Hallo iedereen,
Ik zou graag een performante server coloceren in een DC in België.
Hier is de prijs echter erg afhankelijk van de grootte van de server, dus ik wil de case zo klein mogelijk houden maar nog steeds de CPU voldoende laten koelen.
Het voornamelijke doel:
- downloaden / uploaden
- encoding (hevc 10bit)
- windows vm draaien
- containers draaien
Base OS zou debian minimal zijn met KVM.
Qua storage heb ik +- 2TB netto storage nodig, dus ik dacht aan een mirror (kwestie van niet direct naar DC te hoeven rijden) van 2TB SSDs voor dit compact te houden. (of mirror van 2TB disks als er een kleine case is hiervoor)
Ik zoek dus een setup die zo compact mogelijk is, maar toch voldoende cpu capaciteit zal bieden.
Mijn eerste aanzet:
Echter weet ik niet of er uberhaupt een externe PSU bestaat die 236W zou kunnen leveren. (volgens PSU calc)
Iemand hier ervaring mee?
Ik zou graag een performante server coloceren in een DC in België.
Hier is de prijs echter erg afhankelijk van de grootte van de server, dus ik wil de case zo klein mogelijk houden maar nog steeds de CPU voldoende laten koelen.
Het voornamelijke doel:
- downloaden / uploaden
- encoding (hevc 10bit)
- windows vm draaien
- containers draaien
Base OS zou debian minimal zijn met KVM.
Qua storage heb ik +- 2TB netto storage nodig, dus ik dacht aan een mirror (kwestie van niet direct naar DC te hoeven rijden) van 2TB SSDs voor dit compact te houden. (of mirror van 2TB disks als er een kleine case is hiervoor)
Ik zoek dus een setup die zo compact mogelijk is, maar toch voldoende cpu capaciteit zal bieden.
Mijn eerste aanzet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700 Boxed | € 319,- | € 319,- |
1 | Barebones | ASRock DeskMini 310 | € 145,- | € 145,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9i | € 39,- | € 39,- |
1 | Geheugen intern | Samsung M393A4K40BB2-CTD | € 181,12 | € 181,12 |
2 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 2TB | € 219,- | € 438,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.122,12 |
Echter weet ik niet of er uberhaupt een externe PSU bestaat die 236W zou kunnen leveren. (volgens PSU calc)
Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door Nindustries op 03-06-2019 13:11 ]
~ beware of misinformation.