Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop windows vs. Macbook?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-12-2024
Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken om mijn laptop in te ruilen voor een Macbook.

Zelf heb ik geen verstand van laptops/specificaties van een laptop..

Graag zou ik van jullie advies hierin willen.

Hieronder heb ik de productspecificaties van beide laptops op een rijtje gezet:

Dell Inspiron:

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3230M CPU @ 2.60GHz 2.60GHz
RAM-geheugen: 6,00 GB (5,87 GB usable)
Type systeem: 64-bit operating system, x64-based processor
Capaciteit: 682 GB

Windows specificaties:

Editie: Windows 10 Home
Versie: 1709

Apple Macbook mid 2010:

Type: Macbook Unibody A1342 (2009/2010)
Processor: Intel Core 2 Duo
Werkgeheugen: 2GB
Hardeschijf: 250GB
OSX: OSX 10.11

Wat ga je met je laptop doen?

Foto/film/muziek bibliotheek opbouwen, Foto's bewerken. (met Light Room of Photoshop)

Is deze verandering die ik wil maken wijs?

Alvast hartstikke bedankt voor het advies! _/-\o_

Beste antwoord (via Gadgetjunk op 02-06-2019 13:29)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:50

MsG

Forumzwerver

Een MacBook uit 2010 gebruiken is veel te oud. Volgens mij wordt deze niet eens meer ondersteund en krijgt deze geen MacOS updates meer.

Als je het al doet, wat ik niet aanraad, zorg dan dat je 8GB in die Mac gooit. 2GB is echt onwerkbaar.

Kan je niet beter een MacBook uit 2015 kopen? Dat is het laatste model, uit mijn hoofd, waar je nog handmatig het RAM en de hardeschijf kan vervangen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 22:22
Je gaat er alleen maar (heel erg) op achteruit. Niet maar dan ook echt niet doen.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • Beste antwoord

• MsG

MsG

Forumzwerver

Een MacBook uit 2010 gebruiken is veel te oud. Volgens mij wordt deze niet eens meer ondersteund en krijgt deze geen MacOS updates meer.

Als je het al doet, wat ik niet aanraad, zorg dan dat je 8GB in die Mac gooit. 2GB is echt onwerkbaar.

Kan je niet beter een MacBook uit 2015 kopen? Dat is het laatste model, uit mijn hoofd, waar je nog handmatig het RAM en de hardeschijf kan vervangen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Dat is echt een mega slechte deal. Een klein beetje inlezen in specs voordat je je vraag stelt is wel gewenst denk ik. Aangezien dit echt mega obvious is.

• Gadgetjunk
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties!
Het is me nu zeker duidelijk dat ik dit niet moet gaan doen.
@MsG: Welk prijskaartje hangt hieraan? (De 8GB)
Want kan de Macbook voor 100€ aanschaffen.
Of is het dan alsnog niet de moeite waard?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dat is gewoon pure oplichterij, tenzij iemand per sé een macbook wil om face te booken is die macbook de 100 euro niet waard. Misschien doen als je er 100 euro bij krijgt, kun je die bij een budget voor een fatsoenlijke laptop leggen :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wintervacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:38:
Dat is gewoon pure oplichterij, tenzij iemand per sé een macbook wil om face te booken is die macbook de 100 euro niet waard. Misschien doen als je er 100 euro bij krijgt, kun je die bij een budget voor een fatsoenlijke laptop leggen :+
Dat soort apple-producten wisselt nog veelvuldig van eigenaar op marktplaats voor wel meer dan 100. Maar in vergelijking met de andere laptop is het gewoon een slechte deal. Zelf heb ik voor spielerei een MacBook niet-pro uit 2010. Met een SSD er in en 6GB aan ram is er nog wel mee te werken, maar zeker serieuze pakketten als Lightroom met zware foto's moet je er echt niet mee willen doen.
Gadgetjunk schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:33:
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties!
Het is me nu zeker duidelijk dat ik dit niet moet gaan doen.
@MsG: Welk prijskaartje hangt hieraan? (De 8GB)
Want kan de Macbook voor 100€ aanschaffen.
Of is het dan alsnog niet de moeite waard?
Zou even kijken hier op de Tweakers Vraag en Aanbod-sectie naar wat dat tegenwoordig kost. Je zit dan wel een stuk hoger dan 100 euro vermoed ik, maar ja 100 euro voor iets dat niet lekker gaat werken is ook maar zonde van het geld.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

MsG schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:50:
[...]

Dat soort apple-producten wisselt nog veelvuldig van eigenaar op marktplaats voor wel meer dan 100. Maar in vergelijking met de andere laptop is het gewoon een slechte deal. Zelf heb ik voor spielerei een MacBook niet-pro uit 2010. Met een SSD er in en 6GB aan ram is er nog wel mee te werken, maar zeker serieuze pakketten als Lightroom met zware foto's moet je er echt niet mee willen doen.
Het punt is dan ook dat de macbook in de originele staat, met een dual core en 2fb ram voor 100 euro een slechte deal is op alle vlakken, voor het geld van een degelijke SSD en meer (oud) RAM plus de aanschaf van dat ding kun je iets véél beters halen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Gadgetjunk
Thanks voor jullie advies, ik heb hier heel veel aan! En ook wat meegedaan:

Ik heb een andere MacBook gevonden waar ik interesse in heb:

Graag zou de eigenaar een ruil willen doen voor de Laptop (Dell Inspiron)

Apple macbook Air/13 inch model 2014/is aangekocht in 2015
De MacBook ziet er nog netjes uit en is erg weinig gebruikt en heeft een schone installatie met office erop

De batterij is in een goeie conditie

Specificaties:

1.7 ghz intel core i7
8 GB DDR
128GB SSD hardeschijf
Intel hd graphics 5000 1536MB

Wat is in dit geval een verstandige deal? Hoeveel schatten jullie de waardes in van beide laptops?

Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties/advies!
Pagina: 1