MacBook start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1217998

Topicstarter
Hey all,

Mijn MacBook start niet meer op. Ik heb alle tips die ik op internet kan vinden al gehad. Het lampje op de adapter brandt niet, soms oranje, soms groen. Momenteel blijft het lampje uit. Het maakt niet uit op welke toetsen ik druk, de macbook blijft uit, leeg.

Wat kan ik nog doen ? Ik heb hem eigenlijk hard nodig :)

Hoor het graag,

Groetjes,

Roel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733707

Met zo weinig informatie kunnen we niet helpen. Welk model/jaar MacBook is het? Wat heb je al geprobeerd? Is de oplader origineel? Heb je nog garantie en indien dat het geval is, heb je al contact gehad met Apple of de verkopende partij?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 733707 op 02-06-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik weet niet of er helderzienden op GoT zitten maar dit is wel erg weinig info. Heb je al contact opgebomen met de fabrikant, danwel de verkopende partij?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het model is A1466, hij is hooguit 2 jaar oud gok ik zo. Het zou zonde zijn als ik hem een hele poos kwijt ben. Ik heb twee verschillende adapters geprobeerd, maar geen resultaat. Morgen naar de verkopende partij, maar hoop dat ik hem niet 3 weken kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is 2012-2015 model. Wanneer gekocht, wat heb je geprobeerd, originele bekabeling (lader)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de mac in de oplader gelaten. Lampje bleef uit. Paar uur later was hij oranje. Paar uur later groen. Ik haalde de kabel eruit, en stak hem opnieuw in. Lampje bleef uit. Toetsen gedrukt, harde reset, andere oplader. Niets. Tijdens het werken op de mac was het POEF... opeens uit. Dat overkwam me vorige week ook, maar na een nachtje aan de oplader deed hij het weer.

Is het iets met de batterij ? En is dat een kostbaar grapje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als Apple, of een Apple Approved Service Provider (AASP), je MacBook gaat maken dan wordt het een duur geintje wanneer er geen garantie meer is of coulance wordt toegekend. Zeker wanneer het je accu betreft. Als die defect is dan is dat doorgaans geen garantie, Apple ziet dat als een slijt-onderdeel. Omdat de accu aan de behuizing vastgeplakt zit en niet heel makkelijk los is te maken vervangt Apple standaard de topcase. Dit is het deel waar ook het toetsenbord en touchpad in zit. Dan kun je op je klompen wel aanvoelen dat dit duur is.

Mocht het de accu zijn dan heeft Apple daar standaard tarieven voor: https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
Al een SMC reset geprobeerd?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52