Laptop scherm gaat niet meer aan na tijdje dichtgeklapt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Hi, op mijn Asus UX430U met Windows 10 heb ik het probleem dat als ik hem een tijdje wegleg/dichtklap ik hem daarna niet meer goed aan krijg (het scherm blijft donker) maar er brand nog wel een aan ledje.

Ik heb al bij energie instellingen gekeken en zelfs stand by etc uitgeschakeld (zowel accu als netstroom) maar dit lijkt niet te werken.

Verder valt me op dat ik alleen het energie schema geblanceerd kan kiezen. De andere schema's zijn niet te vinden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De energieschema's zijn verhuist naar de taakbalk. Even op het accu icoontje klikken rechtsonder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:29:
De energieschema's zijn verhuist naar de taakbalk. Even op het accu icoontje klikken rechtsonder. ;)
Bedoel je dit?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2gK7C0b/energie.png

Want ik kan verder daar niets aanpassen, of ik kom weer bij die oude gebalanceerd schema terecht?

[ Voor 9% gewijzigd door Thoraxx op 03-06-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je aanpassen dan (buiten de 4 opties die je kan kiezen)?
Dat zijn de schema's die je voorheen via "configuratiescherm-energiebeheer" kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:08:
Wat wil je aanpassen dan (buiten de 4 opties die je kan kiezen)?
Dat zijn de schema's die je voorheen via "configuratiescherm-energiebeheer" kon kiezen.
Instellingen zoals wat er gebeurt als je de klep sluit enz...
Nu is het voor mij beetje vaag, omdat in de screenshot hij op beste prestaties staat, maar in het oude energie beheer op gebalanceerd? En daar kan je dus ook dat gedrag bij klep sluiten enzo instellen. Maar hoge prestaties staat daar niet meer tussen.

Nu is de laptop niet meer aan te krijgen als je de klep sluit en lang laat staan.
Dan moet ik de uit knop 5 seconden indrukken en weer opnieuw aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Loop even door de "geavanceerde instellingen", waarschijnlijk iets van Hybrid sleep of iets dergelijks waar de laptop niet goed mee omgaat.
Je kan de instellingen ook eens terug zetten naar standaard, en vanaf daar je eigen instellingen weer aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://www.computerhope.com/issues/pictures/hibernate_off.jpg

De instellingen "beste prestatie" en dergelijke vind je niet meer in het oude configuratiescherm, die staat dus altijd op "gebalanceerd", wat inderdaad voor verwarring kan zorgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Ik heb die instellingen er niet eens tussen staan kijk:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SnFHwP7/energy.png

Zal de standaard instellingen eens terug zetten en kijken of het dan nog steeds is.

Bedankt voor je hulp tot nu toe!
Pagina: 1