Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjoulbak
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10-2020
Titel heeft verkeerde processor naam, maar is vergelijkbaar :)

Hallo allemaal,

Ik zoek?
Een (of twee) processor(s) voor mijn nieuwe game pc, voor het spelen van de volgende spellen:
  • Star Citizen (voornamelijk),
  • Nieuwste Total war,
  • Battlefield V.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een i7 8700 of 2x E5-2660 v2.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: een die erbij past
Werkgeheugen: DDR4 (non ECC) bij de i7, DDR3 (ECC) bij de Xeons
Grafische kaart: GTX 980 ti of GTX 1080 (afhankelijk welke voor een betere prijs te vinden is :) )

Ik wil graag over 2 a 3 jaar nog door kunnen spelen met deze processors. Vandaar dat ik ook naar de Xeon processors kijk. Als je puur de benchmark scores vergelijkt van beide processors, dan zijn de Xeon processors een logische keuze. Maar nu schijnt het zo te zijn dat bepaalde spellen niet met zoveel cores overweg kunnen. Op meerdere fora lees ik verschillende meningen over het gebruik van twee Xeon processors met het spelen van spellen. De een raadt het aan, de ander niet.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gamen met twee Xeon processors? En wat raden jullie aan, een i7 8700 of 2x E5-2660 v2? :)

[Voor 2% gewijzigd door sjoulbak op 02-06-2019 13:31. Reden: Verkeerde processor naam opgegeven]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-05 12:28

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Gamen op server hardware? Heb je geld te veel en wil je een matige ervaring?
Waarom zou je in godsnaam geld uitgeven aan een server als je mey een normale pc waarschijnlijk veel beter uit de voeten kan voor de helft van het geld?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:02
In plaats van met twee 6 jaar ouder processoren, kan je misschien een cluster opzetten met vier 12 jaar oude processoren. Meer is beter toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
40 threads heb je helemaal niks aan voor gaming, de i7 is hier een no-brainer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als je puur de benchmark scores vergelijkt van beide processors, dan zijn de Xeon processors een logische keuze.
Ja, als je naar multicore theoretische benchmarks kijkt, die werkelijk niets met gaming te maken hebben
Maar nu schijnt het zo te zijn dat bepaalde spellen niet met zoveel cores overweg kunnen.
Dat bepaalde spellen? Je bedoelt dat er geen enkel spel is dat 40 threads gebruikt. Bij 16 houdt het echt wel op. Bij de meeste bij 4-6.
Een maximale turbo tot 3.0 Ghz zet ook geen zoden aan de dijk. De 8700k/9799k/9900k heeft single core bijna een 2x zo hoge score.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee