Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-05 14:00
Goedemorgen Medetweakers,

Dit weekend kwam mijn nieuwe Xps 15 (9570) binnen en ik was er van op de hoogte dat het wifi slecht was,
dus ik had zelf een nieuwe wifi adapter aangeschaft en omdat ik de laptop toch zou openen heb ik de koelpasta met Graphite van IC vervangen en een nieuwe ssd er in gezet.

Mijn probleem nu is is dat bij de poging om de antenne's op de adapter te prikken het ringetje van de adapter is afgebroken en in het stekkertje van de antenne nu vast zit |:( , al heb ik nu contact opgenomen met dell kwamen zij met de enige oplossing om het scherm te vervangen + de monteur erbij zou dat 500,- kosten wat mij een beetje overkill lijkt voor zon probleem.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste op kan lossen, kan ik de antenne's op de adapter vast solderen of kan ik de connector vervangen, zoja waar kan ik zo'n stekkertje vinden?

Met vriendelijke groet,

Leon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het hele scherm hoeft niet vervangen te worden, in het scherm zit gewoon de antennes los. Bij HP weet ik dat deze antennes veelal in een los te bestellen cable kit zit.

Het schint een antenne module te zijn?
https://topics-cdn.dell.c..._service-manual_en-us.pdf

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
Ja dat klopt dat het een module voor zover ik kon vinden,

maar de enige module's die ik kon vinden zijn die van het model 9550 en 9560 en ik weet niet of deze gelijk zijn aan de 9570 want bij de oudere zitten 3 antenne's i.p.v. 2 zoals bij de 9570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ik heb even gezocht, en kan van alles voor de 9550 en 9560 vinden maar niet de 9570 hoewel het mij niets zal verbazen dat die hetzelfde is.

Als je de module eruit haalt, dan moet je stikkertjes met een art.nr. kunnen vinden, mogelijk kan je daarop meer vinden. Maar als je kunt solderen kan je ook naar een los kabeltje utkijken.
https://www.amazon.com/PO...th-Internal/dp/B01E211DLW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
Oké, dan denk ik dat de antenne solderen het beste is, aangezien het vervangen best wel snel fout kan gaan, als ik de defecte antenne doorknip kan ik de nieuwe er gewoon op solderen? want zit er geen buitenste laag omheen die ook geleid of als bescherming moet dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Dit zijn gewoon coax kabels dus er zit een aarde mantel omheen.

Wel opletten welke stekker je hebt, er zijn tegenwoordig 2 formaten stekkers.

[ Voor 39% gewijzigd door memphis op 03-06-2019 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb je een foto van hoe het er nu aan toe is? Uit je beschrijving kan ik dat niet 100% duidelijk opmaken.
Zoals het probleem nu op mij overkomt, heb je de connector van je wifi kaart afgebroken, en zit die nu in de connector van je antenne vast. Ik zou in die situatie de wifikaart vervangen, het connectorrestant uit de connector van de antenne verwijderen, en de boel weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
Ik zal 'm vanmiddag wel openmaken om de schade opnieuw te bekijken en even wat foto's te maken
Pagina: 1