Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik heb een Huawei Y360 dual sim waar ik er nu 29 op heb binnen gekregen

Nu zeggen ze dat het komt omdat ik tussen 2 masten inzit, maar mijn iphone kreeg er netjes 1
En in de Huawei is het de data sim van hetzelfde abo als de iPhone (dual data sim abo van Vodafone, 097 nummer)
en een Ortel tel nummer (KPN)
ik heb van vodafone 18 en kpn 11 meldingen in de sms.

En nog een punt waar ik mee zit, want dit gaat a 4 jaar zo, bij elke nl alert
ik kan er ook niet over terug melden aan nl alert, ik kan alleen een algemene vraag stellen aan de rijksoverheid,

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Beste antwoord (via Mel33 op 07-06-2019 10:47)

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
NL-alert is geen SMS, dus de problemen die je met SMSjes ervaart zijn ongerelateerd. Verder is Android 4.4 inmiddels 6 jaar oud, het lijkt mij niet heel zinvol om dit te gaan troubleshooten. Er is een grote kans dat de implementatie van cell broadcast buggy was, en dat dit alleen opgelost gaat worden met een OS upgrade.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steekje
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-11 11:59
En heb/had je de vraag al voorgelegd aan de rijksoverheid? Zo ja heb je al een antwoord ontvangen en wat was dat?

Verder zou ik het ook niet zo snel weten omdat de melding wordt geforceerd op je telefoon, hopelijk weet iemand anders dan meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
Ja 2 jaar geleden, nooit een antwoord op gehad, ik hoopte dat ze het hadden gefixt, want vorig jaar en nog langer gelden, waren het er 13 en dat was al een stuk minder als dat jaar ervoor op sint dag ofzo (5dec)
maar nu weer zoveel, ben ik de enige? vraag ik mij ook af

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus:
- Je hebt 2 telefoons. Een Huawei en een iPhone
- De iPhone heeft nergens last van
- Het lijkt geen provider probleem te zijn

De afwijkende factor is dus het type telefoon. Correct? Dan lijkt me daar ook het probleem te zitten. De overheid zorgt dat er een bericht naar je telefoon wordt gestuurd. Dat werkt. Het probleem lijkt bij Huawei te zitten. Ik denk dan ook dat je het aan de verkeerde meldt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:35

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Weet je zeker dat je tussen twee zendmasten zit?
Hier kan je een overzicht vinden van de bestaande zendmasten (ervanuitgaande dat de mast meerdere antennes dan alleen KPN heeft hangen)

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
@DrivinUCrazy Ja excuus had het erbij moeten zetten, het ligt ook idd aan de huawei, laatste update (firmware) was 2 jaar geleden(wat ik nog netjes vond) , ik draai android 4.4.2 this allemaal al oud natuurlijk, maar dat sms al zolang dit nl alert probleem heeft, vind ik opmerkelijk, wat kan er nou met sms zijn dat het al die jaren zo is. of heeft sms ook een update gehad, (het laatste wat ik weet is dat ze meer tekst ondersteunen)

@AW_Bos ja 2 zendmasten en allebei in de optimaal.
mooi linkje die kende ik nog niet thanks

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
NL-alert is geen SMS, dus de problemen die je met SMSjes ervaart zijn ongerelateerd. Verder is Android 4.4 inmiddels 6 jaar oud, het lijkt mij niet heel zinvol om dit te gaan troubleshooten. Er is een grote kans dat de implementatie van cell broadcast buggy was, en dat dit alleen opgelost gaat worden met een OS upgrade.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
Ik krijg een tekst in berichten(van kanaal 919), en op het scherm een alertkader met een alarm geluid.
is het niet een sms, oke dat had ik niet door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-11 17:55
Je zou kunnen besluiten om het ontvangen van deze meldingen op je Huawei uit te schakelen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:14
Misschien dat de software niet doorheeft dat het om dezelfde melding gaat als deze via verschillende operators wordt verzonden. Is het mogelijk cellen broadcasts voor een van de SIMs uit te schakelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
@hcQd daar zal ik even naar kijken

@PinokkioTV ja dat kan ook.
Was benieuwd of het opgelost was en of er meer zijn die het ondervinden met hun (oude)smartphone

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee