Advies coating badkamervloer onder douchecabine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 17:42
wij hebben een badkamer met daarin een losstaande stoomcabine. Deze hebben we afgelopen jaar vervangen omdat de cabine die origineel in onze badkamer geplaatst was niet goed waterdicht was en daardoor stond er regelmatig water op de tegelvloer onder de cabine wat resulteerde in lekkage langs de muur daaronder. De tegelvloer is dus blijkbaar niet waterdicht.
De nieuwe douchecabine heeft een mooie opstaande rand rondom waardoor er eigenlijk nooit meer water op de tegelvloer komt. Totdat gister de nieuwe schoonmaakster fanatiek de cabine schoongemaakt heeft en er blijkbaar achter de cabine het water over de opstaande rand is gestroomd en dus de tegelvloer weer natgemaakt heeft. Hierdoor is er wederom lekkage in de ruimte daaronder ontstaan.

Nu kan ik de schoonmaakster instrueren hierop te letten, maar liever los ik echter de lekkage op; mede omdat we onze woning in de loop van dit jaar willen verkopen en ik niet veel zin heb in 'gedoe achteraf' over lekkage. Mijn idee is de tegelvloer en voegen achter/onder de douchecabine te voorzien van een coating, maar ik ben benieuwd of iemand advies heeft welke coating hiervoor te gebruiken.

Ik heb zelf al verschillende coatings bekeken en kwam op het merk Bostik uit. Daar kwam ik de coating Ardatec Flexdicht tegen wat lijkt te kunnen doen wat ik wil, maar eigenlijk bedoeld is voor 'onder de tegels'. De voorkeur zou zijn dat de coating transparant is, maar aangezien het achter de cabine zit, is dit niet een must.
Heeft iemand hier een goed advies voor een betaalbaar en makkelijk aan te brengen product?

Ik heb daarnaast ook nog gedacht aan het aanbrengen van tape in een aantal stroken zodat het in principe ook waterdicht wordt en indien gewenst door een volgende bewoner weer makkelijk te verwijderen is. Bijvoorbeeld deze tape: https://www.bol.com/nl/p/...AT71FnA.1.25.ProductTitle

Situatieschets; als er water achter de cabine komt, dan lekt het tegen de achterwand naar beneden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sCL0Pvy.png

De douchecabine
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MK1oFco.png

[ Voor 15% gewijzigd door Ruben E op 02-06-2019 23:00 . Reden: Alinea's ;) ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56
Zou je je post misschien wat in alinea's willen opdelen zodat het wat prettiger wegleest? Ik raak nu steeds kwijt waar ik zit. Tevens denk ik dat een korte schets/afbeelding ook veel helpt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door fonsoy op 02-06-2019 21:07 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22
Dit werd vroeger niet anders gedaan. Zitten er wel tegels onder de douchecabine? Wil je het goed doen, dan is het tegels eraf, kimband plaatsen bij aansluiting wand/wand en vloer/wand, tegels erop, afkitten van vloer/wand en wand/wand aansluitingen en dan pas de douchebak/wand e.d. plaatsen/afkitten. Dan heb je de waterdichte grens weer op de goede plek. Heb het probleem hier ook.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
Señor Sjon schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:43:
Dit werd vroeger niet anders gedaan. Zitten er wel tegels onder de douchecabine? Wil je het goed doen, dan is het tegels eraf, kimband plaatsen bij aansluiting wand/wand en vloer/wand, tegels erop, afkitten van vloer/wand en wand/wand aansluitingen en dan pas de douchebak/wand e.d. plaatsen/afkitten. Dan heb je de waterdichte grens weer op de goede plek. Heb het probleem hier ook.
Dat zou in theorie de perfecte oplossing zijn, alleen is dat praktisch niet haalbaar door de kleine ruimte en het feit dat de cabine al in elkaar zit. Het is daarnaast alleen nodig voor de sporadische gevallen waardoor er per ongeluk toch water achter de cabine komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Of-topic: Maar hoe bevalt de cabine en laten plaatsen of zelf geplaatst? En waar gekocht?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
Wim-Bart schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:24:
Of-topic: Maar hoe bevalt de cabine en laten plaatsen of zelf geplaatst? En waar gekocht?
Cabine bevalt goed, zelf geplaatst. Zat goede handleiding bij waardoor dat goed te doen was. Volledig kitvrij wat een groot voordeel is.
Rechtstreeks in Duitsland besteld. Wat ons betreft een goede prijs kwaliteit. https://www.trendbad24.de...0-100x100/a-2002004978_23
Is wel veel plastic, dus verwacht geen extreem luxe kwaliteit voor die prijs. Is eventueel ook een Nederlandse zaak waar je hem kan zien / kopen; maar scheelt wel ongeveer 400 euro: https://www.eurooutletcen...tvoering-thermostaatkraan

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben E op 02-06-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-06 22:04
Ruben E schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:53:
[...]
Volledig kitvrij wat een groot voordeel is.
Ik denk toch dat je moet gaan kitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
De Rikster schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Ik denk toch dat je moet gaan kitten ;)
B) goeie, of de waterkraan afsluiten in de badkamer. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
Uiteindelijk gekozen voor deze rol (gevonden bij de hornbach) en daarmee de hoeken van wand naar vloer afgedekt. https://www.bullstore.nl/...eparatietape-5-m-x-7-5-cm

[ Voor 8% gewijzigd door Ruben E op 08-06-2019 17:19 ]

Pagina: 1