Forum Cubase gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57
Is er iemand die een goed forum voor en door Cubase gebruikers (VST 5) weet?
Ik ben tegen een paar specifieke vragen opgebotst en zou graag willen weten hoe ik e.e.a. op kan lossen.

Alvast bedankt!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
ik geen cubase forum, maar waar gaan je vragen over hardware, audio, midi?

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57
Mailtje wat ik van een vriend kreeg:
Ik heb die Cubase VST5 aan de praat, echter wat ik niet helemaal snap (buiten het MIDI verhaal) is dit:

Ik neem op mijn midi kanalen wat op en vervolgens speel ik ook nog wat additioneel op de audio sporen om zo mijn
synthesizer en gitaar samen in een stuk te kunnen saven.
Echter als ik vervolgens hier een .wav van wil maken slaat die alleen de midi op, of alleen de audio.
Waarom kan dat niet in een 'en' situatie ?????

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Jawel die is er zeker: op cubase.net
alleen niet te hoog van de toren blazen dat je met cracks ofsow werkt, daar zijn ze niet zo gek op geloof ik :P. Ik heb er vrij veel aan, alleen al door de search daar te gebruiken.

aAarGhh

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 12:18 schreef A3-D het volgende:
Mailtje wat ik van een vriend kreeg:
[..]
De midi moet je eerst weer als audio opnemen, bijvoorbeeld als volgt:

- je hebt een midi track
- deze speel je af via je geluidskaart neem ik aan of eventueel met een externe synthesizer of iets dergelijks, zorg wel dat alleen de midi track afgespeeld wordt en niet de audio tracks!!
- tegelijkertijd moet je in een nieuwe audio track het signaal van je midi opnemen in audioformaat.

voorbeeld:
miditrack op PC-> extern keyboard -> line out van keyboard -> line in van PC -> audiotrack

(dit voorbeeld kan natuurlijk met de interne midiplayer van je PC)

daarna kun je alle audio samenvoegen