Uitzetten waarschuwingspiep achterklep open Auris

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1218242

Topicstarter
Mijn vraag

Ik moet iets vervoeren in mijn Toyota Auris dat te lang is voor de achterbank en de bagageruimte. Het voorwerp steekt uit en de klep blijft open.

Hoe kan ik het waarschuwingspiepje 'klep open' tijdelijk buiten gebruik stellen?

Het lijkt logisch om bij het slot de 'haak' naar binnen te duwen, wat ook gebeurt als je de klep sluit, maar ik weet niet of ik die dan zo weer terug kan krijgen door op de schakelaar aan de buitenzijde van de klep te drukken. Als dat niet lukt kan ik de klep niet meer sluiten als dat weer nodig/mogelijk is.

Graag advies.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Haak naar binnen duwen.
Touwtje er doorheen zodat je weet aan de haak kan trekken wanneer je hem wilt ontgrendelen.

Dat zou mijn test zijn.
Anders even een Toyota dealer bellen met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:26
Er zit nog meer in dat slot dan alleen die ene haak. Dus dat gaat niet zomaar werken.
Ik zou zeker geen touw erin gaan doen dit kan zomaar vast komen te zitten tussen de haken.
Zou het dan eerder proberen met een stalen buisje even dik als de beugel boven de bumper. Deze kun je er weer uithalen als je de knop op de klep indrukt.

Is het geen optie om dat piepje te negeren voor die ene rit?

[ Voor 24% gewijzigd door Jim423 op 03-06-2019 13:11 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01
Bij mijn Opel corsa werkt dat gewoon zo!
Gewoon even met de sleutel die haak indrukken.
Haak ontgrendeld weer zodra je de knop op de kofferbakdeur weer indrukt zoals je 'm normaal gesproken ook weer zou openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Oordopjes

Ik zal wel te simpel denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Jim423 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:10:
E
Ik zou zeker geen touw erin gaan doen dit kan zomaar vast komen te zitten tussen de haken.
Touwtje. Geen sleepkabel dikte, gewoon een 3mm dynema lijntje of zo
Persoonlijk werkt hier al 14 jaar een tyrap. Bij elke auto die ik ooit heb gehad.

En ja, een buisje kan ook werken, maar ts vraagt zich af of hij nog ontgrendeld. Dus je moet iets hebben waarmee je de haak weer los kan trekken, indien hij niet zelf openschiet na het indrukken van de knop.
En buisje in het systeem is niet meer toegankelijk, dus als hij niet wil openen zonder wat kracht, dan heb je een probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 10:33
Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad in de Prius. Het is echt een heel erg irritant piepje en stond op het punt de dealer te bellen. Uiteindelijk heb ik het opgelost door nog iets harder te duwen tot het wel paste: Afbeeldingslocatie: https://energiepionier.nl/wp-content/uploads/sites/5/2017/09/IMG_3475.jpg

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:04
Geldt niet hetzelfde als het niet gesloten hebben van de gordel: stop dat piepje niet na een x-aantal seconden/minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je eventueel niet in het handboekje kijken naar de zekering die hier voor verantwoordelijk is?

Probeer anders eerst de auto te starten, en dan de klep te openen. Werkt dat ook?
In dat geval raad ik aan om onder geen beding de motor tussentijds uit te zetten bij files voor bruggen, spoorwegovergangen etc.... Tenzij je zin hebt om in de krappe ruimte achter je auto het voorwerp eerst te verwijderen, klep te sluiten, auto te starten, klep open etc...

Ik raad aan om niet te veel te klooien met de sensors en vergrendelmechanismes, voordat je die echt om zeep helpt. Ik kan me niet indenken dat het instructieboekje geen oplossing biedt, omdat het niet verboden is om met een klep open te rijden. Dus bekijk die eens....

Zolang je maar je inhoud goed veilig vastzet, en een markeringsvlag ophangt, kan het gewoon.
Beatman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:16:
Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad in de Prius. Het is echt een heel erg irritant piepje en stond op het punt de dealer te bellen. Uiteindelijk heb ik het opgelost door nog iets harder te duwen tot het wel paste: [Afbeelding]
Ik raad dat af voor sommige lange voorwerpen. Voor hetzelfde geldt komt het er bij de voorruit weer uit. :X

[ Voor 80% gewijzigd door AW_Bos op 03-06-2019 15:37 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inderdaad simpel, de vergrendeling handmatig toepassen:
Afbeeldingslocatie: https://i.fixya.net/uploads/howto/25869102-i510t1jlut0klnxmyvvl3lbz-2-0.jpg

Dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.fixya.net/uploads/howto/25869102-i510t1jlut0klnxmyvvl3lbz-2-1.jpg

De genoemde oplossing met tiewrap vind ik wel een goede.

Overigens heb je kans dat het in de auto gaat stinken door de uitlaatgassen. Zet dan niet je zijramen open, want dat geeft een aanzuigende werking. Beter de blower op standje voluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CappieL schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:20:
Geldt niet hetzelfde als het niet gesloten hebben van de gordel: stop dat piepje niet na een x-aantal seconden/minuten?
Nee, en nee blijven eeuwig doorpiepen. Nou is de gordel makkelijk op te lossen maar de ene keer dat er iets langs in de kofferbak lag bleef het de hele rit irriteren.
Pagina: 1