MSI RTX 2080 VENTUS 8G vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 03:03
Heeft er hier iemand toevallig ook een MSI RTX 2080 VENTUS 8G die mij kan vertellen of het wel of niet normaal is dat fan 1 ongeveer 10% langzamer draait dan fan 2 (onder load)? Dit kan je monitoren met b.v. de OSD van MSI Afterburner.. Ik vraag dit omdat fan 1 bij mij ook een licht hoog frequentie geluid maakt wat vooral op idle nogal irritant is.. Fan 2 is wel netjes stil zoals het hoort.. Ik heb dus een vermoeden dat het met elkaar te maken heeft, dat fan 1 een beetje aanloopt en/of het lager defect is ofzo.. Kaart gaat hiervoor sowieso RMA..

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kunt sowieso MSI vragen of het normaal is natuurlijk, zij kunnen het sowieso vertellen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:45:
Je kunt sowieso MSI vragen of het normaal is natuurlijk, zij kunnen het sowieso vertellen.
En dan een week wachten op zo'n standaard copy&paste antwoord waarin staat dat ze "altijd streven om goede kwaliteit te bieden" en weet ik veel wat allemaal zeker. Kan je het beter op zulke forums vragen, maar ja op een Engelse zoals LTT zal je waarschijnlijk meer succes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 03:03
Ik heb inmiddels een andere (zelfde) videokaart ontvangen als vervanging en deze is wel mooi stil met beide fans op idle (23%).. En ook bij deze draait met het standaard fan profiel fan 1 ongeveer 10% langzamer onder volle belasting dan fan 2.. Dat zal dus wel zo horen bij dit model.. Met een custom fan profiel draaien ze wel precies even snel omdat er geen mogelijkheid is in de software dat per fan in te stellen..

[ Voor 47% gewijzigd door Inflatable op 06-06-2019 04:42 ]