[PHP] header("Location: ?");

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-10 17:50
Mijn vraag
...

Misschien een domme vraag maar ik weet zo niet op wat voor een benaming ik moet Googlen om mijn antwoord te vinden vandaar dat ik hier wat om hulp vraag.
Bij de functie header() kan je bij een doorverwijzing een melding in de url balk weergeven bijvoorbeeld Location: index.php?LOGIN=FAILED.

Nu schijnt het dat je op basis van die text ( ergens gelezen maar er was geen uitleg ) meldingen kan geven naar de gebruiker of kan gebruiken voor andere dingen.

Kan iemand mij een richting geven waar ik op moet zoeken? Als ik maar weet hoe het heet kom ik er vast wel uit :)

Beste antwoord (via Jasper_S1985 op 02-06-2019 20:21)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:44
@Jasper_S1985 Dat heb ik eigenlijk hierboven best goed uitgelegd geloof ik :P

In je index.php kan je de querystring (zo heet dat stuk wat je bedoelt) uitlezen met de $_GET global.

$_GET['LOGIN'] heeft in jouw voorbeeld de waarde 'FAILED'.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Bedoel je een redirect ? Je post is ook niet heel duidelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik denk dat je vraag zit, in het ophalen van de tekst 'FAILED' in je url?

Dat doe je door middel van de $_GET parameters. In dit geval is dat $_GET['LOGIN']. Hiermee haal je de querystring op. Je vind hier wat uitleg: https://www.w3schools.com/tags/ref_httpmethods.asp

Ik denk dat je stukje over header() en doorverwijzen niet helemaal relevant is tot je vraag, maar correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Zal het iets duidelijker proberen uit te leggen sorry :)

Als een gebruiker een formulier invult waar een fout inzit wil ik een melding teruggeven. Ik heb gelezen dat dat kan door de gebruiker naar het formulier terug te verwijzen en vervolgens een melding te geven op basis van de foutcode die je in de url zet door bijvoorbeeld:

if(empty($_POST['name'])) {
header("Location: login.php?LOGIN=FAILED");
}

Ik wil dus weten hoe ik die LOGIN=FAILED als een soort variabele kan gebruiken om meldingen aan de gebruiker te tonen

Edit: of de naam hiervan zodat ik het zelf kan uitzoeken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper_S1985 op 02-06-2019 20:18 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@Jasper_S1985 Dat heb ik eigenlijk hierboven best goed uitgelegd geloof ik :P

In je index.php kan je de querystring (zo heet dat stuk wat je bedoelt) uitlezen met de $_GET global.

$_GET['LOGIN'] heeft in jouw voorbeeld de waarde 'FAILED'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Oke sorry dan begreep ik het even verkeerd! Dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33
Jasper_S1985 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:17:
Zal het iets duidelijker proberen uit te leggen sorry :)

Als een gebruiker een formulier invult waar een fout inzit wil ik een melding teruggeven. Ik heb gelezen dat dat kan door de gebruiker naar het formulier terug te verwijzen en vervolgens een melding te geven op basis van de foutcode die je in de url zet door bijvoorbeeld:

if(empty($_POST['name'])) {
header("Location: login.php?LOGIN=FAILED");
}

Ik wil dus weten hoe ik die LOGIN=FAILED als een soort variabele kan gebruiken om meldingen aan de gebruiker te tonen

Edit: of de naam hiervan zodat ik het zelf kan uitzoeken :)
Dag Jasper, gezien je vraag (serieus nofi), wil ik je vragen of je bekend bent met SQL Injection (SQLi), cross-site-scripting (XSS) en cross-site-request-forgery (CSRF)? Als je met een inlogsysteem bezig gaat, wil ik je op je hart drukken dat je dit tot je neemt :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Eens met @TRON inderdaad, zomaar die waarde uitlezen en evt. hergebruiken zonder deze eerst op te schonen gaat gegarandeerd vroeger of later tot een beveiligingsincident leiden.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ben inderdaad mee bekend met die termen maar ben druk bezig om php te leren en focus me momenteel eerst voornamelijk op de basis. Ik ga geen websites live gooien voor ik met alle veiligheidsrisico bekend ben ;) Toch gedankt!
Pagina: 1