Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:56
Ik zoek?
Ik zoek 1 of 2 switches met minimaal 8 PoE+ poorten en 24 poorten in totaal om alle netwerkkabels centraal aan te sluiten, met verbinding naar het internet. Aangezien het bij familie is, moet het set and forget zijn, dus ik heb niet perse een managed switch nodig. Geheel komt in een technische kast.
Optie 1: Ik heb bv de Linksys lgs124p gevonden en alternatieven gevonden, maar deze schijnen redelijk wat lawaai te maken. Iemand ervaring mee?
Optie 2: Ander alternatief waar ik zat aan te denken, wat ongeveer kwa prijs gelijk is en volledig passief gekoeld is, is een Netgear GS310TP (8 gigabit PoE+ poorten) + GS324T (24 gigabit poorten). De 2 switches verbinden via sfp.

Ziet iemand voor of nadelen om voor de ene of de andere optie te kiezen? Betere alternatieven die ik kan bekijken?

Wat is je budget?
Ik heb 200-300 euro voor ogen voor alles, wat mogelijk moet zijn zover ik kan zien. Meer kan, minder is altijd meegenomen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
linksys, netgear, dlink, tplink.
zyxel heb ik mindere ervaring mee en vertrouw ik niet helemaal

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nieuwbouw huis in steen/beton.
Aan te sluiten appararten:
2-4 unifi uac ap lite, Sonos, chromecast,philips hue gateway, Playstation,...
In de toekomst misschien IP cameras, daarom wil ik de switch ruim genoeg nemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kleine kans dat je een niet-lawaaierige niet-managed PoE+ switch gaat vinden die daadwerkelijk goed functioneert.

Hoeveel Watt denk je nodig te hebben? Dan is het zoeken wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
johnkeates schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:36:
Kleine kans dat je een niet-lawaaierige niet-managed PoE+ switch gaat vinden die daadwerkelijk goed functioneert.

Hoeveel Watt denk je nodig te hebben? Dan is het zoeken wat makkelijker.
Worst case:
4 x accesspoint a 5 watt?: 20 watt
4 x IP camera a 15 watt?: 60 watt

Dus laten we zeggen 80-120 watt moet meer als voldoende zijn.

Ik zou natuurlijk ook met powerinjectors kunnen werken, maar das minder mooi en fancy, dus dat wil ik proberen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Moeten die 24 poorten allemaal gelijktijdig van PoE+ voorzien kúnnen worden óf heb je voldoende aan bijvoorbeeld 8 PoE+ poorten op één 8 poorts L2 switch én een 16 poorts non PoE+ L2 switch? 4 PoE+ poorten op een 8 poorts L2 switch......

Hoezo PoE+ als je maar 20W + 60W totaal wilt gaan laten "vragen" door je aangesloten devices?

Vragen, vragen...... vragen :9

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 19:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Toch zou ik eens kijken naar deze Zyxel:

pricewatch: ZyXEL GS1920-24HP

Ik weet niet of 'ie passief is, maar ik heb zelf prima ervaringen met zijn niet-PoE broertje. (Die overigens wél passief gekoeld is.)

Deze 3 zijn ook nog wel redelijk betaalbaar:

pricewatch: D-Link DGS-1210-24P
pricewatch: Linksys LGS124P
pricewatch: ZyXEL GS1900-24HP

Daarna word het snel duurder en de vraag is of dat het waard is.

Zelf heb ik op dit moment nog een losse 8 poorts PoE switch maar dat vind ik toch onhandig, dus ik ben van plan dit jaar ook de 24 poorts niet-PoE en de 2 8 poorts PoE switches er uit te gooien en te vervangen door één switch met 24x PoE. (Een model dat vér boven jouw budget zit, ook buiten dat van mij overigens. Ze zijn over op kantoor en worden niet meer ingezet, dus mee naar huis. Had ik die kans niet gekregen, was ik waarschijnlijk voor een van de hier boven gegaan.)

Qua herrie, hoe belangrijk is dat? Hier staat het spul in de trapkast, dat hoor je op de gang wel maar alleen daar. Mij stoort het totaal niet. Het is een licht ruisje dat je door de deur heen hoort. Wellicht dat daar dus nog wat winst te behalen valt als die eis minder heftig is.

Ik wilde eigenlijk deze nog toevoegen:
pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 24 (250W model)

Maar die is behoorlijk aan de prijs. (Geen ervaring mee, wel met de EdgeRouter en dat ding bevalt meer dan prima als router dus ik verwacht van dat ding van Ubiquity ook wel wat kwaliteit. Specifiek in dit geval de Edge, die bedien je via de GUI en CLI op het ding zelf en is niet afhankelijk van de Unifi software.)

[ Voor 14% gewijzigd door unezra op 02-06-2019 19:42 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53

BCC

Aangezien je veel al van UniFi hebt, waarom niet de poe switches? pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) of pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+) Iets duurder maar dan ben je direct gedekt qua simpel management.

[ Voor 86% gewijzigd door BCC op 02-06-2019 19:45 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

BCC schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:43:
Aangezien je veel al van UniFi hebt, waarom niet de poe switches? pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) of pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+) Iets duurder maar dan ben je direct gedekt qua simpel management.
Oh, dûh. Ja.
Als er al Unifi AP's zijn, is een Unifi switch wel zo'n beetje de meest logische keuze.
(Dan zou ik ook meteen voor een Unifi router/firewall gaan. De cloudkey is er waarschijnlijk dan ook al en dan past alles mooi in 1 ecosysteem.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
@wimmel_1 Het mag indd ook een 24 port switch zijn waarvan er maar 8 PoE+ zijn. Dus 8+16. Of dat dan 1 switch is of 2 apparte is dan nog maar de vraag.

Zoals ik nu zie, kan alles passief als ik 2 switches neem en bijna altijd actief gekoeld als het alles in een is.

@unezra Bedankt voor de feedback ivm geluidsproductie. Voor mij persoonlijk zou het indd ook minder uitmaken denk ik. Maar voor de average user zoals bij mijn familie zal dit toch al snel gaan storen vrees ik. Dit zet mij dus aan om indd nog meer richting passief gekoelde switches te gaan kijken.

@BCC De unifi switches ken ik indd ook, en ook al zitten naar kijken, maar eigenlijk vind ik ze zwaar overpriced als ik naar de alternatieven kijk. En zover ik al gelezen heb, zijn ook hun switches luidruchtig. Gezien op internet dat je er Noctua fans kan instoppen om het geheel stil te maken, maar om nog extra geld te stoppen in een al dure switch... en dan nog niet eens gesproken over mogelijke garantie problemen.

In het begin al gekeken naar unifi switch + cloudkey. Echter zover ik kon vinden zijn deze enkel "nuttig" en leuk voor wat beheer, grafieken,... maar eigenlijk niet echt nodig, aangezien de access points ook onderling communiceren ivm zero-handoff en dergelijke. Voor mij persoonlijk zou ik het dan wel weer overwegen.

Dus of de ZyXEL GS1920-24HP die indd aan mijn eisen voldoet en passief is, maar Zyxel...
Of toch echt richting dual passief switch setup.

Iemand persoonlijk ervaring met Zyxel of andere merken die wel aangeraden kunnen worden? Of kan ik met de meest gangbare merken weinig mis kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53

BCC

Bij familie zet ik enkel nog unify neer met een cloudkey, want dan weet ik zeker dat ik alles remote kan fixen en alleen langs hoef voor de gezelligheid. #mytwocents

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 02-06-2019 20:56 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:12
unezra schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:41:
Toch zou ik eens kijken naar deze Zyxel:

pricewatch: ZyXEL GS1920-24HP

Ik weet niet of 'ie passief is, maar ik heb zelf prima ervaringen met zijn niet-PoE broertje. (Die overigens wél passief gekoeld is.)
Nee, die is niet passief gekoeld. 24HP, 48 en 48HP modellen hebben fans. Tijdens het opstarten heb je aan staalmotor in de technische kast (bij mij de meterkast).

Verder heb ik geen problemen met die switch gehad, zolang je instellingen daadwerkelijk opslaat gaat alles goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 02-06-2019 21:06 ]

Pagina: 1