Beste Tweakers,
Afgelopen week een GPU gekocht op tweakers via Vraag & Aanbod, tbv nieuwe 4K scherm.
Het betreft een Gigabyte RX460 OC 2GB.Alleen als ik de videokaart bevestig en me scherm aansluit blijft het scherm hangen op no signal en krijg ik geen beeld.
Mijn moederbord is ook van Gigabyte en betreft het model GA-Z77MX-D3H.
(Verder heb ik een Intel i5 2500K met Intel HD 3000 Graphics)
Ik ben al een dag bezig geweest en heb o.a. het volgende al geprobeerd:
-oude drivers verwijderd met UDD (had hiervoor een Club 3D Radeon HD 6570)
-verschillende poorten/schermen geprobeerd (HDMI/DP)
-de GPU in een andere computer gedaan, in de andere pc werkt hij wel!
-in de bios Init Display op PEG gezet (ik kan hier kiezen uit IGFX , PEG en AUTO, alle opties wel geprobeerd)
-de verschillende PCI-E sloten
Wat verder opvalt:
Voor mijn gevoel start me pc niet goed op als de nieuwe videokaart erin zit. (Ik heb geen beeld dus ik kan dat niet controleren) Normaliter geeft me PC één piepje bij t opstarten, dit piepje mis ik dus als de nieuwe GPU erin zit.
Ik vermoed daarom dat het moederbord en/of bios settings botsen met de videokaart.
Ben erg benieuwd of iemand dit probleem herkent of mij er mee kan helpen, alvast bedankt voor het meedenken!
Afgelopen week een GPU gekocht op tweakers via Vraag & Aanbod, tbv nieuwe 4K scherm.
Het betreft een Gigabyte RX460 OC 2GB.Alleen als ik de videokaart bevestig en me scherm aansluit blijft het scherm hangen op no signal en krijg ik geen beeld.
Mijn moederbord is ook van Gigabyte en betreft het model GA-Z77MX-D3H.
(Verder heb ik een Intel i5 2500K met Intel HD 3000 Graphics)
Ik ben al een dag bezig geweest en heb o.a. het volgende al geprobeerd:
-oude drivers verwijderd met UDD (had hiervoor een Club 3D Radeon HD 6570)
-verschillende poorten/schermen geprobeerd (HDMI/DP)
-de GPU in een andere computer gedaan, in de andere pc werkt hij wel!
-in de bios Init Display op PEG gezet (ik kan hier kiezen uit IGFX , PEG en AUTO, alle opties wel geprobeerd)
-de verschillende PCI-E sloten
Wat verder opvalt:
Voor mijn gevoel start me pc niet goed op als de nieuwe videokaart erin zit. (Ik heb geen beeld dus ik kan dat niet controleren) Normaliter geeft me PC één piepje bij t opstarten, dit piepje mis ik dus als de nieuwe GPU erin zit.
Ik vermoed daarom dat het moederbord en/of bios settings botsen met de videokaart.
Ben erg benieuwd of iemand dit probleem herkent of mij er mee kan helpen, alvast bedankt voor het meedenken!