instelmogelijkheden V10 modem/router bij KPN resellers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:30
Vanwege het verdwijnen van mijn huidige provider Telfort verwacht ik in de toekomst (=KPN) meer prijsverhogingen en ben ik alvast aan het rondkijken voor een andere internetprovider.

Ik heb begrepen dat een groot aantal internetaanbieders in feite gewoon resellers zijn van KPN en ook allemaal hetzelfde modem/router aanbieden, de ZTE die KPN ook wel experiabox V10 noemt.
Wat ik me echter afvraag is of de instelmogelijkheden bij alle resellers ook hetzelfde zijn?
Momenteel heb ik (van Telfort dus) ook de V10 en hierop kan ik in elk geval een gastnetwerk aanmaken en een eigen DNS instellen. Beiden zijn essentieel voor mij, die laatste ivm gebruik Iplayer.

Vraag: zijn de instelmogelijkheden van dit ZTE modem/V10 bij alle providers/resellers ook gelijk? Kun je gewoon inloggen op het apparaat en gastnetwerk aanmaken/DNS instellen, evt. port forwarding?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:26
Het is geen groot aantal resellers. Eigenlijk maar drie. NLEX, Oxxio en Youfone en ze hebben alle drie hun eigen topic hier op Tweakers. Je kan wellicht beter dezelfde vraag stellen in elk van die topics, dan krijg je waarschijnlijk sneller antwoord.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snelste manier (en zeker als je meerdere portforwards nodig hebt): V10 eruit, eigen router erin.

Maar dat is mijn mening van 2 jaar geleden; kwam er al snel achter dat de toenmalige firmware maximaal 16 portforward-rules mogelijk maakte en (simpel gezegd) het lastig vond om 2 dezelfde consoles volledig open NAT te geven. Heb de V10 ongeveer 1 dag gebruikt, daarna een Asus 68U opgehangen en geen greintje last.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof