Goedendag,
Ik probeer mijn Edgerouter X op T-Mobile aan te sluiten.
Nu heb ik de deze stappen doorlopen.
Bij Wizards dus WAN+2LAN2 gekozen, daar VLAN ingesteld op 300.
Op Dashboard bij beide verbindingen van eth0 gekozen voor USE DHCP.
Gecontroleerd of de firewall/NAT regel is aangemaakt voor inkomend verkeer (Masquerade to eth0.300).
Het probleem dat ik heb:
Wanneer ik mijn laptop heb aangesloten op eth2 van de router en de internetkabel (voor het moment afkomstig vanaf andere switch) in eth0 stop valt de verbinding op eth2 weg, ik raak dus de verbinding met de router kwijt in de browser.
Haal ik de kabel uit eth0 weer uit krijg ik de verbinding weer terug.
Ook pingen naar bijvoorbeeld www.google.nl heeft geen effect krijg gewoon de melding dat de site niet bestaat.
Nu is het wel zo dat het 'internet' een zelfde ip-reeks heeft als het netwerk achter de edgerouter maar dit zou naar mijn idee geen invloed mogen hebben.
Ik ben heel nieuw met Ubiquiti producten dus heb geen ervaring met de CLI op het moment.
Wel enige ervaring met Linux command line dus niet totaal vreemd van commando's typen.
Iemand enig idee wat te proberen?
Alvast bedankt voor de input.
Ik probeer mijn Edgerouter X op T-Mobile aan te sluiten.
Nu heb ik de deze stappen doorlopen.
Bij Wizards dus WAN+2LAN2 gekozen, daar VLAN ingesteld op 300.
Op Dashboard bij beide verbindingen van eth0 gekozen voor USE DHCP.
Gecontroleerd of de firewall/NAT regel is aangemaakt voor inkomend verkeer (Masquerade to eth0.300).
Het probleem dat ik heb:
Wanneer ik mijn laptop heb aangesloten op eth2 van de router en de internetkabel (voor het moment afkomstig vanaf andere switch) in eth0 stop valt de verbinding op eth2 weg, ik raak dus de verbinding met de router kwijt in de browser.
Haal ik de kabel uit eth0 weer uit krijg ik de verbinding weer terug.
Ook pingen naar bijvoorbeeld www.google.nl heeft geen effect krijg gewoon de melding dat de site niet bestaat.
Nu is het wel zo dat het 'internet' een zelfde ip-reeks heeft als het netwerk achter de edgerouter maar dit zou naar mijn idee geen invloed mogen hebben.
Ik ben heel nieuw met Ubiquiti producten dus heb geen ervaring met de CLI op het moment.
Wel enige ervaring met Linux command line dus niet totaal vreemd van commando's typen.
Iemand enig idee wat te proberen?
Alvast bedankt voor de input.