hi allen,
ik ben op zoek naar een nieuwe dual monitor setup.
mijn criteria waren:
24-27inch
1440p
144Hz
geen TN
geen curved monitors
slim bezels (vanwege de dual setup)
verstelbaar in hoogte (geen must als de prijs veel hoger is)
prijs telt zeker mee aangezien ik er 2 moet kopen...
ik gebruik de schermen zowel voor gaming (zowat alle soorten: anno 1800, eve, witcher, cs, elder scrolls,...) als netflix, youtube,....
ik gebruik een 2070, de rest van het systeem is oud en wordt binnenkort geupgrade.
nu kom ik uit op de Acer Nitro VG271UP, en maak ik me toch wat zorgen over de freesync feature die voor mijn nvidia graca niet veel gaat doen..?
is het "worth the risk" dat deze monitor niet door nvidia als gsync compatible vrijgegeven wordt?
wat voor risico loop ik daarmee? tearing/ghosting/stutter?
of ben ik beter af met "gewoon" 60 Hz.
(de goedkoopste gsync monitor die aan bovengestelde eisen voldoet is meteen 600+ euro. te veel om er 2 van te kopen)
andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
ik ben op zoek naar een nieuwe dual monitor setup.
mijn criteria waren:
24-27inch
1440p
144Hz
geen TN
geen curved monitors
slim bezels (vanwege de dual setup)
verstelbaar in hoogte (geen must als de prijs veel hoger is)
prijs telt zeker mee aangezien ik er 2 moet kopen...
ik gebruik de schermen zowel voor gaming (zowat alle soorten: anno 1800, eve, witcher, cs, elder scrolls,...) als netflix, youtube,....
ik gebruik een 2070, de rest van het systeem is oud en wordt binnenkort geupgrade.
nu kom ik uit op de Acer Nitro VG271UP, en maak ik me toch wat zorgen over de freesync feature die voor mijn nvidia graca niet veel gaat doen..?
is het "worth the risk" dat deze monitor niet door nvidia als gsync compatible vrijgegeven wordt?
wat voor risico loop ik daarmee? tearing/ghosting/stutter?
of ben ik beter af met "gewoon" 60 Hz.
(de goedkoopste gsync monitor die aan bovengestelde eisen voldoet is meteen 600+ euro. te veel om er 2 van te kopen)
andere dingen waar ik rekening mee moet houden?