platformen incl. Switch :) Als je voor safe wilt gaan...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
@JamuellAbke Hoewel je gaming specifieke headsets zoekt, lijkt me het Consumentenelectronica Aankoopadvies een betere plek, vandaar het schopje... :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
Geronimous schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:28:
[mbr]@JamuellAbke Hoewel je gaming specifieke headsets zoekt, lijkt me het Consumentenelectronica Aankoopadvies een betere plek, vandaar het schopje... :)[/mbr]
Haha ja dit forum geeft niet altijd even goed aan waar een post hoort.. dus bedankt voor t verplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:56
Plantronics Rig 400 super licht en absurd comfortabel rond de 50 euro.
Geen idee of die met de Switch compatible is.

Voor de rest kun je hem op de Controller van de Ps4/Xbox1 controller.

pricewatch: Plantronics RIG 400 met Dolby Atmos

Moet multi platform compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb na lang zoeken en heel veel hoofdtelefoons passen, deze uitgezocht: pricewatch: Cooler Master MH751

Hij zit prima, ook als ik hem anderhalf uur op heb. Geen probleem met of zonder bril. Ben prima te verstaan en de ander is prima te horen voor mij.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Beide Razers die je hebt gevonden ondersteunen alle platformen incl. Switch :) Als je voor safe wilt gaan...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
Jorgen schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:40:
Ik heb na lang zoeken en heel veel hoofdtelefoons passen, deze uitgezocht: pricewatch: Cooler Master MH751

Hij zit prima, ook als ik hem anderhalf uur op heb. Geen probleem met of zonder bril. Ben prima te verstaan en de ander is prima te horen voor mij.
Voor pc :)
Ik zoek voor consoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
Geronimous schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:24:
Dank je!
Ik wil idd niet 3 verschillende headsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wat is precies het verschil in 'ondersteuning'?
Ik neem aan dat ze allemaal een normale, universele 3.5mm aansluiting hebben toch?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
Wintervacht schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:37:
Wat is precies het verschil in 'ondersteuning'?
Ik neem aan dat ze allemaal een normale, universele 3.5mm aansluiting hebben toch?
Weet niet? veel staat bij 'voor PS4!' en dan t zelfde model in t groen 'voor xbox one!'

en ik ben die ene mafkees die gewoon 1 headset wilt die overal op werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
JamuellAbke schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Weet niet? veel staat bij 'voor PS4!' en dan t zelfde model in t groen 'voor xbox one!'

en ik ben die ene mafkees die gewoon 1 headset wilt die overal op werkt
Zolang het op basis van 3.5 mm jack is zal elke headset werken op elke console. Soms zie je ze met externe usb geluidskaart voor 5.1 of 7.1 of atmos geluid, en daar spreken ze dan van is geschikt voor console X want getest. Heb zelf een Kingston HyperX Cloud 2 Gun metal (even uit me hoofd) en via de usb geluidkaart doet hij het alleen op me pc en xbox. Maar pak ik de 3.5mm jack ervan werkt hij overal op.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
Joenino schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:55:
[...]

Zolang het op basis van 3.5 mm jack is zal elke headset werken op elke console. Soms zie je ze met externe usb geluidskaart voor 5.1 of 7.1 of atmos geluid, en daar spreken ze dan van is geschikt voor console X want getest. Heb zelf een Kingston HyperX Cloud 2 Gun metal (even uit me hoofd) en via de usb geluidkaart doet hij het alleen op me pc en xbox. Maar pak ik de 3.5mm jack ervan werkt hij overal op.
denk dat goede 7.1 geluid voor 75 euro of minder sowieso lastig word..
Zeker met t vereiste dat ie op in ieder geval ps4 en xbox one werkt (en als t even kan ook Switch)

Ik zal eens kijken naar hyperx, maar volgens mij zijn die duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JamuellAbke schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:34:
[...]

Voor pc :)
Ik zoek voor consoles
Nee hoor, geschikt voor alle consoles. Staat op de doos.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
pricewatch: HyperX Cloud Stinger

Ik heb deze besteld.
3,5 aansluiting en volgens reviews goede kwaliteit voor die prijs
Pagina: 1