Compacte 2.0 speaker set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 20:35
Ik zoek een?
2.0 Speaker set voor bij mijn PC, welke niet dieper is dan 18cm.

Wat is je budget?
500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister vaak muziek op de achtergrond tijdens het werken. Verder game ik regelmatig.

Momenteel heb ik een canton sateliet suround set zonder de subwoofer. Nu heb ik even mijn Dali Zensor 1 speakers, van beneden, aangesloten en dit klinkt zoveel beter. Vandaar mijn zoektocht naar een andere speaker set.

Ik heb dus een receiver, maar een actieve speaker set zou ook prima zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Inmiddels van alles gevonden en zie door de bomen het bos niet meer. Zo heb ik gekeken naar het type boekenplank speakers, monitor speakers, PC speakers.

Presonus Eris E5
Bose Companion 20

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben dus op zoek naar een compacte speaker set (max 18cm diep), geschikt voor muziek en games.
Welke type speaker is het meest geschikt?

Beste antwoord (via Farrell op 07-06-2019 19:22)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Farrell wellicht sluit Audioengine ook aan bij jou wensen. A2+ (wireless) of HD3 zijn mooie no-nonsense speakers. Nog een aantal;

- Tannoy Eclipse Mini
- Dali Zensor Pico / Spektor 1 Compact (2cm dieper helaas, mocht je nog wat speling hebben)
- Kanto Audio Yu2 (AE A2+ kloon?)
- Monitor Audio MR1 (18cm diep)
- Polk Audio S10(e)

I browse with Vivaldi

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geef eens drie voorbeelden die je hebt gevonden, wat je ideeen daarbij zijn en waar je aan twijfelt. Dan kan je gerichter geadviseerd worden. Waarom zet je die zensor 1 niet gewoon neer bijvoorbeeld?

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 02-06-2019 13:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zonder duidelijke stelling of vraag kun je beter met een rolmaat naar de mediamarkt gaan...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk eens naar de spullen van het merk: Edifier in de Pricewatch hier, zou ik zeggen...

Met jouw budget is pricewatch: Edifier S1000DB (Bruin, Zwart) een leuke optie, lijkt me?

Hmm.... Die 180mm diepte als wens had ik even over het hoofd gezien :|

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 13:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:52
Zelf ben ik zeer tevreden met de Kef Egg die ik bedraad heb aangesloten op mijn pc voor gaming en muziek.
Deze werken ook over WiFi of Bluetooth, voor bijv streamen via de telefoon etc. hiervoor hoeft de pc dan niet aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
JvS schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:40:
Geef eens drie voorbeelden die je hebt gevonden, wat je ideeen daarbij zijn en waar je aan twijfelt. Dan kan je gerichter geadviseerd worden. Waarom zet je die zensor 1 niet gewoon neer bijvoorbeeld?
Ik heb er even twee toegevoegd.

Presonus Eris E5, ziet er veelbelovend uit.
Bose Companion 20, lijkt me wel een aardige set.

De zensor 1 is net wat te groot voor op mijn bureau, anders had ik wel een extra set gekocht. Ik zoek dus eigenlijk iets soortgelijks, maar dan net wat compacter.
Von Henkel schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:55:
Zelf ben ik zeer tevreden met de Kef Egg die ik bedraad heb aangesloten op mijn pc voor gaming en muziek.
Deze werken ook over WiFi of Bluetooth, voor bijv streamen via de telefoon etc. hiervoor hoeft de pc dan niet aan te staan.
Dat ziet er goed uit. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Farrell op 02-06-2019 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Farrell Ik heb hier eventueel nog wel een 4-tal Infinity Primus (HCS Sat) speakers (Breedte / Hoogte / Diepte = ± 150 x 240 x 170 mm) staan welke eventueel (voor weinig) de verkoop in mogen.... Die dingen produceren een verbazend goed geluid, ook zonder afzonderlijke subwoofer, maar dienen dus wél op een externe versterker aangesloten te worden.

Wat ik er mee wil zeggen: Misschien dat je eens naar dát soort speakers kunt gaan kijken. Met de term "Boekenplank" speaker vind je dat soort dingen niet omdat het "Satelieten" zijn volgens de geleerden :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
@Farrell wellicht sluit Audioengine ook aan bij jou wensen. A2+ (wireless) of HD3 zijn mooie no-nonsense speakers. Nog een aantal;

- Tannoy Eclipse Mini
- Dali Zensor Pico / Spektor 1 Compact (2cm dieper helaas, mocht je nog wat speling hebben)
- Kanto Audio Yu2 (AE A2+ kloon?)
- Monitor Audio MR1 (18cm diep)
- Polk Audio S10(e)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:54
Ruark Audio MR1 Mk2 is ook een goede optie denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
Bedankt voor de tips. Nu heb ik:

Actieve hifi speakers draadloos:
Kef Egg
Ruark Audio MR1 MK2

Ik ga geen gebruik maken van Bluetooth, maar kan altijd handig zijn natuurlijk.

Satelliet speakers:
Polk Audio S10

Bij satelliet speakers is een sub volgens mij altijd wel noodzakelijk.

Nu staat mijn vraag nog steeds een beetje open. Welke type speaker is het meest geschikt? Boekenplank speaker lijkt me een keuze waarbij je het meest speaker krijgt, omdat deze vaak minder features heeft. Of moet ik juist ook kijken naar monitor speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
Die polk audio is geen satellietspeaker, maar valt onder de boekenplankspeakers. Maar goed, dat is tenslotte ook maar de naam van het beestje, uiteindelijk gaat het erom hoe het klinkt.

Doorgaans doen speakers met een grotere conus het beter dan speakers met een kleinere conus. Bouwkwaliteit (starheid) is ook van invloed op de geluidskwaliteit.

Ik weet uit ervaring dat die Ruark Audio MR1 mooie speakers zijn, maar hoe ze zich verhouden tot de andere gegadigden kan ik niet zeggen. Ik denk dat je met geen van de genoemde speakers er op achteruit gaat iig. De definitieve keuze zal je toch zelf moeten maken.

Mijn gevoel zegt wel dat je het compact moet houden. Je zit er waarschijnlijk relatief dicht op, dan wil je niet hebben dat de tweeter en de woofer te ver uit elkaar staan en de verschillende frequenties duidelijk in hoogte te plaatsen zijn.

Ook een (kleine) versterker met kabels over het bureau moet je maar net willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

LA-384 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:37:
Mijn gevoel zegt wel dat je het compact moet houden. Je zit er waarschijnlijk relatief dicht op, dan wil je niet hebben dat de tweeter en de woofer te ver uit elkaar staan en de verschillende frequenties duidelijk in hoogte te plaatsen zijn.
Dit is een goed punt, maar is niet afhankelijk van hoe dichtbij je luistert, maar van de wisselffrequentie (golflengte) tussen mid en hoog en de hoek waaronder je luistert. Meestal wel een issue, maar goed op te lossen door de speakers omhoog te richten.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 03-06-2019 19:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
[b]LA-384 in "Compacte 2.0 speaker set"

Ook een (kleine) versterker met kabels over het bureau moet je maar net willen.
Goed punt inderdaad, wat @JvS zegt.

Ik heb twee leuke setjes gevonden:

pricewatch: Audioengine HD3 (Zwart)
pricewatch: Wavemaster Cube Mini Neo (Wit)

Waarbij ik beide merken niet ken. Maar kijkend naar de prijs zal de Audioengine beter moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
@Farrell, de Audioengine HD3 is een iets luxere(?) versie van de A2+, van deze laatste is ook een wireless versie verkrijgbaar. Scheelt weer €100,- ;)

Subjectieve mening, A2's zijn leuke speakers. Gebruik zelf nu enkele jaren hun eerste A2 serie dagelijks. Het enige wat soms in gebreke is, is de afwezigheid van een gecontroleerd laag. Soms kan het een beetje rommelig klinken, maar gezien het formaat van de speakers valt mij tot op heden nog altijd reuze mee. De DS1 desktop stands zijn daarbij overigens wel een aanrader.

Zie de A2, zal waarschijnlijk met de HD3 niet anders zijn, als een muzikale speaker set. Maar neutraal of accuraat, mwah nee dat niet. Zoek je dat wel, met een beter (gecontroleerd) laag, dan kun je beter naar een andere speakers set gaan kijken. Let wel, geheel subjectief :)

[edit]P4's hebben ze blijkbaar ook nog, die zijn 165mm diep. Wel passief overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 03-06-2019 21:54 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
rlkz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:45:
@Farrell, de Audioengine HD3 is een iets luxere(?) versie van de A2+, van deze laatste is ook een wireless versie verkrijgbaar. Scheelt weer €100,- ;)

Subjectieve mening, A2's zijn leuke speakers. Gebruik zelf nu enkele jaren hun eerste A2 serie dagelijks. Het enige wat soms in gebreke is, is de afwezigheid van een gecontroleerd laag. Soms kan het een beetje rommelig klinken, maar gezien het formaat van de speakers valt mij tot op heden nog altijd reuze mee. De DS1 desktop stands zijn daarbij overigens wel een aanrader.

Zie de A2, zal waarschijnlijk met de HD3 niet anders zijn, als een muzikale speaker set. Maar neutraal of accuraat, mwah nee dat niet. Zoek je dat wel, met een beter (gecontroleerd) laag, dan kun je beter naar een andere speakers set gaan kijken. Let wel, geheel subjectief :)

[edit]P4's hebben ze blijkbaar ook nog, die zijn 165mm diep. Wel passief overigens.
Thanks, ik ga toch voor een boekenplank speaker en laat mijn versterker staan. Deze staat toch niet in de weg.

Nu twijfel ik nog tussen:

Dali Spektor 1 (Goede ervaring met Dali)
Audioengine P4 (speaker is minder diep, dus in mijn geval beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 12:49
Farrell schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:56:
[...]

Thanks, ik ga toch voor een boekenplank speaker en laat mijn versterker staan. Deze staat toch niet in de weg.

Nu twijfel ik nog tussen:

Dali Spektor 1 (Goede ervaring met Dali)
Audioengine P4 (speaker is minder diep, dus in mijn geval beter)
Binnen jouw budget valt ook de Dali Oberon 1 of al je het iets kan rekken de Oberon 3 toch wel een stuk beter dan de Spektor heb ik me laten vertellen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan trouwens de pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III ook aanraden. Gaat niet hard, wel zuiver, zet goede soundstage neer en heeft een leuk subje.
Of zijn wireless en bedraad broertje: pricewatch: Harman Kardon Soundsticks Wireless

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
Joenino schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:15:
[...]

Binnen jouw budget valt ook de Dali Oberon 1 of al je het iets kan rekken de Oberon 3 toch wel een stuk beter dan de Spektor heb ik me laten vertellen.
De uitdaging in mijn geval is de beperkte diepte. Waarbij de Spektor 1 196mm diep echt de max is. Liever minder diep, dus vandaar de P4, maar ik heb ook liever een frontpanel.
Pagina: 1