Nieuwe netwerk router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBobke
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-10-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Goede aanvulling router op mijn bestaand netwerk, welke nu is opgebouwd uit : een ASUS ROG AC5300 en een ASUS AC-68U, waar ik erg tevreden van ben (de AI mesh krijg ik echter niet goed werkend). Ik heb daarnaast ook nog een Apple Airport Express (v2) en een Apple Airport Extreme (v5) in huis, zodat ik overal goede wifi heb. Alles werkt goed, maar ik heb buiten niet het allerbeste signaal, waardoor ik nog een router buiten zou willen toevoegen (dat kan bedraad) en deze kan overdekt staan.

Ik zat al even te kijken voor ASUS en zie dat er een ROG Rapture GT-AC2900 op komst is. Ik zie geen verschil deze en de AC2900 en de RT-AC86U?

Of stellen jullie een andere router voor, die vooral goed te integreren valt met mijn huidige netwerk? Ik wil geen Apple routers meer.
Of raden jullie evt goede draadloze routers die voor buiten bestemd zijn?

Ik gebruik nu de 2.4 en de 5 GHZ banden en heb 3 netwerken in huis die in elkaar overlopen. Een netwerk waar ik zelf op zit, alsook mijn vriendin, 1 netwerk voor gasten en een tweede netwerk voor gasten van mijn fotostudio.

De AC5300 staat beneden in de keuken, recht bij het terras naar buiten toe, maar buiten hebben wij geen goede Wifi connectie, zeker niet tot achteraan, waar wij in de zomer vaak zitten. Dit zal een goede 20-40 meter zijn.

Wat is je budget?
Geen echt budget, maar hoeft ook niet persé enorme overkill te hebben.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ASUS is erg makkelijk in te stellen en prefereer ik boven mijn oude Apple routers, maar 'ben er niet mee getrouwd', als er betere opties zijn voor buiten die ook in ieder geval 2 netwerken ondersteunen (1 normaal en 1 gastnetwerk minimaal).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wij wonen vrij ruim en er zijn dikke betonnen muren/vloeren. Graag willen wij overal sterke en stabiele wifi hebben. Op dit moment, lukt het soms wel en soms niet om bv Netflix naar een Google Chromecast op een tv buiten te streamen. Als het wel lukt, krijgen wij regelmatig Full Res beeld en op andere momenten, zal het niet meer zijn dan 480p (als-ie dat al haalt). De dichtsbijzijnde router, is de AC5300, op een 6-tal meter, maar door de dikke muren, kan die dat niet goed streamen.