Prijsverschil gerechtvaardigt tussen de Asus V-6800 en een Matrox Millenium

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Nou, zit er veel verschil tussen of is het miniem, want dan ga ik liever voor de Matrox die bijna 2 keer zo goedkoop is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Frank Timmer
  • Laatst online: 22:29
Het zijn niet echt vergelijkbare kaarten. De Asus heeft een GeForce chip met 32MB (DDR) geheugen en de Matrox heeft een G400 als grafisch hart. Ik zou voor de Matrox gaan als je vooral 2D (Windows omgeving) gebruikt, maar wil je veel snelheid in 3D (spellen) dan is de V6800 een veel betere keuze.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Speel weinig spellen, maar merk je het dan erg goed als je spelletjes speelt, want dat doe ik op zijn tijd wel?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik ben geen DieHard Gamer, maar speel wel regelmatig een spelletje. Ik heb een Matrox G400 16Mb. DualHead (de 32Mb. versie is sneller in spellen) en ik ben, ook al is het geen GeForce, zeer te spreken over de snelheid in spellen.
Ik haal in q3a op mijn celly566@850 in 1024x768@16bit (normal) zo'n 60fps.!!!
Dat vind ik niet slecht....

Speel je regelmatig een spel en zoek je een kaart die allround goed is: tv-out, DVD's, spellen en beeldkwaliteit is de G400 volgens mij prima!

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

g400 32 mb is fps 93 is beter!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

FFF

wil niet lullig doen maar koop gewoon een V2 met en gewone videokaart, of zo'n G400tje
die G400 zuight echt in spellen, m'n neeft heeft 4 mb videokaart en V2 d'r achetr, combi
die nu erg goedkoop is, heeft over de 100fps
ook bij timedemo..
mvg FFF
btw geforce lichteffecten zijn stukje kewler als normale videokaarten, heb zelf ook een geforce DDR

Verwijderd

Snap niet wat jij bedoelt met zuigen....

Heb zelf de G400 32mb DH, en ik draai alle spellen vloeiend in 1024x768. Althans, die spellen die dat ondersteunen natuurlijk.
Tuurlijk is een Geforce sneller, maar als hij vooral Office-werk doet en af en toe een spelletje speelt zal hij zeer zeker niet teleurgestelt zijn met een G400, integendeel.

Oja, neem wel de 32mb versie. Met 16Mb schiet ie inderdaad af en toe te kort (Quaak, UT enz.)

Dualhead is toppie, DVd-playback ook.

Verwijderd

/me has an mm g400 max dh 2 en ben dik tevreden doh,,,, nix mis met het kaartje....
q3 op 1024*768 98fps en euhm, DVD ownZZZZZ FUCKING VET,,Applicaties onder de besturingssysteem draaien MEGA!! dussuh why not!?

Verwijderd

Die Virri moet nog volwassen zien te worden blijkbaar.
fucking vet doh whatever man
haha ongelovelijk

Verwijderd

Ach, ik vind iemand beschuldigen van onvolwassen gedrag enkel om hem een beetje te neten nou ook niet echt de suggestie wekken dat je al last hebt van haaruitval.

Verwijderd

Nee dat gelukkig nog niet! heheee

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Was vergeten te zeggen dat is met m'n eigen website bezig ben en vaak kloot met fotootjes en vaak veel schermen heb openstaan. Weet niet of dit wat uitmaakt?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:10
mij bevalt de g400 32meg dh prima, kan er alle spellen mee spelen en mij boeit het niet of ik nu wel of niet hoger dan die 1024 kan of niet. maar in 2d werkt ie super, kan het ook niet vergelijken met iets anders.

Verwijderd

Hey Frankie, wil je echt per-se die Asus GeForce hebben dan? Je zegt die is bijna 2x zo duur dan een Matrox, dat klopt ja maar anders moet je der eentje van Elsa (SDR)zoeken ofzo, of een ander merk, die Asus is echt niet beter (misschien zelfs iets trager) dan de concurrentie maar die Asus blijft inderdaad overal duur vreemd genoeg terwijl die anderen soms al onder de 400,- te koop zijn. En dat ben je voor een G400 32 Mb ook wel bijna kwijt!

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Frank:
Als je dan graag met fotootjes aan het kloten bent, koop dan een Matrox G400-DH kun je er ontzettend simpel twee monitors aan knopen en das met PhotoShop/Dreamweaver etc erg prettig, omdat je je dan site of beeld, op je linker monitor kwakt en de rest van de menuutjes etc op je rechter, zit het niet in de weg.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Hey Frankie, wil je echt per-se die Asus GeForce hebben dan?
Nee maar ik wil wel een goede kaart, alleen hoor je steeds dat een Matrox ook dicht bij komt tot de kwaliteiten/prestaties van een Geforce.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1