Nepmuis en neptoetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:50
Ik heb een server draaien welke in onder m'n bureau heb weggeduwd. Nu wil ik aan die bak niet continue ene muis+toetsenbord hangen. Eigenlijk alleen een voedingsstekker en een netwerkkabel.
Als de PC nu opnieuw start (stroomstoring of gewilde reboot) wil hij niet opstarten omdat hij geen keyboard kan vinden (press F1 to continue :? )
Iemand een schema om aan een stekkertje van een toetsenbord te hangen zodat het lijkt alsof er een aan de PC hangt?
zo ook voor een muis.

Of misschien een andere oplossing (heb al de bios 3 keer rondgefietst) ?

Thanx

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

deze melding kan je gewoon uitschakelen in je bios. Dan boot ie zonder keyboard ook gewoon.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
in je bios de setting
"halt on: all errors"
zetten op
"halt on: all but keyboard"
of
"halt on: none"
of iets dergelijks

• GdeKeijzer
Hmm... ga es nog es zoeken. (Intel MB)

Thanx

Verwijderd

en dan staat er:
press F1 to continue :P

dan heb je een probleem!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik ken dit probleem van onze inetrouter. Die heeft ook keyboard + muis nodig om te booten en daar is het niet mogelijk dit in de bios op een of andere manier uit te zetten (het is een IBM Aptiva). Heel irritant want daardoor kan ik hem niet remote rebooten (bij ons zit er niet altijd keyboard + muis aan). Ben al een keer naar Kok Onderdelen in Leiden geweest om te vragen of alleen een keyboard/muis stekker, dus zonder draad + ding eraan, al voldoende zou zijn maar zij zeiden van niet. Zij hadden verder ook geen oplossing behalve dan keyboard+muis eraan hangen :) Ik ben bang dat het je niet gaat lukken als het niet in de bios uitgezet kan worden.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Bij een goede KVM switch zit ook toetsenbord/muisemulatie. Dus als je een KVM switch in de buurt hebt sluit je die geoon aan.

Ik ben heel tevreden over de KVM switches van Cybex.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

TeeDee

CQB 241

kan je niet gwoon een oud keyboard en een muis aansluiting erin vrotten? (dus kabeltje afknippen oid? )

/edit: mot toch maar eens alles gaan lezen |:(

dubbelpost en onzinnig

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Op vrijdag 27 juli 2001 11:21 schreef TeeDee het volgende:
kan je niet gwoon een oud keyboard en een muis aansluiting erin vrotten? (dus kabeltje afknippen oid? )

/edit: mot toch maar eens alles gaan lezen |:(

dubbelpost en onzinnig
Alleen kabeltje helpt denk niet echt .. hij kijkt echt wel verder dan een stekkertje ;) (neem ik aan) dus gewoon oud keyboard kopen en d'r aan hangen :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

vogges mij was het al opgelost....
met die "halt on " opties in het bios.....

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

ik weet niet hoe duur zo'n receivertje van logitech is voor de draadloze zooi.. is misschien een optie?

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:39 schreef limp_bizkit het volgende:
ik weet niet hoe duur zo'n receivertje van logitech is voor de draadloze zooi.. is misschien een optie?
slim jah

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Op vrijdag 27 juli 2001 11:18 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik ben heel tevreden over de KVM switches van Cybex.
Moet je wel geluk hebben, ik heb de eerste 2 cybex switches terug moeten sturen, de derde was pas goed! Eerste binnen 3 dagen al kapot, tweede binnen 1 dag. Niet echt leuk dus :( Getest,OK,heel server hok omgegooid, alle monitors/keyb/muizen eruit behalve 1 en dan alles 2 dagen later weer terugzetten :(
Tweede ging gelukkig bij het testen al na een dag kapot.

Maar de derde werkt prima, al een jaar lang.
Maar als ik er ooit nog 1 nodig heb, word het dus geen Cybex meer, dat durf ik niet meer aan...

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:27
Koop de goedkoopste kl*te muis en toetsenbord dat je kan vinden. Volgens mij ben je dan niet meer dan fl 15,- kwijt.

En als ruimte een probleem is kan je ze altijd open halen en alleen de electronica eruit halen. Metertje tape eromheen en klaar!!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:39 schreef limp_bizkit het volgende:
Nee, want dit kun je niet los krijgen.

Verwijderd

zo doe ik dit altijd!!!
koop een goeiekoope KB en sloop die uit elkaar pak het stukje met de print(met de kb chip, soms moet je ff zagen, de chip en de operige onderdelen moet de er aan laten zitten behalve de knopjes, zaag het +/- 5cm rondom de onderdelen weg ofzoo), en gooi de rest weg. dan denkt hij er zit een kb aan maar dat is niet zo.
dit is dus de beste oplossing ;) ;)

• GdeKeijzer
ahahah ...

heb net die aldi-dremel gekocht...
meteen even uitproberen op een toetsenbord !!v:)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op vrijdag 27 juli 2001 11:16 schreef x-wolf het volgende:
Ik ken dit probleem van onze inetrouter. Die heeft ook keyboard + muis nodig om te booten en daar is het niet mogelijk dit in de bios op een of andere manier uit te zetten (het is een IBM Aptiva).
Vreemd, ik heb een IBM PC330 (P166), en daar kan het dus weer wel uitgezet worden. Het is al best een oud systeempje, maar hij heeft al best een geavanceerde bios (alleen hij is wel Nederlands. :)) Hij herkend namelijk PnP monitoren al in de bios, is wel leuk.

Er staat dus de volgende optie in de bios, Werking zonder toetsenbord. Maar ja, er hangt een toetsenbordje aan wat me een piek ofzo heeft gekost (Noorse layout ?!?!).

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op zaterdag 28 juli 2001 01:01 schreef Toewan het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb een IBM PC330 (P166), en daar kan het dus weer wel uitgezet worden. Het is al best een oud systeempje, maar hij heeft al best een geavanceerde bios (alleen hij is wel Nederlands. :)) Hij herkend namelijk PnP monitoren al in de bios, is wel leuk.

Er staat dus de volgende optie in de bios, Werking zonder toetsenbord. Maar ja, er hangt een toetsenbordje aan wat me een piek ofzo heeft gekost (Noorse layout ?!?!).
Die van ons heeft helaas helemaal geen geavanceerde bios. Je kunt er werkelijk waar niets instellen. Zo boot hij bijvoorbeeld ook niet van cdrom. Heel onhandig en onnodig lijkt me. :(

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Uit het toetsenbord haal je het printplaatje en die sluit je alleen aan, bespaart weer ruimte :)
of het werkt weet ik alleen niiet

Niet?
[Specs]

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
Maar behalve op de merk pc's mischien zit die optie eigenlijk altijd wel in je bios..
In het schermpje waar je je hd kan instellen.

Verwijderd

Wie heeft er nou geen plekje over om een keyboard in te frotten, zo groot zijn die dingen toch niet??

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 13:49
Bij mijn vorige baan noemden we zo'n apparaatje een "whitebox". Een printplaatje in een wit doosje met 2 stekkers, 1 voor de muis en 1 voor het toetsenbord. Is dat een KVM switch? Zal wel. Gewoon te koop dus. Zag er erg goedkoop uit, maar het werkte wel.
Pagina: 1