Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming build 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga met mijn nieuwe pc vooral gamen, dat zijn e-sports titels maar ook triple A. Het moet een all-round gaming build worden voor 1080p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max 600 euro (heb 60 euro kadobon voor Bol.com dus dan is de prijs -60)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik had een pc hier staan, echter wil ik graag een tweede er naast zetten en deze compleet maken. Er is wel een scherm en muis/toetsenbord aanwezig en w10, dus alleen de kast is nodig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem graag een tb m.2 zodat alles vlot laad en ik ook de games vanaf SSD kan booten. Nu moet ik windows vanaf SSD booten (120gb) en de rest alsnog van hdd. Daarnaast wil ik een videokaart welke veel bang for buck levert maar wel 1080p gaming aan kan zonder hickups. Dat ik dan in sommige games de settings moet verlagen naar medium is geen issue.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken zijn welkom al vraag ik me wel af of het raadzaam is om nog een maand te wachten tot 7-7 met de launch van ryzen 3000 in het oog. Wellicht zakt de prijs dan nog van de 2600

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een micro atx kast gekozen voor de grootte en de prijs. Een kast vind ik het lastigste om te bepalen - gezien het budget. Ik zou graag een kleine stille kast willen voor zo min mogelijk welke wel nog goede koeling heeft en esthetisch in de smaak valt

Ga je overklokken?
enkel de videokaart

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag zien dat de build gecontroleerd wordt op fouten in compatibiliteit en advies over de case en of deze videokaart voldoende is voor mijn eis. Ik ben meer fan van Nvidea dan AMD kaarten dus ik zou ook graag zien of een 1650 een waardig alternatief is of dat de rx570 beter blijkt. Hiervoor ga ik nu wat reviews en vergelijkingen bekijken.. Ook zou ik graag zien of de voeding voldoende vermogen levert.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenASRock B450M Pro4-F€ 69,-€ 69,-
1VideokaartenAsus Expedition Radeon RX 570 OC edition 4GB GDDR5€ 149,-€ 149,-
1BehuizingenSharkoon AM5 Window Titanium€ 39,-€ 39,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 74,90€ 74,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 110,50€ 110,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,25

[ Voor 3% gewijzigd door RetroHead op 02-06-2019 23:21 ]

Do more

Alle reacties

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 18:51
De 2600 is een maand geleden ofzo al in prijs gedropt en ik betwijfel of er tussen nu en een paar jaar een 12 thread cpu voor minder dan 125 euro op de markt zal zijn. Dus wachten op de 3000 serie waarvan de goedkoopste 200 euro gaat kosten lijkt me niet heel nuttig voor een build van 600 euro. Overclocken van die cpu's is over het algemeen wel aan te raden maargoed als je ook geen 30 euro aan een veel betere koeler wilt besteden snap ik de insteek wel een beetje.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
gtx 1650 zou ik niet pakken, de rx 570 is goedkoper én een stuk sneller. Deze kaart wordt goed aangeschreven: pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14).

Verder zeg je een micro-atx case te willen, maar die am5 in je lijst is atx. pricewatch: Sharkoon S1000 zou dan een betere keuze kunnen zijn.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:49
Overklokken van een 2600 is aan te raden? Met de komst van XFR is overklokken minder nodig dan vroeger.
De 2600 komt met een Wraith Stealth, de 2600X met een Wraith Spire, maar voor die meerprijs kan je een betere aftermarket koeler krijgen:
https://nl.hardware.info/...sultaten-maximalenkoeling

• Timba-
SpeedQber schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:08:
Overklokken van een 2600 is aan te raden? Met de komst van XFR is overklokken minder nodig dan vroeger.
De 2600 komt met een Wraith Stealth, de 2600X met een Wraith Spire, maar voor die meerprijs kan je een betere aftermarket koeler krijgen:
https://nl.hardware.info/...sultaten-maximalenkoeling
Ik heb een 2700 maar eignelijk nog nooit van XFR gehoord tot nu toe. Ik heb me er aardig over ingelezen een half jaartje geleden en voor zover ik weet is het het beste om PBO te gebruiken als je een X cpu hebt en (in dit geval) een allcore overclock te doen als je een non-X cpu hebt.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:32
Timba- schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:13:
[...]

Ik heb een 2700 maar eignelijk nog nooit van XFR gehoord tot nu toe. Ik heb me er aardig over ingelezen een half jaartje geleden en voor zover ik weet is het het beste om PBO te gebruiken als je een X cpu hebt en (in dit geval) een allcore overclock te doen als je een non-X cpu hebt.
XFR is eXtended Frequency Range wat inhoud dat het een automatische overclock is boven standaard boost frequentie als de situatie het toe laat en dan op basis van PBO natuurlijk.

• Timba-
Philip Ross schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:22:
[...]

XFR is eXtended Frequency Range wat inhoud dat het een automatische overclock is boven standaard boost frequentie als de situatie het toe laat en dan op basis van PBO natuurlijk.
Ok, als dat op basis van PBO gaat is het toch niet zo'n handig idee om op die manier te overklokken op een 2600 omdat die geen PBO heeft?

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:32
Timba- schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:05:
[...]

Ok, als dat op basis van PBO gaat is het toch niet zo'n handig idee om op die manier te overklokken op een 2600 omdat die geen PBO heeft?
Het werkt ook met normale PB. Het enige verscchil is dat PBO wat meer mogelijkheden heeft (en eigenlijk voor threadtripper bedoeld was) en iets agresiever is.

Zelf een overclock doen is vaak wel iets sneller maar ook meer werk, meer energie, meer temperatuur en dus geluid ook als je weinig gebruikt hebt en voornamelijk idle bent.
Pagina: 1