Voor mij en mijn vrouw ben ik op zoek naar een nieuwe camera. We maken nu vooral foto's met onze mobiele telefoons en hoewel we daar vaak hele leuke kiekjes mee maken zijn we toch vaak teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat. Vaak bij situaties binnenshuis is de kwaliteit niet al te best en missen we net "het moment".
In het verleden (~5 jaar geleden) hebben we een travelzoom compactcamera gehad voor vakanties en hoewel het zoombereik heel leuk was was de focussnelheid en accuraatheid om te huilen, iets waar we nu met kleine kinderen veel meer om geven.
In het verleden (~5 jaar geleden) hebben we een travelzoom compactcamera gehad voor vakanties en hoewel het zoombereik heel leuk was was de focussnelheid en accuraatheid om te huilen, iets waar we nu met kleine kinderen veel meer om geven.
- Wat is je budget?
rond 500-700 euro voor camera + kitlens - Wat wil je voor apparatuur kopen?
Systeemcamera. Eventueel als het niet te groot wordt een dSLR. - Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Kinderen, Gezinssituaties, vakantiefotos. - Wil je foto's maken of filmen?
Primair foto maar af en toe een leuk filmpje maken moet wel tot de mogelijkheden behoren. - Heb je verder nog specifieke eisen?
Mijn vrouw wil heel graag en OVF of (EVF bij systeemcameras).
Het geheel moet niet al te groot worden, geen hele rugzak mee speciaal voor de camera.
Fotos delen met Telefoon.
Als dit bevalt willen we misschien wel uit gaan breiden om in meer situaties leuke fotos te kunnen maken. - wat heb je zelf op het oog?
Ik heb zelf wat reviewsites bezocht en kwam qua budget uit bij de Canon M50 of sony a6000. Zie ik hiermee wat over het hoofd en wat is de "beste" van de 2?