Random blackscreens tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Mijn vraag is of iemand mij kan helpen met mijn probleem. Ik krijg random blackscreens/crashes wanneer ik aan het gamen ben. Het is op compleet random momenten, of ik nou gewoon in het menu zit of aan het spelen ben, het maakt geen verschil. Wanneer er een blackscreen/crash komt is ook het geluid weg na een paar seconden. De PC blijft wel aan.

Dit is begonnen sinds ik mijn pc kast open heb gehad om foto's te maken van de binnenkant. Ik heb voor de rest nergens aan gezeten. Het gebeurt echt alleen als ik een game speel.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Gigabyte GA-Z97-D3H
- i5 4690K
- Coolermaster EVO 212
- 16GB (2x8GB) Kingston HyperX FURY DDR3-1600
- Sapphire Nitro R9 390 (8GB)
- Samsung EVO (7/8)50 250GB
- Corsair VS450
- Seagate HDD 1 TB

Games: PUBG, Rocket league, Overwatch, Diablo 3, LoL eigenlijk alle games die ik speel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- Drivers van de videokaart geüpdatet
- Maakt niet uit op wat voor temp. de GPU/CPU zit
- Game opnieuw installeren
- Kabels in de pc en aan de achterkant goed aandrukken
- logs bekijken ( alleen error dat t systeem opeens afsluit ) (logs over disk health zijn goed)
- Op het moment ben ik aan het proberen of het helpt om games op windowed te spelen in plaats van full screen. tot nu toe nog geen blackscreen/crash gehad. Maar het is op random momenten dus zal nog wat langer moeten testen.

Ik hoop zo voldoende info gegeven te hebben en dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik zou graag ook weer competitive games willen spelen zonder het risico van een blackscreen/crash

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Een VS450 met een R9 390 vind ik een niet heel beste combi. Die zou ik vervangen voor een pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W, pricewatch: Corsair TX550M V2 of pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Heb je de drivers verwijdert met DDU (in veilige modus) en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:50:
Een VS450 met een R9 390 vind ik een niet heel beste combi. Die zou ik vervangen voor een pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W, pricewatch: Corsair TX550M V2 of pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Heb je de drivers verwijdert met DDU (in veilige modus) en opnieuw geïnstalleerd?
Ik heb de drivers handmatig verwijderd en de nieuwste geinstalleerd. Maar de PC Heeft altijd al goed gedraaid met de GPU en PSU dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Ik heb de drivers handmatig verwijderd en de nieuwste geinstalleerd. Maar de PC Heeft altijd al goed gedraaid met de GPU en PSU dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Een voeding heeft niet het eeuwige leven, zeker niet een VS.Wel vaker blackscreens gezien waarbij de voeding de oorzaak was. Zelfs bij nieuwe voedingen.